۱۴ فروردین ۱۳۹۴

پرده‌برداری از پنل 5.5 اینچ QHD LCD برای گوشی‌های هوشمند و دستیابی به رنگ و روشنایی برتر

 سئول، کره (آوریل 2015)- شرکت LG Display، پیشگام جهانی در فناوری نمایشگر، اعلام کرد پنل QHD LCD را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است تا پرش کوانتومی خود در ویژگی‌های اصلی، شامل رنگ، روشنایی، نسبت کنتراست، عملکرد لمسی، مصرف انرژی و ضخامت را ارائه دهد. این شرکت تولید انبوه پنل 5.5 اینچ QHD LCD با فناوری IPS برای دستگاه‌های موبایل را آغاز کرده است. قرار است این پنل‌ در گوشی هوشمند و پرچمدار بعدی ال‌جی الکترونیکس که اواخر ماه آینده معرفی می‌شود به کار رود.

این نمایشگر رنگ‌های غنی‌تر و دقیق‌تری را با گاموت 120 درصدی ارائه می‌دهد که از گاموت 100 درصدی که در پنل‌های متداول موبایل‌ها (بر اساس sRGB) تاکنون به کار رفته است فراتر می‌رود. نمایشگر QHD وضوح 2560×1440 پیکسل دارد که 4 برابر بیشتر از وضوح HD با 1280×720 پیکسل است و تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ به 538 پیکسل در اینچ در یک پنل به ابعاد 5.5 این می‌رسد.

این پنل جدید نیز از فناوری AIT یا لمس درون‌سلولی پیشرفته بهره می‌برد که حساسیت لمس عالی دارد تا بتواند به فرمان‌های لمسی، حتی با وجود قطره‌های آب روی صفحه، پاسخ دهد. نمایشگر فوق از پیشرفت‌های دیگری در زمینه ویژگی‌های اصلی در کیفیت تصویر برخوردار است. نسبت کنتراست 50 درصد بیشتر از پنل‌های مرسوم QHD LCD است و روشنایی نیز، بدون افزایش در مصرف انرژی، 30 درصد بیشتر شده است. صفحه‌نمایش روشن‌تر و نسبت کنتراست بالاتر به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی نمایشگر تلفن همراهشان را در شرایط نور روشن بیرون ببینند.

این شرکت از Intertek، مؤسسه پیشگام در آزمایش امنیت محصولات و ارائه تأییدیه به آنها، برای گاموت رنگ، روشنایی و نسبت کنتراست در پنل 5.5 اینچ  QHD LCD تأییدیه دریافت کرده است.

شرکت LG Display از 3 فناوری پیشگام برای دستیابی به خصیصه‌های برتر در این نمایشگر جدید بهره برده است: LED با گاموت رنگ بالا، لمس درون سلولی پیشرفته یا AIT و تنظیم تصویر.

فناوری LED با گاموت رنگ بالا به جای ترکیب تراشه LED آبی با یک فسفر زرد که در نوردهی پشت LED سابقاً استفاده می‌شد، از ترکیب یک تراشه LED آبی با فسفرهای قرمز و سبز بهره می‌برد تا رنگ‌های دقیق‌تر قرمز و سبز را ایجاد کند. شرکت LG Display با این فناوری 20 درصد بهبود در گاموت رنگ ایجاد کرده است.

فناوری AIT که آن هم ساخته شرکت LG Display است در فناوری قبلی لمس درون‌سلولی معمولی بهبود داشته است. به جای قرار دادن پنل لمسی روی LCD، حسگرهای لمسی درون LCD به کار رفته‌اند. نتیجه این می‌شود که طراحی باریک‌تر و سرعت پاسخگویی عالی ایجاد می‌شود زیرا ضخامت پنل با برطرف کردن نیاز به فضای اضافی برای عملکرد لمسی کاهش پیدا می‌کند.

فناوری تنظیم تصویر از نور فرابنفش برای تشکیل لایه تنظیم کریستال مایع در پنل نمایشگر استفاده می‌کند که با تنظیم یکنواخت کریستال‌های مایع برای کاهش نشت نور به کنتراست بالاتر دست می‌یابد. نسبت کنتراست بالاتر به سیاهی عمیق‌تر و رنگ‌های روشن‌تری منجر می‌شود که در نهایت کیفیت تصویر واضح‌تری را به همراه دارد.

آقای بیونگ-کو کیم، معاون گروه تولید آی.تی/موبایل در شرکت LG Display، گفت: «این شرکت عملکردهای لازم نمایشگر برای دستگاه‌های موبایل را از لمس تا گاموت رنگ با استفاده از جدیدترین فناوری و مهارت‌های اندوخته خود به حداکثر می‌رساند. شرکت LG Display به ساخت محصولاتی ادامه خواهد داد که بتواند بهترین تجربه کاربری ممکن را نه تنها برای گوشی‌های هوشمند، بلکه برای تبلت‌ها و کامپیوترهای نوت‌بوک ارائه دهد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید