۰۵ دی ۱۳۹۳

همکاری ال‌جی و مرسدس بنز در ارائه سیستم‌های دوربین هوشمند برای رانندگی اتوماتیک

ال‌جی برای گسترش کسب‌وکار قطعات خودرو و سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده (ADAS) با برندهای جهانی خودروساز مشارکت می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) و مرسدس بنز با مشارکت یکدیگر در حال کشف طراحی نسل جدید سیستم‌های دوربین برای رانندگی اتوماتیک هستند. این سیستم‌ها به راننده امکان انتقال برخی از وظایف رانندگی به وسیله نقلیه هوشمند را می‌دهد. این همکاری بر روی سیستم‌های دوربین برای درک محیط و کنترل وضعیت راننده تحقیق می‌کند. به عنوان عضوی از این مشارکت، مرسدس بنز مجوز بخش‌هایی از فناوری مشاهده شش‌بعدی (6D Vision) را به ال‌جی اعطا کرد.

این پروژه مشترک به ال‌جی توانایی به‌کارگیری از تجربه گسترده و ظرفیت تحقیق و توسعه جامعش را در سیستم‌های دوربین، الگوریتم مشاهده کامپیوتری و فناوری‌های الکترونیک می‌دهد تا در نهایت فناوری‌های ADAS کنونی به مرحله جدیدی ارتقا پیدا کنند. علاوه بر این، ال‌جی فناوری‌های کسب‌وکار سرگرمی خانگی و ارتباطات موبایلی خود را به قطعات خودرو منتقل می‌کند تا بهترین فناوری‌ها و بالاترین عملکردها را ارائه دهد.

هم اکنون، مجموعه ADAS ال‌جی شامل فناوری‌های زیر می‌شود:

  • سیستم‌های دوربین استریو و تکی جلو برای ترمز اضطراری خودکار (AEB)، دستیار حفظ لاین (LKA)، تشخیص علائم ترافیکی (TSR)، دستیار چراغ نوربالا (HBA) و محافظت از عابران پیاده و دوچرخه‌سواران
  • سیستم‌های کنترل وضعیت راننده برای تشخیص وضعیت بیومتریک راننده و تحلیل توجه راننده یا میزان خواب‌آلودگی و حتی تشخیص وضعیت چشم راننده با دقت بالا
  • سیستم‌های کنترل نمای اطراف برای کمک به راننده در مانورهای پارک کردن از طریق نمایش محیط و تشخیص موانع

وُو-جانگ لی، رئیس و مدیرعامل شرکت قطعات خودروی ال‌جی، گفت: «مرسدس بنز شریکی ایده‌آل برای ال‌جی است زیرا هر دو شرکت نگرشی یکسان در مورد فناوری‌های ADAS و نحوه بهبود سلامت و زندگی همه مشتریان دارند. از آنجا که اتومبیل از یک سیستم مکانیک به یک سیستم الکترونیک در حال تحول است، ال‌جی در جایگاه خوبی برای اشتراک‌گذاری تجربه خود در صنعت هیجان‌انگیز خودرو قرار دارد.»

شرکت تجهیزات خودروی ال‌جی از جولای سال 2013 تأسیس شد و از آن زمان به بعد، در حال تجاری کردن قطعات دوستدار محیط زیست برای خودرو و محصولات اصلی خودرو بر اساس فناوری‌های الکترونیک انحصاری خود بوده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید