۲۳ خرداد ۱۳۹۴

فناوری ColourPrime در تلویزیون‌های Prime UHD ال‌جی

ما آینده را دیده‌ایم… آینده رنگی است… رنگیِ رنگی

تلویزیون Ultra HD 4K به طور شگفت‌آوری خوب است؛ آن قدر خوب که حتی اگر بینی خود را به صفحه تلویزیون بچسبانید، پیکسل‌ها را نمی‌بینید اما حتماً جای بینی شما بر روی صفحه می‌ماند. کارشناسان تحقیق و توسعه در ال‌جی به 8 میلیون پیکسل راضی نیستند و تلویزیون‌هایی با سری Prime UHD تولید کردند که تجربه تلویزیون را از اینی که هست بهتر کنند.

این تلویزیون‌ها در ابعاد 49، 55، 60 و 65 اینچ عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های فنی تلویزیون Prime UHD مغزتان سوت می‌کشد و نمی‌توانید چشم از آن بردارید.

چرا ColourPrime؟ تلویزیون من همین حالا هم رنگ دارد!

بله، اما تصور کنید هالک باورنکردنی کمی سبزتر شود، کاپیتان امریکا آبی‌تر از همیشه… اما در کل، رنگ‌ها روشن‌تر، پررنگ‌تر و دقیق‌تر هستند و به شما امکان می‌دهند تا بهترین بهره را از وضوح Ultra HD 4K ببرید.

تعداد رنگ‌هایی که در این تلویزیون آینده می‌بینید نیز بیشتر خواهد بود زیرا پالت رنگ ColourPrime تا 30 درصد رنگ بیشتری نسبت به فناوری LCD امروز دارد. این عمق و زنده بودن صحنه‌ها را بیشتر می‌کند.

فناوری شگفت‌انگیز نوردهی پشت

برای آنهایی که با جدیدترین فناوری رنگ راضی نمی‌شوند باید بگوییم که دو فناوری جدید نوردهی پشت نیز وجود دارد: گاموت رنگ وسیع (Wide Colour Gamut) و نقطه کوانتوم (Quantum Dot). ال‌جی از فناوری اول در سری‌های مختلفی استفاده می‌کند.

فناوری گاموت رنگ وسیع از انواع مختلف فسفر در سیستم نوردهی LED استفاده می‌کند تا علاقه‌مندان به فیلم را راضی نگه دارد. با استفاده از این فناوری تصویری ایجاد می‌شود که کاملاً طبیعی است و کمتر اغراق در رنگ‌ها وجود دارد زیرا پالت رنگ وسیع‌تری دارد. اگر چشم‌هایتان می‌توانستند به زبان آیند، حتماً می‌گفتند: «ال‌جی متشکریم.»

سری ColourPrime ال‌جی به بازار جهانی تلویزیون عرضه شده است. این سری از بلندگوهای هارمان/کاردون برای ایجاد صدایی بهبودیافته بهره می‌برند. آنها برای ایجاد تجربه کامل‌تر صدا را به سمت پایین بازتاب می‌دهند. پنل فوق باریک و طراحی لبه‌ها همراه با پایه شنودگاه در مدل UF950 ال‌جی نیز وجود دارد.

نسخه جدید webOS که بهبودیافته‌ی رابط کاربری تلویزیون هوشمند ال‌جی است سرعت اجرای بالاتری دارد و پیمایش در آن بسیار ملموس و ساده است.

با ColourPrime، فیلم‌های فردا واضح‌تر و هیجان‌انگیزتر از قبل هستند.

نسل جدید تلویزیون‌های LED با این فناوری‌ها تعریفی دوباره از تجربه مشاهده ایجاد می‌کنند. در قسمت بعدی از این مطلب، درباره فناوری Ultra Luminance با شما صحبت خواهیم کرد که سیاهی عمیق و شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید