۱۳ بهمن ۱۳۹۵

فناوری نانو سل ال‌جی چیست؟

نسل سوم تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی با فناوری Nano Cell واقعی‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهند و دقیق‌ترین و ریزترین جزییات را از هر زاویه دیدی ایجاد می‌کنند.

تلویزیون‌های جدید Super UHD ال‌جی با مدل‌های SJ9500، SJ8500 و SJ8000 فناوری پنل LCD با پیشرفته‌ترین رنگ تا به امروز را دارند و به فناوری نانو سل (Nano Cell) مجهز هستند.

این تلویزیون‌های جدید به وسیله فناوری Active HDR با Dolby Vision امکان مشاهده چندین فرمت HDR را میسر می‌کنند و به کاربر دسترسی به طیف وسیعی از محتوای HDR فوق‌العاده باکیفیت را می‌دهند. ترکیب جدیدترین نسخه از پلت‌فرم هوشمند و ملموس webOS، قابلیت‌های صوتی قدرتمند با طراحی چشم‌نواز، باریک و بسیار شگفت‌انگیز در هر کدام از مدل‌های تلویزیون Super UHD ال‌جی به مشتریان امکان می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی مدل دلخواه از تلویزیون خود را که مطابق با نیازها و انتظاراتشان است بیایند.

LG-SUPER-UHD-TV-MODEL-SJ95-08

نمایشگرهای LCD نانو سل با بهره‌گیری از اجزای متحدالشکل و بسیار کوچک که قطر آنها تقریباً به اندازه یک نانومتر است رنگ‌های دقیق، ظریف و پایداری ایجاد می‌کنند که از عریض‌ترین زوایا، نسبت به دیگر تلویزیون‌ها شامل نمایشگرهای کوانتوم دات، قابل مشاهده است. تلویزیون‌های نانو سل Super UHD ال‌جی رنگ‌های پایداری دارند و هیچ اختلاف رنگی برای آنهایی که درست جلوی تلویزیون نشسته‌اند و آنهایی که برنامه‌ها را با زاویه ۶۰ درجه مشاهده می‌کنند دیده نمی‌شود.

تلویزیون‌های Super UHD ال‌جی از طراحی فوق باریک حیرت‌انگیز با پایه هلالی شکل و منحصربه‌فرد برخوردارند. این طراحی به تلویزیون ۵۵ اینچ SJ9500 در باریک‌ترین نقطه ضخامت ۶٫۹ میلی‌متر می‌دهد و طوری به نظر می‌رسد که انگار در هوا معلق است. تلویزیون جدید ال‌جی را چه روی دیوار نصب کنید و چه روی پایه خود، جلوه زیبایی خیره‌کننده‌ای به هر اتاقی می‌دهد.

۲ نظر

حسين ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

این فناوری که توسط رقبا با نام تلوزیون های کوانتومی نیز نام گذاری شده از صفحه بسیار نازکی متشکل از ذرات کریستال شیشه بجای صفحه پلاستیکی نیمه مات برای ایجاد نور پس زمینه استفاده می نمید به همین جهت میزان نور منتشره در پس زمینه از میزان نور صفخات نمایش تلوزیونهای LED معمولی بیشتر و ضخامت بسیار باریک این صفحات امکان تولید پنل های بسیار باریکتر و سبک تر را فراهم ساخته اند شاین ذکر است در این فناوری همچنان مشکل فرار نور که از مشکلات فناوریهای متکی به نور پس زمینه هستند تا حدودی وجود دارد بنابر این کیفیت کنتراست و تصویر این تلوزیونها با تلوزیونهای با فناوری OLED قابل مقایسه نیست اما با توجه به قیمت تمام شده بسیار ارزانتر بدلیل ارزانی و وفور مواد اولیه مورد نیاز و شباهت فناوری به تلوزیونهای LED LCD رایج برخلاف فناوری OLED که تولید تجاری آن تقریبا در اختیار ال جی بصورت انحصاری باقیمانده توسط رقبای ال جی مانند سامسونگ و تی سی ال مورد توجه قرار گرفته و به تولید انبوه رسیده با توجه به افزایش تولید تلوزیون بر اساس این فناوری و سبکتر شده وزن و ضخامت تلوزیونها و در نهایت کاهش میزان مواد اولیه مصرفی نوید تولید و عرضه محصولات با قیمت ارزانتر با این فناوری وجود دارد و تا دو سال اینده بیش از نیمی از تلوزیونهای موجود در بازار با استفاده از این فناوری تولید میشود بدیهی است هر یک از تولید کنندگان این فناوری را بر اساس فناوری قدیمی مورد استفاده خود توسعه داده اند ال جی بر اساس فناوری IPS سلمسونگ بر اساس فناوری VA و تی سی ال بر مبنای فناوری OPEN CELL به هر حال محصول لاکچری و ممتاز و صد البته گرانقیمت بازار همچنان تلوزیونهای OLED ال جی هستند

Soolmaz ۷ دی ۱۳۹۶ پاسخ

سلام
تلویزیون Sj8500 بلوتوث داره یا ن؟
مرسی

نظر دهید