۲۵ اسفند ۱۳۹۵

اینها تلویزیون‌های پیشرفته OLED ال‌جی در بازار ایران هستند

مدل‌های زیادی از تلویزیون‌های OLED ال‌جی به عنوان پیشرفته‌ترین تلویزیون‌ها و گرایش جدید ال‌جی در خانواده تلویزیون‌های ممتاز و فوق پیشرفته تاکنون عرضه شده‌اند. کیفیت بی‌نظیر آنها در تصویر، صدا و طراحی باریک و بی‌رقیبشان مورد تحسین بسیاری از کارشناسان صنعت، رسانه‌ها و مشتریان قرار گرفته است.

در حال حاضر 10 مدل از این تلویزیون‌های پیشرفته ال‌جی با ضمانت گلدیران وارد بازار ایران شده‌اند و در فروشگاه‌های ال‌جی-گلدیران به فروش می‌رسند.

 OLED  سرواژه عبارت Organic Light Emitting Diode یا دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور است. از زمان مرگ پلاسما، دیودهای ساطع‌کننده نور به عنوان روش برتر در ارائه تصویر در تلویزیون‌های صفحه‌تخت شناخته می‌شدند و به زبان ساده، یک دیود ساطع‌کننده نور یک منبع الکتریکی نور خیلی ریز است. بخش ارگانیک در OLED یعنی نوری که توسط دیودها منتشر می‌شود از ترکیبی ارگانیک تهیه شده است. ترکیب ارگانیک به هر ترکیب شیمیایی گفته می‌شود که حاوی کربن باشد.

دو تا از مهم‌ترین جنبه‌های بازتولید تصویر میزان کنتراست (تفاوت بین سفیدترین و سیاه‌ترین نقطه تصویر) و زمان پاسخدهی (سرعت خاموش یا روشن شدن OLEDها یا تغییر از رنگی به رنگ دیگر) با صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار بهتر ارائه می‌شود.

lg-oled-tv-smart-tv

OLEDها از خود نور تولید می‌کنند به همین علت نیاز به نوردهی پشت ندارند. بنابراین، وقتی بار الکتریکی دریافت نمی‌کنند واقعاً سیاه هستند. روشنایی ذاتی OLED نیز موجب می‌شو که صفحه‌‌نمایش OLED بتواند کنتراست قوی را ایجاد کند. برخی سازندگان OLED سرعت پاسخدهی یک OLED را یکهزار برابر سریع‌تر از فناوری‌های تلویزیون متداول تخمین زده‌اند.

همه ما می‌دانیم که تلویزیون‌های LED روزبه‌روز با استقبال کمتری مواجه می‌شوند و عموماً به دلیل اینکه وقتی روبه‌روی تلویزیون نمی‌نشینند تصویر خوبی دریافت نمی‌کنند رضایت‌بخش نیستند. اما  OLEDها زاویه دید وسیعی دارند؛ به طوری که روشنایی حفظ می‌شود و رنگ‌ها دست‌نخورده و بدون تغییر باقی می‌مانند.

OLED تجربه مشاهده بسیار رضایت‌بخشی القا می‌کند و ما انتظار داریم کاربرد این نمایشگر را برای تلویزیون‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال و غیره ببینیم.

با تلویزیون‌های OLED ال‌جی در بازار ایران آشنا شوید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی و قیمت آنها به وب‌سایت گلدیران مراجعه نمایید:

OLED - G6T
G6T
تلویزیون صفحه تخت با فناوری OLED
رزولوشن Ultra HD
قابلیت OLED HDR
E6GI - E6GI
E6GI
تلویزیون صفحه تخت با فناوری OLED
رزولوشن Ultra HD
قابلیت OLED HDR
B6GI - OLEDB6GI
OLEDB6GI
تلویزیون صفحه تخت با فناوری OLED
رزولوشن Ultra HD
قابلیت OLED HDR
OLED - EG92000GI
EG92000GI
رزولوشن Ultra HD
کنتراست تصویر بی نهایت
تلویزیون هوشمند
OLED - EC93000GI
EC93000GI
تلویزیون منحنی با تکنولوژی OLED
تلویزیون هوشمند با بهره گیری از سیستم عامل webOS
پایه تمام فلزی با طراحی بر گرفته از طبیعت
تلویزیون OLED 65 اینچ - OLED EG960T
OLED EG960T
مشکی کامل
تصاویر بی نهایت
انحنای طبیعی
تلویزیون OLED - EC970T
EC970T
تلویزیون منحنی با فن آوری OLED
سیستم صوتی طراحی شده توسط Harman kardon
فن‌آوری پخش تصاویر با استفاده از 4 رنگ
OLED - EA9700
EA9700
تلویزیون منحنی با تکنولوژی OLED
طراحی منحنی جهت جلوگیری از خستگی چشم
فن آوری پخش تصاویر با استفاده از 4 رنگ
LG Curved OLED TV - EA9800
EA9800
اولین صفحه نمایش منحنی جهان
تکنولوژی پخش تصاویر بااستفاده از4 رنگ
کنتراست رنگ بی نهایت
OLED - EG91000GI
EG91000GI
رزولوشن Ultra HD
کنتراست تصویر بی نهایت
تلویزیون هوشمند
 

۱ نظر

حسين ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

قطعا زمانیکه در نمایشگاههای ال جی تصاویر در حال پخش را همزمان در تلوزیونهای LED LCD و تلوزیونهای OLED ال جی مقایسه می کنید طبیعی بودن تصاویر و عدم مات شدن تصویر در صحنه های پرتحرک و کنتراست بسیار بالا و درخشش نور سفید بر روی صفحات نمایش تلوزیونهای OLED شمار را میخکوب مینماید هم اکنون تولید و عرضه تلوزیونهای OLED بصورت تجاری در اختیار ال جی است سامسونگ چند سال قبل یک مدل ۵۵ اینچ به بازار عرضه کرد که توان رقابت با ال جی را نداشت هم اکنون شرکتهای بسیاری در دنیا روی این فناوری بطور همزمان کار میکنند شرکت لوه المان که در حال حاضر تنها برند المانی می باشد که هنوز در کشور المان تلوزیون تولید می کند و تلوزیونهای آن با امکانات مشابه تقریبا ده برابر ال جی قیمت و جزء محصولات لاکچری می باشد که فقط خریداران خاص دارد همزمان با ال جی روی فناوری صفحات نمایش OLED که در زمان خاموش بودن تلوزیون کاملا شفاف و مثل شیشه نور را عبور میدهد در حال کار است و سونی همزمان ا ال جی روی صفحات نمایش قابل لول شدن مثل کاغذ در حال کار است سامسونگ فعلا از صفحات نمایش ALMOLED برای گوشیهای تلفن همراه خود استفاده میکنند درخشش و نور بسیار زیاد از مزایا و رنگهای تند و اغراق امیز از مشکلات فناوری سامسونگ است حالا باید ببینیم چرا فقط ال جی در این فناوری بسیار موفق عمل کرد اگر به خاطر داشته باشید اولین تلوزیون با فناوری OLED در سایز ۵۵ اینچ عرضه شده در بازار ایران با کیفیت Full HD بیش از ۲۷ میلیون تومان قیمت داشت یعنی هفت برابر قیمت یک تلوزیون با امکانات مشابه اما با فناوری LED قطعا این کار ال جی برای تمام تولید کنندگان ریسک بسیار بالائی با امکان موفقیت کم تلقط میشد این گرانی قیمت دو دلیل عمده داشت اول کمیاب بودن و گرانی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید صفحات نمایش با این فناوری و دوم هزینه بسیار بال بعلت تیراژ کم تولید و هزینه سربار یا همان هزینه ثابت بسیار بالا در طول ۴ سال گذشته ال جی با افزایش تولید و یکه تازی در این فناوری قیمت تمام شده محصولات را بشدت کاهش و قیمت تلوزیون با این فناوری تقریبا به یک سوم رسیده است .
اما دلیل دوم و مهمترین دلیل موفقیت ال جی :
میدانیم تلوزیونهای رنگی نور سفیر را از ترکیب سه نور سبز و ابی و قرمز با حداکثر فشار در نور افشانی تولید می کنند و در این راستا بیشترین فشار را پیکسلهای ابی رنگ متحمل میشوند در تلوزیونهای LED LCD بعلت وابستگی به نور پس زمینه این موضوع مشکل چندانی بوجود نمی اورد اما در مورد تلوزیونهای CRT و پلاسما و OLED در دراز مدت این موضوع میتواند باعث از بین رفتن پیکسلهای تولید کننده نور ابی و غیر واقعی شدن رنگ تصاویر گردد قطعا شما هم این مشکل را در تلوزیونهای دارای لامپ تصویر قدیمی دیده اید از طرفی دیود تولید کننده نور سفید هم وجود ندارد اما چرا ما چاغ های ال ای دی را با نور درخشان سفید می شناسیم علت آن فناوری دوگانه تحریک الکتریکی فسفر در کنار فناوری ال ای دی است چیزی که ما در تلوزیونهای قدیمی حتی سیاه و سفید هم تجربه کرده ایم در واقع نورو تصویر تولیدی تلوزیونهای دارای لامپ تصویر هم از طریق تحریک الکتریکی فسفر ایجاد می گردد اما استفاده از این فناوری در مقیاس یک پیکسل فرعی قطعا نیازمند فناوری خاصی است که فعلا بطور انحصاری در اختیار ال جی است بنا بر این در تلوزیونهای OLED ال جی بر خلاف تمام فناوری های دیگر مسئولیت تولید نور سفید درخشان به عهده پیکسل های سفید است و پیکسلهای رنگی نقشی در این زمینه ایفا نمی کنند این موضوع دارای چند حسن می باشد .
الف : افزایش چشمگیر عمل پنل و بخصوص دیودهای تولید کننده رنگ ابی
ب : نهایت کنتراست با توجه به عدم وابستگی این فناوری به نور پس زمینه از یک سو و تولید نور سفید خالص با نهایت درخشندگی به یمن وجود پیکسلهای فرعی سفسد
ج : افزایش وضوح تصویر در مقابل فناوریهای مشابه بطور مثال تلوزیونهای UHD معمولی یا ۸ مگاپیکسل مجموعا حدود ۲۴ میلیون پیکسل فرعی دارند که این تعداد در این فناوری به ۳۳ میلیون پیکسل فرعی افزایش می یابد قطعا مدلهای جدید تلوزیونهای OLED ال جی با ترکیب این فناوری در کنار افزایش وضوح تصویر در تلوزیونهای اولترا اچ دی و استفاده از فناوریهایی مانند HDR توانسته اند نسبت به مدلهای قدیمی کیفیت بمراتب بالاتری ارائه نمایند
د : بعلت عدم وابستگی به نور پس زمینه تلوزیونهای OLED ال جی بسیار باریک طراحی شده اند که زیبائی بی نظییری به محیط می دهند
هنوز هم تلوزیونهای OLED گرانتر از تلوزیونهای LED هستند اما برای کسانیکه بهترین را میخواهند امکان خرید ان با توجه به کاهش قیمت ان برای اقشار بیشتری امکان پذیر شده است .

نظر دهید