۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

تحول در نمایشگر موبایل با فناوری لمس درون سلولی پیشرفته

از زمان معرفی تلفن‌های همراه هوشمند، ما دیگر از واژه «تلفن همراه» استفاده نمی‌کنیم و تلفن‌های همراه هوشمندمان تنها برای صحبت کردن نیستند و از انگشت‌هایمان هم برای لمس و کار با آن‌ها بهره می‌بریم؛ تکنولوژی لمسی صفحه‌های لمسی در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته و LG Display با ادغام LCD لمسی با فناوری لمس درون سلولی پیشرفته (AIT) درب‌های دنیایی دیگر را در این زمینه گشوده است.

فناوری Add on و درون سلولی

صفحه‌های لمسی با توجه به مکان قرار گرفتن حسگرهای لمسی به دو دسته Add-on و In-cell تقسیم می‌شوند.  Add-on راه حلی خارجیست که در آن حسگرهای لمسی بر روی صفحه LCM (ماژول کریستال مایع) چسبانده شده‌اند. به عبارت دیگر، یک صفحه لمسی به صفحه LCD متصل شده است. در حالی که در فناوری درون سلولی، الکترودهای لمسی در صفحه نمایشگر ادغام شده و LCD و صفحه لمسی یکی شده‌اند.

اما فایده ادغام LCD و حسگرهای لمسی چیست؟ اولین فایده این مساله این است که ضخامت تلفن همراه به صورت قابل ملاحظه‌ای بسیار کمتر شود و از آنجایی که یک تلفن همراه هوشمند باید آنقدر کوچک باشد تا در دست کاربر قرار بگیرد، میزان ضخامت وسیله بسیار مهم است. در این حالت، صفحه LCD مقدار درخشش صفحه را در نور بیرون کمتر کرده و به کاربر آن اجازه می‌دهد که در زمان استفاده از تلفن همراه در فضای روشن بیرون، دید بهتری داشته باشد. شرکت LG Display با استفاده از فناوری لمس درون سلولی پیشرفته، تلفن همراه باریک‌تری با وضوح بسیار بالاتر را عرضه کرده است.

فناوری لمس درون سلولی پیشرفته دنیا را در برابر نوک انگشتان ما قرار می‌دهد!

به صورت خلاصه فناوری‌های Add on و درون سلولی را بررسی کردیم، اما رابطه آن‌ها با فناوری لمس درون سلولی پیشرفته چیست؟ AIT خلاصه فناوری لمس درون سلولی پیشرفته است. فناوری لمس درون سلولی پیشرفته گامی جدید در صنعت فناوری درون سلولی و تنها مخصوص LG Display است که در آن صفحه لمسی داخل LCD قرار گرفته و جای کمی را اشغال می‌کند. در نتیجه، با کاهش میزان ضخامت، تجربه لمس را ارتقا داده است.

بیایید نگاهی نزدیک‌تر به دلایل پیشرفت این فناوری بیندازیم. لمس درون سلولی، فناوری چندلمسی است که قابلیت خازنی متقابل دارد. در حالی که فناوری لمس درون سلولی پیشرفته، خودخازنی و تک‌لمسی است. در واقع تصور می‌شد که فناوری خازنی متقابل، که استفاده از لمس چند انگشت را ممکن می‌کند، قدرتمندتر از فناوری خودخازنی است (که تنها لمس یک انگشت را می‌شناسد). اما فناوری لمس درون سلولی پیشرفته به محض عرضه، باعث چرخشی در این تفکر شد.

به همین دلیل LG Display مسأله «شناسایی یک انگشتی» مربوط به فناوری خودخازنی را حل کرده است. کلید حل این مساله، طراحی دوباره حسگرها و تقسیم کردن واحدهای بلوکی الکترودها بوده است. شرکت LG Display با این نوآوری نتایجی مشابه با فناوری لمسی چند انگشتی ایجاد کرده و حتی لمس صفحه و کار با آن را در زیر آب ممکن ساخته است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید