۲۳ تیر ۱۳۹۴

استقبال از ساعت مچی؟

آیا وقت آن رسیده از بازگشت ساعت‌های مچی استقبال کنیم؟

وقتی تلفن‌های همراه بخشی از زندگی روزمره ما هستند، دیگر ساعت‌های مچی جایی ندارند و پا پس می‌کشند. اما نه اینقدر سریع! زیرا ساعت‌های مچی هوشمند وارد شده‌اند. حالا، به مدد فناوری پیشگامانی نظیر ال‌جی، این دستگاه زمان‌سنج رسماً بار دیگر ظهور پیدا کرده است.

آلکس، نویسنده‌ای که در نیویورک سیتی زندگی می‌کند، گفت: «من ساعت‌های قدیمی را دوست دارم. نمی‌خواهم همه فناوری‌ام را در معرض نمایش گذارم. می‌خواهم ساعتی را به مچ دستم بیندازم که بیانگر شخصیت من باشد و دوست دارم چیزی بین ساده و کلاسیک باشد.»

در میان بچه‌های هوشمند دبیرستانی، یکی از جنگ‌هایی که در ساعت‌های هوشمند به راه افتاده است، هوشمند به نظر رسیدن این ساعت‌ها است. هنگام خلق فناوری، با تمرکز بر عملکردها و گجت‌ها، دیگر زیباسازی و ظاهر خوب اولویت نبود. برای افرادی نظیر آلکس، ظاهر یک ساعت هوشمند با سبک آن الزاماً نباید مطابقت داشته باشد.

 

ساعت مچی دارید؟

به گفتۀ جیمز شیم، مدیر محصول ال‌جی در فناوری پوشیدنی، گرایش به ساعت‌های هوشمند در حال تغییر است. در دستگاه‌های پوشیدنی چیزی که مهم است این است که چطور یک محصول می‌تواند با زندگی افراد تلفیق پیدا کند.

در پاسخ به این گرایش، ال‌جی Watch Urbane را تولید کرد. این یکی از نمونه‌های بارز در ظاهر ساعت‌های هوشمند جدید و بهبودیافته است. شیم می‌گوید: «این ساعت هوشمند ظاهر یک ساعت مچی معمولی را دارد اما از بیرون فناورانه به نظر نمی‌رسد. در عوض، از درون پر از فناوری است. این یک زمان‌سنج هوشمند است.»

 

ساعت مچی هوشمند دستتان می‌کنید؟

نسل بعدی ساعت‌های هوشمند توجه شما را جلب خواهند کرد. وقتی ساعت هوشمند Urbane ال‌جی را به دستتان می‌اندازید درست مانند یک ساعت مچی واقعی است. این ساعت هوشمند توجه مردم را جلب نمی‌کند و کسی متوجه نخواهد شد که شما یک ساعت هوشمند دارید. این ساعت هوشمند می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ مخصوصاً درون سیستم‍‌عامل جدیدش. صفحه ساعت را می‌توانید تغییر دهید. می‌توانید به طور مداوم ضربان قلب خود را کنترل کنید و از آن پیام ارسال کنید. در واقع، می‌توانید مردم را شگفت‌زده کنید که این یک ساعت هوشمند زیباست و احتمالاً خیلی هم دوستش دارید.

حالا نظرتان چیست؟ ساعت به دست می‌کنید؟ ساعت هوشمند چه؟ در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک گذارید.

۱ نظر

حسن تسلیمی طالقانی ۲ مرداد ۱۳۹۴ پاسخ

ساعت خیلی جالبیه
از کجا می تونم بخرم
آیا اصلاً وارد ایران شده یا خیر؟

نظر دهید