۱۴ مهر ۱۳۹۴

برگی از تاریخ!

شش سال پیش، در همین روزها بود که ال‌جی شکلات جدیدش BL40 را با نسبت تصویر 21:9 معرفی کرد.

در آن زمان، ال‌جی BL40 متمایزترین و عجیب‌ترین ظاهر را در میان گوشی‌های هم‌رده خود داشت. ال‌جی BL40 Chocolate که شبیه یه تکه شکلات بزرگ بود نسبت تصویر 21:9 روی نمایشگر بزرگ 4 اینچش داشت. این گوشی که از انواع گوشی‌های غیرهوشمند اما نه خیلی ابتدایی به شمار می‌رفت از رابط کاربری S-Class 3D برخوردار بود؛ درست شبیه همانی که در گوشی‌های دیگری نظیر ال‌جی Arena به کار رفته بود. رابط کاربری به گوشی امکان می‌داد تا برنامه‌های کاربردی به 4 بخش تقسیم شوند: ویجت‌ها، مخاطبان، مرورگر و میان‌برها.

ابعاد این تلفن همراه 128 x 51 x 10.9 میلی‌متر بود و نمایشگر 4 اینچ با 800×345 پیکسل داشت؛ تراکم پیکسلی برابر با 218 پیکسل در اینچ. 256 مگابایت رَم و یک گیگابایت حافظه داخلی نیز داخل آن تعبیه شده بود. البته، کارت حافظه میکرو اس‌دی تا 32 گیگابایت افزایش حافظه را امکان‌پذیر می‌کرد. یک دوربین 5 مگاپیگسل در پشت بود و باتری یکهزار میلی‌آمپر نیز به ال‌جی شکلات نیرو می‌داد.

lg_bl40_official_1

مرورگر HTML امکان بزرگنمایی با نیشگون گرفتن را می‌داد؛ هر چند خیلی هم راحت نبود. در واقع، هنوز تجربه لمسی این قدر پیشرفته نشده بود. بهترین بخش از ویژگی‌های این گوشی تایپ کردن به شیوه افقی بود. به لطف وجود طراحی شکلات‌وار BL40 ، افقی تایپ کردن به معنی یک صفحه‌کلید QWERTY بسیار عریض بود که جای زیادی برای مانور انگشتان داشت. صفحه‌نمایش نیز تقسیم می‌شد و هنگام خواندن ایمیل یا پیام‌ها، محتوا در سمت راست و فهرستی از ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی موجود در چپ قرار می‌گرفت.

ال‌جی گوشی دیگری با این طراحی ارائه نکرد. اما همین طراحی توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

یادش بخیر!!!

۱ نظر

پیمان ۱۵ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

دقیقا به یاد دارم گوشی فوق العاده خوبی بود

نظر دهید