۱۹ آذر ۱۳۹۳

کاربرد نرم‌افزار شبیه‌سازی در صنعت نمایشگر

همه محصولات، پس از فرایند برنامه‌ریزی، تحت آزمون و خطا قرار می‌گیرند. برای پیش‌بینی چیزی که در زندگی واقعی رخ می‌دهد و تحیل مشکلات احتمالی پیش رو، روش شبیه‌سازی یا همانندسازی به کار می‌رود. تلویزیون OLED، که با عنوان نهایت نمایشگر در تلویزیون شناخته می‌شود نیز از طریق همین فرایند شبیه‌سازی تولید شده است. امروز می‌خواهیم در مورد این فرایند و کاربرد وسیع آن در صنعت نمایشگر صحبت کنیم.

شبیه‌سازی چیست؟

شبیه‌سازی عملکرد محدودشدۀ یک سیستم یا فرایند در دنیای واقعی است. مهندسان می‌توانند نتایج را از طریق فرایند مدل‌سازی با نرم‌افزار کامپیوتری پیش‌بینی کنند. از آنجا که آزمایش در زندگی واقعی گران تمام می‌شود، شبیه‌سازی در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کند. شبیه‌سازی می‌تواند تکرار چندبارۀ آزمایشات در شرایط یکسان را نیز میسر کند. همچنین، کاربران می‌تواند از طریق شبیه‌سازی مشکلات پیش رو را پیدا کنند و از آنها، قبل از وقوع، پیشگیری کنند. بنابراین، دلیل اینکه چرا شرکت‌ها از نرم‌افزار شبیه‌سازی استفاده می‌کنند می‌تواند این امر باشد که شبیه‌سازی از نیروی کار، هزینه، زمان و غیره می‌کاهد و راندمان ساخت محصول و فناوری را افزایش می‌دهد.

فرایند شبیه‌سازی پایه

به طور معمول، فرایند شبیه‌سازی 6 مرحله دارد و خود شبیه‌سازی از این مراحل تشکیل شده است: جمع‌آوری اطلاعات، نمونه‌سازی، شرایط مرزی، شبکه‌بندی، حل مشکل و پردازش نهایی.

1-      جمع‌آوری اطلاعات

در فرایند جمع‌آوری اطلاعات، کاربر می‌تواند از تجهیزات اندازه‌گیری برای گردآوری اطلاعات ورودی و خروجی، که در شبیه‌سازی نیاز است، استفاده کند.

2-      نمونه‌سازی

در طی فرایند نمونه‌سازی، تصویر محصول واقعی روی کامپیوتر ایجاد می‌شود.

3-      شبکه‌بندی

فرایند شبکه‌بندی شامل تقسیم مدل محصولی است که در مرحله قبل به شکل منحنی یا برآمدگی‌هایی ایجاد شده است تا شبیه‌سازی اندازه‌گیری شود. با اینکه ایجاد برآمدگی‌های بیشتر منجر به اندازه‌گیری دقیق‌تر می‌شود اما اندازه‌گیری همه آنها زمان بیشتری می‌برد.

4-      حل مشکل

فرایند حل مشکل شامل ایجاد یک نظریه از طریق تحقیقات اکتشافی و ارزیابی نظریه از طریق تحقیقات تجربی است. این فرایند چندین بار تکرار می‌شود

5-      پردازش نهایی

آخرین مرحله در فرایند شبیه‌سازی شامل ایجاد یک نمودار یا طرح اولیه از اندازه‌گیری‌ها و مقایسه محاسبات شبیه‌سازی با محاسبات واقعی است.

در مطالب بعدی، از نرم‌افزار شبیه‌سازی در ساخت LCD و OLED با شما سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید