۳۰ دی ۱۳۹۵

شگفتی در CES 2017: تونل OLED ال‌جی

نمایشگاه بین‌المللی لوازم الکترونیک مصرفی 2017 هفته گذشته در لاس‌وگاس برگزار شد و پس از چند روز میزبانی از شیفتگان فناوری که از سراسر دنیا خود را به لاس‌وگاس امریکا رسانده بودند کار خود را به اتمام رساند.

غرفه ال‌جی یکی از غرقه‌های مسحورکننده در نمایشگاه CES 2017 بود. این را از همان ورودی این غرفه می‌شد به وضوح دریافت. تونل OLED ال‌جی دهان بازدیدکنندگان علاقه‌مند به محصولات ال‌جی را از حیرت باز نگه داشت و آنها را در همان ورودی میخکوب کیفیت و فناوری پیشرفته خود کرد.

photo_2017-01-19_07-51-35

این تونل در سمت چپ غرفه ال‌جی واقع شده بود و شامل چندین تلویزیون 55 اینچ 4K می‌شدکه به هم متصل شده بود و شکل یک تونل را ایجاد کرده بود. زبان از تعریف قاصر است. پس، ویدئوی تونل OLED ال‌جی را در ادامه مشاهده نمایید.

۱ نظر

حسین ۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

یقینا برترین تکنولوژی خلق تصویذ ئذ حتا حاضر OLED یا همام دیودهای نوری ارگانیک می باشذ اما چرا فقط ال جی لصورت تجاری روی آن تمرکز کرده است این عوامل علارتند از ۱- ریسک پذیری بسیار بالا در ال جی زمانیکه به توسعه طرحی که احتکال شکست آن از نظر دیگران قطعی است ۲- اعتقاد به تولید مشترک حتی با برندهای رقیب و بع اشتراک گداری قطعات با انها پس در صورت تولید بیش از نیاز پنل با کمترین سود ان را در اختیار دیگر تولید کنندگان جهانی قرار می دهد ۳- طبقه بندی مصرف کنندگان و اینکه می دانست جه تعداد از مصرف کنندگام از عهده پرداخت هزینه بهترین فناوری تلوزیون در دنیا بر خواهد امد ۴- به رخ کشیدن قدرت فناوری ال جی در تولید با کنتراست ترین و با وضوح ترین و سریعترین واکنش تصویری ۵- امکان تولید تلوزیونهای سبک و مفاوم و زیبا به باریکی شیشه ۴ میل ۶- اکثر تولید کنندگان عمر پنل های OLED را بدترین چالش موجود ارزیابی و عمر اینگونه تلوزیونها را کمتر از تلوزیونهای LED LCD وپلاسما می دانستند علت ان را در عمر کم دیودهای تولید کننده نور ابی بعلت تحمل فشار بیش از حد برای تولید نور سفید ارزیابی میکردند اما ال جی با استفاده از یک فناوری قدیمی اما در مقیاس نانو وظیفه تولید نور سفید از دیدودهای آبی گرفت و برای اولین بار در پنل های O:ED با ترکیب این فناوری در کنار تحریک الکترونیکی فسفر که قبلا در لامپ های پرنور سفید با فناوری ال ای دی شاهد آن بودیم اما در ابعاد نانو یعنی یک چهارم یک پیکسل که واقعا شاهکار مهندسی است توانست پیکسل فرعی ساتع کننده نور سفید درخشان را در کنار سع پیکسل تولید کننده رنگ اصلی قرار داده و عمر پنل را به چند برابر عمر رایج افزایش دهد با ورود تقریبا همزمان ذو تلوزیون ۵۵ اینچ با این فناوری توسط سامسونگ و ال جی سامسونگ بخوبی درک کرد در مقابل ال جی چیزی برای گفتن ندارد و تولید تلوزیون با این فناوری را متوقف اما ال جی با تمام قدرت سایزهای غول پیکر تا ۷۷ اینچ و مدلهای خمیده و مدلهای با وضوح فوق العاده بالا را ارائه و در اخرین گام یک لایه محافظ بر روی پنل اضافه و با یدست کردن پنل و بئنه کاملا شیشه ای مدل بسیار زیبا و فوق باریک با حس شناور بودن در هوا را ارایه نمود از طرفی با ارائه مازاد تولید بخ دیگر سازندگان تلوزیون حتی برندهای گمنام چینی این صنعت بظاهر پر هزینه را به ضنغت درامد زا برای خود تبدیل کرد

نظر دهید