۲۰ اسفند ۱۳۹۳

راهنمای شست‌وشوی پارچه‌های نخی

پارچه‌های مختلف باید به شیوه‌های مختلفی شسته شوند. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چطور لباس‌های نخی خود را بشویید که به بهترین شکل به نظر برسند.

لباس‌های نخی، علاوه بر اینکه رایج‌تر هستند و بیشتر استفاده می‌شوند، می‌توانند در برابر درجه‌های مختلف دما تاب بیاورند و با یک ماده شوینده خوب و لکه‌بری که به رنگ لباس آسیب نرساند به خوبی تمیز شوند. این نوع پارچه آب را بهتر از انواع الیاف دیگر جذب می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید با سرسخت‌ترین لکه‌ها نیز به راحتی مبارزه کنید و آنها را از بین ببرید.

برای تمیز ماندن لباس‌های نخی و زیباتر به نظر رسیدن آنها این اقدامات را انجام دهید:

  • برای لکه‌بری سریع پیش از شست‌وشو، آب  یا یک قالب یخ را روی منطقه مورد نظر بمالید. برای از بین بردن لکه‌های خیلی کثیف، قبل از هر چیز، لباس را در ماده شوینده خیس کنید.
  • از آب داغ و دمای بالا برای لباس‌های نخی یا کشبافت پرهیز کنید. زیرا این نوع الیاف بیشتر مستعد آب رفتن و کوچک شدن است.
  • خشکشویی کنید؛ تنها به اندازه‌ای که چروک‌ها و رطوبت از بین برود. گرمای بیش از حد می‌تواند باعث چروک شدن و کوتاه شدن برخی انواع پارچه‌های نخی شود.
  • لباس‌های نخی را دور از نور خورشید قرار دهید زیرا قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید منجر به شل شدن یا زرد شدن الیاف می‌شود. همیشه لباس‌های نخی را خشک کنید تا از کپک زدن آنها جلوگیری کنید.

برای شست‌وشوی لباس‌های نخی این کارها را انجام دهید:

  • آنها را با ملایمت با استفاده از یک ماده شوینده مناسب با دست بشویید یا برنامه hand wash یا شست‌وشوی دستی را در ماشین لباسشویی ال‌جی خود انتخاب کنید.
  • آنها را خشک آویزان کنید یا صاف پهن کنید تا از کش آمدن آنها جلوگیری کنید. لباس را در خشک‌کن با تنظیمات خشکشویی با هوا بگذارید تا نرمی آن حفظ شود.
  • برای از بین بردن لکه‌ها، از سفیدکننده یا ماده لکه‌بر استفاده کنید. از ترکیب نمک و سرکه یا خمیر پاک‌کننده استفاده کنید تا لکه‌های پروتئینی مانند شیر یا زرده تخم مرغ پاک شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید