۰۲ اسفند ۱۳۹۳

امشب راحت بخواب!

تفاوت بین خواب خوب شبانه و بدخوابی در واقع مثل تفاوت شب و روز است. سال جدید تصمیم بگیرید شب‌ها خوب بخوابید.

ما به شما یاد می‌دهیم که چه چیزهایی را در طول روز باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید تا راحت‌ترین خواب را در طول شب تجربه کنید.

1-       یک برنامه همیشگی را دنبال کنید

در مورد این مسئله، همه ما بچه‌هایی هستیم که بزرگ شده‌ایم و به عنوان یک فرد بزرگسال، با اینکه خیلی سخت است، اما باید یک برنامه همیشگی برای خواب خود داشته باشیم. منظور ما این نیست که رأس ساعت نه و نیم شب چراغ‌ها خاموش شود اما باید سعی کنید هر شب سر ساعت خاصی به خواب روید و 8 ساعت خواب شبانه برای شروع خوب است.

2-      زود بیدار شوید و ورزش کنید

ثابت شده است که ورزش در کاهش استرس و اضطراب خوب است. اینها همین عواملی هستند که نمی‌گذارند شب‌ها خوب بخوابید. خبر خوب برای شما اینکه اگر بخواهید در کلاس ورزش صبح‌ها شرکت کنید یا چند ایستگاه زودتر از مقصد از اتوبوس پیاده شوید، می‌توانید قدم‌های خود را بشمارید! لازم نیست خودتان شمردن از یک تا بی‌نهایت را آغاز کنید. به شما یک دستگاه پوشیدنی را معرفی می‌کنیم که این اطلاعات را راحت‌تر و سریع‌تر به شما می‌رساند. ال‌جی G Watch R از سیستم ردیاب فعالیت‌های بدنی و ارتفاع‌سنج استفاده می‌کند تا آنها را ارزیابی کند و با استفاده از گام‌شمار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به اهداف ورزشی و کنترل پیشرفت خود برسید.

3-      از خوردن و آشامیدن بپرهیزید

خوردن غذا و آشامیدن مایعات فراوان ممکن است به شما حس آرامش دهد اما سیستم گوارش شما شانس استراحت کردن در طول شب را از دست می‌دهد. اگر بیدار شدید و تشنه بودید، خواستید به دستشویی بروید، نفخ کرده باشید یا هر عارضه دیگری در طول خواب شب را تجربه کنید حتماً خوردن بستنی قبل از خواب را فراموش کنید.

4-      خود را آرام کنید

همه دوست دارند سریال‌های تلویزیونی را دنبال کنند اما مهم است که ساعت پایانی شب به حفظ آرامش خود کمک کنید. ممکن است در ابتدا سخت باشد اما حداقل نیم ساعت قبل از خواب به خود استراحت مطلق دهید. یعنی لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و حتی چراغ‌ها را خاموش کنید. بگذارید مغزتان قبل از خواب کمی استراحت کند.

5-      یک مراسم خصوصی

نکته اصلی این است که بین بیدار بودن تا خواب‌آلود شدن و به خواب رفتن مرحله آرامی را پشت سر بگذارید. حالا که قرار است ارتباط خود را با دنیا قطع کنید، بهترین راه این است که از این زمان برای تمرکز بر خودتان استفاده کنید. مثلاً دوش بگیرید، کتاب بخوانید یا خریدهای روزانه خود را روی کاغذ بنویسید.

6-      یک تختخواب دوست‌داشتنی

لازم نیست پول زیادی هزینه کنید و تجهیزات خاصی برای خوب خوابیدن بخرید. هر تختخوابی را که حس می‌کنید خوابیدن روی آن را دوست دارید بخرید؛ یک بالش که از شما محافظت کند و ملحفه‌ای که به شما امکان نفس کشیدن بدهد و تشکی که منجر به ناراحتی شما نشود به کاهش پیچ و تاب خوردن در رختخواب کمک می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید