۲۷ اسفند ۱۳۹۴

سال 2016؛ سال رواج OLED و آغاز عصر جدید تأمین‌کنندگان محتوا

تا همین چند وقت پیش، مشتریان کنترل کمی بر روی محتوایی که در تلویزیون اتاق نشیمن خود داشتند. چیزی که ما می‌دیدیم همانی بود که تأمین‌کنندگان محتوا و شبکه‌های تلویزیونی برای ما دیکته می‌کردند. اما امروزه تحولی ناگزیر در انتخاب محتوا رخ داده است.

بینندگان امروز محتوای بیشتری به صورت آنلاین تماشا می‌کنند؛ آنقدر که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا چند وقت دیگر اثری از تلویزیون‌های آنتی نخواهد بود. این تغییر به واقع در حال رخ دادن است. بینندگان سیم‌ها را جدا کرده‌اند و اکنون آزادانه هر چه را می‌خواهند، هر جا که می‌خواهند تماشا می‌کنند. سازندگان تلویزیون باید این گرایش را جامعیت بیشتری ببخشند و امکاناتی برای تلویزیون‌ها ایجاد کنند که تلویزیون به شیوه جدیدی تماشا شود.

این جنگ دیگر بین آنتن و دیش نیست و فراتر از آن رفته است. رقبای جدید تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های ست‌تاپ باکس هستند. سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند نظیر webOS 3.0 ال‌جی برای غلبه بر رقبا باید بر پیمایش ساده این خیل عظیم گزینه‌های محتوا تمرکز کند. با این کار، سازندگان تلویزیون نیز بهره‌مند می‌شوند زیرا نرم‌افزارها می‌توانند برای کار با سخت‌افزار بهینه شوند و دستگاه‌های جانبی با مجموعه وسیعی از تلویزیون‌ها سازگاری داشته باشند. پیمایش آسان و ملموس کلید اصلی است اما هیچ کس نمی‌‌خواهد پول خود را برای امکانات کم هزینه کند.

LG-OLED-TV-55EA970V

سال 2016؛  OLED پرطرفدار می‌شود

سال 2016 قرار است سال فناوری OLED باشد. حضور قدرتمند در نمایشگاه CES 2016 به OLED امکان داد تا خودش را به عنوان فرمت پیشگام برای نسل جدید تلویزیون بشناساند. فناوری OLED ال‌جی در CES برنده شد و در فهرست بهترین محصولات رسانه‌های زیادی قرار داشت. وب‌سایت Fortune گفت: « تلویزیون OLED ال‌جی بهترین بهترین‌ها در دنیای تلویزیون در چند سال اخیر است و امسال هم این روند کند نمی‌شود. در میان برخی از سیاه‌ترین سیاهی‌هایی که دیده‌اید، تلویزیون‌های OLED ال‌جی ضخامت 3 میلی‌متری دارد. دامنه رنگ‌ها و روشنایی بهبود پیدا کرده است و افزودن فناوری HDR کنتراست و رنگ تصاویر را بهبود می‌بخشد؛ در مجموع همه چیز خیلی بهتر شده.»

وب‌سایت Wired نیز به جمع تحسین‌کنندگان OLED پیوست و گفت: «OLED بهترین کیفیت تصویر را در میان همه نمایشگرهای تلویزیون ارائه می‌دهد که این به لطف برخورداری از بهترین کنتراست و عمیق‌ترین سیاهی موجود در میان پنل‌های کنونی است.» علاوه بر این که کیفیت تصویر OLED مورد تقدیر قرار گرفت، این وب‌سایت در مقاله‌ای مربوط به فناوری OLED منتشر کرد این طور گفت که پنل‌های باریک OLED به این تلویزیون طراحی بسیار باریک و باشکوهی می‌دهد که انگار نامرئی است.

وب‌سایت Techspot نیز در مورد تلویزیون G6 OLED گفت: «با اختلاف بسیار، این شگفت‌انگیزترین تلویزیونی است که در CES 2016 به نمایش درآمده است. تلویزیون OLED رنگ‌های جسورانه و کنتراست کاملی را ارائه می‌دهد. بنابراین، کیفیت تصویر خیره‌کننده و آماده برای 4K است.» نویسنده این مقاله در نهایت به این نتیجه رسید که تلویزیون‌های باورنکردنی OLED ال‌جی تنها پیش‌نمایشی از چیزهایی هستند که در آینده عرضه خواهند شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید