۰۳ اسفند ۱۳۹۴

مشارکت ال‌جی و اینتل در ارائه فناوری 5G telematics برای نسل جدید خودروها

ال‌جی و اینتل با مشارکت یکدیگر نقش پیشگام در پیشرفت خودرو خواهند داشت

بارسلون، 22 فوریه 2016- در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، اینتل و ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) اعلام کردند که در حال همکاری برای توسعه فناوری 5G telematics (تلماتیک)، نسل جدید فناوری بی‌سیم برای خودروها هستند. ال‌جی اولین شرکتی است که محصولات تلماتیک* را به جای شبکه‌های قدیمی 2G یا 3G بر پایه اتصال LTE ارائه می‌دهد.

فناوری 5G telematics اطلاعات را 33 برابر سریع‌تر از 4G LTE با تأخیری که یک‌دهم سرعت کنونی است انتقال می‌دهد. نرم‌افزار می‌تواند با سرعت بالا و از طریق شبکه‌های OTA (شبکه بی‌سیم) به‌روز شود و ویدئوها و دیگر محتوای چندرسانه‌ای از طریق سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو سرعت دانلود بالاتری خواهند داشت.

کاهش تأخیر در فناوری 5G که با فناوری V2X (خودرو به همه چیز) نیرو می‌گیرد حتی در زمانی که خودروها با سرعت بالا حرکت می‌کنند نیز امکان‌پذیر است. امکانات از وسیله نقلیه‌ای به وسیله نقلیه دیگر، وسیله نقلیه به زیرساخت یا وسیله نقلیه به عابر پیاده از طریق شبکه 5G می‌تواند از تصادفات و سوانح جلوگیری کند و تجربه رانندگی را ایمن کند.

ال‌جی با در هم آمیختن فناوری قدرتمند خود در ارتباطات موبایل و چشم‌اندازی که از بخش قطعات خودروی خود دارد در جهت تحکیم پیشگامی تلماتیک خود در صنعت خودروی هوشمند گام‌های بلندی را برداشته است. ال‌جی تأمین‌کننده انحصاری تلماتیک خودرو برای سیستم تلماتیک 4G LTE OnStar جنرال موتورز است. این امر به ال‌جی کمک می‌کند بالاترین جایگاه در تلماتیک خودرو را با داشتن سهم 30.1 درصدی در سال 2013، سهم 30.3 درصدی در سال 2014 و سهم 29.9 درصدی در سال 2015 از آن خود کند. (این ارقام نتایجی بود که مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics ارائه کرده است.)

کیم جین-یانگ، رئیس بخش قطعات سرگرمی و اطلاع‌رسانی داخل خودرو در ال‌جی الکترونیکس، گفت: «ما امیدواریم این همکاری نزدیک با اینتل سنگ‌بنای پیشگامی ما با ارائه محصولات ارتباطی نسل جدید 5G telematics باشد.»

آیچا ایوانز، معاون و مدیر کل گروه ارتباطات اینتل، گفت: «ال‌جی تنها تأمین‌کننده قطعات خودروی ما برای تحقیقات و توسعه مشترک تلماتیک 5G است و ما از همکاری با آنها بی‌نهایت خرسندیم.»

*تلماتیک: تلماتیک یک علم میان‌رشته‌ای است که مجموعه‌ای از رشته‌های علوم مخابرات، ارتباطات، فناوری وسایل نقلیه، حمل و نقل جاده‌ای، امنیت جاده، مهندسی برق و کامپیوتر را در دل خود گنجانده است. این رشته به طور کلی به فناوری ارسال، دریافت و ذخیره اطلاعات از طریق دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی همراه با کنترل بر سوژه‌های راه دور ارتباط دارد. استفاده همزمان از ارتباطات تلفنی و انفورماتیک برای استفاده در خودروها و با کنترل وسایل نقلیه در حال حرکت نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید