۲۶ اسفند ۱۳۹۳

یک فناوری قدیمی اما جدید… چرا HDR؟

در واقع، HDR نوعی فناوری است که به تازگی ظهور پیدا کرده است. اما جای سؤال است که چرا این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته. نور چیزی است که نمایش واضح با وضوح بالا ایجاد می‌کند و چشم بیننده را به خود خیره می‌نماید. مردم بسیار حساس هستند که چقدر نور روشن‌تر یا تیره‌تر روی صفحه نمایش داده می‌شود. وقتی کنتراست روی صفحه گوشی هوشمند خود را تنظیم می‌کنیم این امر را کاملاً حس می‌کنیم.

به همین علت، در حال حاضر، تأمین‌کنندگان محتوا بر افزایش میزان محتوایی که کیفیت تصویر بالاتری دارد برای نمایشگر HDR تمرکز دارند. محتوای HDR هزینه اضافی برای تصویربرداری از محتوای چپ و راست به صورت جداگانه مثل سه‌بعدی ندارد. بنابراین، سازندگان محتوای تصویری این فناوری را به عنوان یک حوزه مقرون‌به‌صرفه‌تر برای محتوای جدید می‌بینند.

با چنین تغییری در تولید محتوا، تقاضا برای قابلیت‌های مناسب نمایش HDR افزایش پیدا کرده است. افزایش ناگهانی HDR در صنعت نمایشگر خبر مسرت‌بخشی است. با پیدایش وضوح فوق بالای Full HD و UHD، فناوری HDR در مسیر تبدیل شدن به یک قابلیت جدید و پیشرفته در تصویربرداری واقع‌گرایانه و رقابتی است و در فناوری وضوح پیشرفته حرف اول را می‌زند.

این طیف وسیع‌تر نور، طراحی باریک و قیمت‌گذاری بهینه به صنعت نمایشگر امکان تولید محصولات متفاوتی با HDR از طریق تولیدات مؤثر و قوی در نمونه‌های موجود می‌دهد. این گونه به نظر می‌رسد که فناوری HDR گرایش جدیدی در تولید تصاویر واقعی‌تر به همان گونه‌ای ایجاد می‌کند که روشنی، سایه‌زنی و ضخامت صفحه‌نمایش در بازار نمایشگر در گذشته ایجاد می‌کرد.

تصویربرداری واقع‌گرایانه HDR با LG Display

آیا HDR صرفاً با تولید تصاویر واقع‌گرایانه می‌تواند مشتریان را راضی نگه دارد؟ آیا این فناوری واقعاً می‌تواند شروع گرایش جدیدی در بازاری نمایشگری باشد که از فناوری‌های وضوح رقابتی اشباع شده است؟ علاقه از سوی صنعت تصویربرداری در نمایشگر HDR در حال افزایش است. نمایشگرهای SD نمی‌توانند با نمایشگرهای HD رقابت کنند و وقتی مشتریان با HDR خو بگیرند دیگر به سختی می‌توانند به SDR برگردند.

نتیجه اینکه زیرساخت عکاسی HDR پیشرفت پرشور و شعفی در فرایند تولید تصویر، از فشرده‌سازی و انتقال تا مدیریت SOC تلویزیون در شرکت‌های فناوری، دارد. شرکت LG Display توسعه استفاده از پیشرفته‌ترین نمایشگر واقع‌گرای HDR را سرعت می‌بخشد. این شرکت در حال تولید الگوریتمی در نمایشگرهای LCD و OLED است که بتواند روشنایی و تاریکی محتوای تصویر معمولی را افزایش دهد تا آنها را به عنوان تصاویر HDR نمایش دهد.

شرکت LG Display در حال کار با استودیوهایی در هالیوود است تا الزاماتی که برای محتوای HDR مورد نیاز است را تحلیل کند تا در نهایت نمایشگر HDR بهینه‌ای را تولید کند.

ما در انتظار روزی هستیم که نسل جدید فناوری وضوح واقعی HDR خود را در بازار نمایشگرهای بزرگ نشان دهد.

۳ نظر

حسین ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
کیفیت فیلم و تصاویر گرفته شده توسط گوشی هوشمند G3 ال جی حتی برروی صفحه نمایش عریض ۵۵ اینچی نیز فراتر از جد انتظار است پس چرا ال جی همانند رقبای خود مانند سونی ، پاناسونیک وارد بازار دوربین های عکاسی و فیلمبرداری نمی شود .
موفق باشید

MaKenZi ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

درود

این به سیاست گذاری‌های شرکت برمیگرده که آیا برنامه‌ای در این زمینه داره یا خیر

گوشی‌های G2 و G3 از سنسور IMX135 شرکت سونی استفاده می‌کنند و ال جی فقط در بخش نرم‌افزاری کار دخیل بوده، که البته همین بخش هم در دوربین گوشی، بسیار مهم و تاثیرگذار هست

پیمان ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

کیفیت عکاسی G3 فوق العاده است

نظر دهید