۰۸ مرداد ۱۳۹۴

گزارش مالی سه ماهه دوم ال‌جی در سال 2015

گزارش سود خالص ال‌جی در فصلی پر از چالش

سئول، 29 جولای 2015- شرکت ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز سود خالص نسبتاً کم 226.4 میلیارد وان کره (معادل 206.38 میلیون دلار امریکا) را در سه ماهه دوم 2015، آن هم در محیطی بی‌نهایت پر از چالش اعلام کرد.

با توجه به بازار کساد تلویزیون در سر تا سر دنیا و فشارهای رقابتی شدید، فروش کلی در سه ماهه دوم 7.6 درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش داشت و به 13.93 هزار میلیارد وان کره (معادل 12.69 میلیارد دلار امریکا) رسید. با اینکه درآمد به همان میزان سه ماهه گذشته بود اما سود اجرایی کاهش پیدا کرده و 244.1 میلیارد وان کره (معادل 222.52 میلیون دلار امریکا) گزارش شد. با اینکه بر خلاف انتظار، سه ماهه دوم پر از چالش بود، اما ال‌جی اطمینان دارد که این خسران را در سه ماهه سوم با عرضه محصولات رقابتی و جدید و اقدامات بازاریابی مؤثرتر جبران خواهد کرد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی گزارش داد که درآمد سه ماهه 3.93 هزار میلیارد وان کره (معادل 3.59 میلیارد دلار امریکا) بوده که دلیل اصلی آن بازار ضعیف جهانی برای تلویزیون‌های LCD در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، امریکای لاتین و اروپا است. حاشیه سود اجرایی به دلیل تقاضای ملایم جهانی و تأثیرات منفی ارز نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است. این شرکت انتظار دارد در فصل‌های بعدی ابتدا در بخش‌های پیشرفته 4k Ultra HD  بازار بهبود پیدا کند و خط تولید OLED با طراحی‌های جدید و قیمت‌های رقابتی جذاب‌تر توسعه پیدا کند.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی فروشی بالغ بر 3.65 هزار میلیارد وان کره (معادل 3.33 میلیارد دلار امریکا) در سه ماهه دوم گزارش کرد که با رشد اندک یک درصدی نسبت به همین دوره در سال گذشته روبه‌رو بوده است. با اینکه صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند ال‌جی 14.1 میلیون دستگاه بوده و نسبت به سال گذشته با 3 درصد کاهش اندک نسبت به همین دوره در سال قبل مواجه شده، درآمد امریکای شمالی نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته که به دلیل عملکرد بهتر گوشی‌های هوشمند متوسط و تبلت بوده است. با اینکه سوددهی کلی تحت تأثیر تقاضای ضعیف در بخش پیشرفته در بازار خانگی کره قرار گرفت، ال‌جی بیش از 8.1 میلیون گوشی هوشمند LTE در این فصل در سراسر جهان فروخت که بالاترین میزان تاکنون بوده است. در سه ماهه سوم و بعد از آن، ال‌جی راهبرد دوگانه خود را در تمرکز بر گوشی‌های هوشمند پیشرفته و متوسط برای بازارهای نوظهور به شدت اعمال خواهد کرد.

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای ال‌جی

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای ال‌جی فروش 4.49 هزارمیلیارد وان کره (معادل 4.09 میلیارد دلار امریکا) را گزارش کرده که نسبت به سه ماهه گذشته 10 درصد افزایش داشته است. سود اجرایی خالص در سه ماهه دوم 291.8 میلیارد وان کره (معادل 266 میلیون دلار امریکا) بوده و به دلیل نتیجه بهتر در ارائه محصول و بهبود ساختار هزینه نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است. با اینکه در شرایط اقتصاد کلان انتظار نمی‌رود که در آینده نزدیک بهبود پیدا کند اما ال‌جی با معرفی محصولات تهویه هوای جدید و لوازم خانگی در امریکای شمالی و دیگر بازارهای توسعه‌یافته گام‌های خود را برای تمرکز بر بهبود سوددهی در بخش بزرگ خواهد برداشت.

شرکت تجهیزات خودرو ال‌جی

شرکت تجهیزات خودرو ال‌جی درآمد 450.8 میلیارد وان کره (معادل 410.94 میلیون دلار امریکا) را در سه ماهه دوم گزارش داد که 18 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است. این افزایش بیشتر در کسب‌وکار تجهیزات سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو و مهندسی قطعات خودرو بود. بر خلاف ضرر نسبتاً اندک 1.5 میلیارد وان کره (معادل 1.37  میلیون دلار امریکا)، ال‌جی به سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه شتاب می‌دهد تا با ادامه رشد خودروهای الکتریک و تجهیزات الکترونیک موقعیت خود را در فناوری‌های جدید خودرو بیش از پیش تقویت کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید