۱۲ اسفند ۱۳۹۴

ال‌جی G5 با طراحی ماژولار و دو دوربین در پشت

با ال‌جی G5، اولین تلفن همراه ماژولار، آشنا شوید: در گذشته تلاش‌های زیادی برای تولید یک تلفن همراه ماژولار انجام شده است. یک نمونه از آن پروژه آرا گوگل! اما هیچ کدام از آنها با موفقیت روبه‌رو نشده‌اند.

بدنه ظریف و ملحقات کاربردی

ال‌جی G5 بدنه فلزی صاف و یکدستی دارد که قاب شیشه‌ای جلوی آن کمی انحنا دارد. هیچ چیز، حتی آنتن نتوانسته خطوط مرتب و ظاهر یکپارچه این تلفن همراه را با اخلال مواجه کند. تنها یک درز کوچک در بخش انتهایی وجود دارد که قسمت پایینی را از بقیه بدنه جدا می‌کند. البته، این هم به دلیل طراحی ماژولار G5 است.

این بخش ماژولار می‌تواند برای دسترسی به باتری، کارت حافظه و یکی از چندین ملحقاتی که اضافه می‌شود برداشته شود. (البته نیاز به خاموش و روشن شدن گوشی دارد.)

اولین قطعه ماژولار یک دوربین است که LG Cam Plus نام دارد. با این افزونه، یک باتری 1100 میلی‌آمپر و کلیدهای کنترل‌ سخت‌افزاری مثل شاتر، فیلم‌برداری و درجه زوم افزوده می‌شود. قطعه دیگر داک بنگ اند اولافسون (Bang & Olufsen DAC) است که کیفیت صدای خیلی بهتری دارد. با این طراحی راه برای سازندگان دیگر باز است تا افزونه‌ها و قطعات دیگری را برای G5 بسازند.

نمایشگر درجه یک، دوربین دوتایی منحصربه‌فرد

ال‌جی G5 نمایشگر 5.3 اینچ از نوع LCD با حالت “همیشه‌روشن” دارد. این نمایشگر یک حافظه اختصاصی و یک تراشه ثانویه برای استفاده اندک از انرژی دارد تا تراشه اصلی بتواند در حالی که نمایشگر 24 ساعته روشن است استراحت کند. این تراشه سفارشی فقط 0.8 درصد (هشت‌دهم درصد) از انرژی باتری را در هر ساعت مصرف می‌کند.

ایده دوربین دوتایی سلفی که در اصل از ال‌جی V10 گرفته شده در G5 هم به ارث رسیده است اما به عنوان دوربین اصلی. یک دوربین میدان دید 75 درجه و حسگر 16 مگاپیکسل دارد و دوربین دوم عریض‌تر (واید) است و از میدان دید 135 درجه و حسگر 8 مگاپیکسل برخوردار است. تصاویر هر دو دوربین می‌تواند در هم ادغام شوند و جلوه‌های گوناگون و پیش‌نمایش آنی را ایجاد کنند.

در مورد مشخصات فنی دیگر هم باید بگوییم که ال‌جی G5 تراشه Snapdragon 820 با 4 گیگابایت رم دارد. 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد که با کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا است. باتری کوچک 2800 میلی‌آمپر و وجود حسگر اثر انگشت زیر دوربین دوتایی از دیگر امکانات بارز در G5 ال‌جی است.

۱ نظر

علیرضا ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ پاسخ

سلام
یه پیشنهادی داشتم و اون اینه که بعد از داخل شدن جی ۵ به بازار ایران طرح تعویش گوشی جی ۴ یا جی ۳ با این گوشی رو برگزار کنید.
من خودم جی ۴ دارم و تمایل زیادی دارم که جی ۵ رو داشته باشم ولی شراایط بازار و عدم خرید گوشی دست دوم با قیمت مناسب باعث شده نتونم حتی به داشتن جی ۵ فکر کنم

نظر دهید