۱۵ دی ۱۳۹۵

توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا با محصولات روباتیک آینده‌گرای ال‌جی

روبات‌های هوشمند پیشرفته ال‌جی از نوع صنعتی و مشتری در نمایشگاه CES 2017 می‌رقصند، جارو می‌کنند و چمن‌ها را می‌زنند.

با افزایش تعداد لوازم خانگی متصل به اینترنت، ال‌جی یک قدم جلوتر از صنعت گام برمی‌دارد و مجموعه جدید روبات‌های هوشمند خود را در CES 2017 به نمایش خواهد گذاشت. این مجموعه شامل روباتی است که دو کارایی دارد و علاوه بر این که دروازه خانه هوشمند است مرکز اعلان‌های خانه هوشمند نیز محسوب می‌شود تا زندگی روزمره کاربران با آسایش بیشتری همراه باشد. ال‌جی فناوری هوشمند و قدرت اینترنت اشیای خود را از خانه بیرون می‌برد و اکوسیستم خود را با روبات‌های پیشرفته که برای استفاده در فرودگاه و دیگر اماکن عمومی طراحی شده‌اند توسعه می‌دهد.

 lg-hub-robot-01

Hub Robot چشمگیر و خیره‌کننده ال‌جی مفهوم خانه هوشمند را به مرحله جدیدی می‌برد. هاب روبات ال‌جی به دیگر لوازم خانگی هوشمند متصل می‌شود و از فناوری تشخیص صدای الکسای آمازون (Amazon Alexa) استفاده می‌کند تا وظایفش را به انجام برساند؛ وظایفی نظیر روشن کردن دستگاه تهویه مطبوع یا افزایش زمان برنامه خشک‌شویی لباس‌ها تنها با فرمان‌های صوتی امکان‌پذیر خواهد بود. هاب روبات به نمایشگر تعاملی مجهز شده است که می‌تواند انواع گوناگونی از اطلاعات نظیر تصاویر فضای داخل یخچال یا تصاویر ویدئویی از نحوه طبخ یک غذا به همراه راهنمایی‌های صوتی مرحله به مرحله تهیه غذا را ارائه دهد. و از آنجا که هاب روبات به دانش وسیع الکسا دسترسی دارد می‌تواند از پس هر کاری که الکسا انجام می‌دهد بر بیاید؛ مثلاً موسیقی پخش کند، زنگ هشدار را تنظیم کند، یادداشت‌های یادآوری ایجاد کند و وضعیت به روز آب و هوا و ترافیک را نمایش دهد.

lg-hub-robot-03

هاب روبات ال‌جی طراحی دوستانه‌ای شبیه انسان دارد و می‌تواند با همه اعضای خانواده به شیوه‌های گوناگون ارتباط برقرار کند. این روبات، که می‌تواند حرکت کند و در جای خود بچرخد، در نمایشگری که روی صورت خود دارد گستره وسیعی از حالات عاطفی انسان را بیان می‌کند. هاب روبات با استفاده از زبان بدن پاسخ می‌دهد؛ مثلاً سرش را تکان می‌دهد تا به سؤالات ساده پاسخ دهد و همیشه از فعالیت‌های درون خانه، مانند ترک کردن خانه و  برگشتن اعضای خانواده به منزل و زمان خواب، مطلع است. هاب روبات می‌تواند با دوربین خود اعضای مختلف خانواده را از هم تشخیص دهد و طوری برنامه‌ریزی شود که برای هر کدام از آنها سلام و احوالپرسی و خوشامدگویی متفاوتی را به کار ببرد.

lg-hub-robot-02

وقتی هاب روبات در مکان‌های مشترک خانه مثل آشپزخانه و اتاق نشیمن که معمولاً اعضا کنار هم جمع می‌شوند استفاده شود بهترین عملکرد را دارد. مکمل هاب روبات مینی روبات‌هایی هستند که در اتاق‌های دیگر خانه قرار داده می‌شوند. این روبات‌های کوچک که به عنوان ضمیمه هاب روبات هستند نیز به نمایشگر مجهزند و قادرند بسیاری از قابلیت‌های هاب روبات را اجرا می‌کنند.

تلاش‌های ال‌جی برای توسعه سرویس‌های هوشمند فراتر از خانه است. روبات راهنمای فرودگاه (Airport Guide Robot)که به زودی در فرودگاه اینچئون حضور پیدا خواهد کرد یک دستیار هوشمند اطلاع‌رسان برای مسافران است که به 4 زبان دنیا مانند انگلیسی، چینی، ژاپنی و کره‌ای سؤالات را پاسخ می‌دهد. این روبات با اسکن ساده بلیت مسافر می‌تواند اطلاعات دقیق در مورد زمان پرواز، مکان گیت و حتی آب و هوای مقصد  به شما ارائه دهد. روبات راهنمای فرودگاه راهنمایی به مکان‌های داخل فرودگاه، مسافت تقریبی و زمان پیاده‌روی را ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند مسافرانی که گم شده‌اند یا دیر به فرودگاه رسیده‌اند را به گیت یا مکان‌های دیگر راهنمایی کند.

lg-airport-guide-robot-02

این مجموعه که یکی از اولین مبتکران جاروهای روباتیک است بدون معرفی جاروهایی در ابعاد صنعتی کامل نمی‌شد. روبات خدمتکار فرودگاه (Airport Cleaning Robot) یک جاروی روباتیک بسیار عظیم‌الجثه با ظرفیت مخزن بزرگ است که چندین فرچه و موتور دارد. این روبات می‌تواند سطوح مختلف از کاشی تا زمین‌های فرش شده را تمیز کند. روبات فرودگاه به جدیدترین حسگرهای هوشمند مجهز شده، دوربین‌های چندگانه برای امنیت در این روبات تعبیه گشته و عمکرد مؤثر آن در پرجمعیت‌ترین بخش‌های فرودگاه کاملاً محسوس است. چندین حسگر با استفاده از تشخیص نور و فاصله (LIDAR) و همین‌طور سپرها و ضربه‌گیرهای حساس می‌تواند موانع سر راه روبات را تشخیص دهد. این روبات به دلیل برخورداری از فناوری موقعیت‌یابی و نقشه‌برداری همزمان با عنوان SLAM همیشه از مکان خود آگاه است.

lg-airport-cleaning-robot

و در آخر، روبات چمن‌زن ال‌جی (Lawn Mowing Robot) این مجموعه جدید از روبات‌های پیشرفته ال‌جی در سال 2017 را کامل می‌کند. این روبات برای انواع حیاط ایده‌آل است و از سال‌ها تجربه و تولید جاروهای روباتیک HOM-BOT برای هرس کردن دقیق علف‌ها با قابل اعتمادترین و بی‌خطرترین شیوه چمن‌زنی بهره می‌برد. روبات چمن‌زن ال‌جی به حسگرهای پیشرفته و ضربه‌گیرهایی مجهز است که در روبات فرودگاه به کار رفته است. این روبات دقیقاً می‌داند که هر لحظه در چه موقعیت مکانی قرار دارد و مکان موانعی مانند درخت یا پرچین را تشخیص می‌دهد. روبات چمن‌زن برای بیشتر کردن عملکرد چمن‌زنی طراحی شده است و لبه‌های متحرک و پرسرعتی دارد که علف‌ها را بی‌عیب‌ونقص می‌زند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید