۰۴ اسفند ۱۳۹۴

رشد بازار پنل تلویزیون OLED دو برابر می‌شود

بازار جهانی پنل‌های LCD امسال با رشد معکوس مواجه خواهد شد.

طبق پیش‌بینی مؤسسات تحقیقاتی، بازار پنل LCD در ابعاد بزرگ، امسال، رشد منفی خواهد داشت. در عوض، طبق همین پیش‌بینی‌ها، بازار پنل OLED دو برابر رشد خواهد کرد. از همین رو، عملکرد شرکت‌های سازنده‌ای نظیر ال‌جی امسال از اهمیت و توجه بالایی برخوردار خواهد بود.

یک مؤسسه تحقیقاتی بازار به نام IHS به تازگی اعلام کرد بازار پنل‌های LCD بزرگ، که 95 درصد از بازار جهانی تلویزیون را در بر می‌گیرد، احتمالاً 73 میلیارد دلار فروشخواهد داشت که نسبت به سال گذشته با 11.7 درصد کاهش مواجه می‌شود. لازم به ذکر است که این بازار، بین سال‌های 2014 و 2015 تا 4.4 درصد کاهش فروش داشت و 82.6 میلیارد دلار درآمد داشته است.

بر عکس این قضیه در مورد تلویزیون‌های OLED اتفاق می‌افتد. بازار پنل تلویزیون OLED، که هم اکنون حکمرانی‌اش در دست شرکت LG Display است، از یک میلیارد دلار به 1.9 میلیارد دلار خواهد رسد. اگر چه، این حجم از بازار ذر مقایسه با بازار پنل LCD خیلی کوچک است اما انتظار می‌رود طی 4 سال آینده از 7.3 میلیارد دلار کمتر نشود.

به گفته یکی از کارشناسان صنعت، با اینکه سازندگان پنل نمایشگر، بدون استثنا، احتمالاً از تغییر شرایط خیلی عذاب می‌کشند، اما شرکت LG Display که تمرکز خود را از LCD به OLED گذاشته است در آینده جایگاه بالاتری را نسبت رقبایی که صرفاً بر LCD  تمرکز دارند کسب خواهد کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید