۲۹ فروردین ۱۳۹۶

آغاز تولید انبوه پنل‌های کوچک و متوسط POLED ال‌جی

شرکت LG Display تصمیم گرفته است تولید انبوه پنل‌های POLED یا OLED پلاستیکی در ابعاد کوچک و متوسط در پایان امسال آغاز کند و آنها را برای بازار تلفن هوشمند کشور چین مهیا نماید. بنابراین، از این به بعد، همه چشم‌ها به سمت ال‌جی خیره خواهد بود تا تحولی که این برند در بازار تلفن هوشمند OLED ایجاد می‌کند را شاهد باشند.

شرکت LG Display تولید انبوه POLED نسل ششم را در کارخانه تولید Gumi E5 در استان گیونگ سانگ شمالی در سه ماه سوم امسال آغاز می‌کند و آنها را برای بازار تلفن هوشمند چین در تعداد کم از پایان امسال ارائه می‌دهد.

تاکنون، ال‌جی پیشگام در بازار تلویزیون‌های بزرگ OLED است اما بازار تلفن‌های هوشمند OLED کوچک و متوسط در انحصار سامسونگ بوده و سهم 97.7 درصدی را در این بازار تا سه ماه اول امسال داشته است.

در حال حاضر، تنها چند برند هستند که از پنل‌های OLED در تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. اپل و تولیدکنندگان چینی از پنل‌های OLED در محصولات خود استفاده می‌کنند و تقاضا برای OLEDها روز به روز بیشتر می‌شود. به همین علت، شرکت LG Display نیز تصمیم گرفته است تا به طور جدی وارد این بازار شود.

شرکت LG Display که اکنون 14 هزار قطعه پنل POLED نسل 4.5 را در طی یک ماه در کارخانه پاجو در استان گیونگ‌جی تولید می‌کند تولید انبوه POLED نسل ششم را در کارخانه گامی، استان گیونگ سانگ شمالی از سه ماهه سوم امسال شروع خواهد کرد. سال گذشته، این شرکت 1.99 هزارمیلیارد وون (معادل 1.75 میلیارد دلار امریکا) برای ساخت خط تولید POLED نسل ششم با ظرفیت تولید 15 هزار قطعه در ماه در کارخانه E6 در پاجو سرمایه‌گذاری کرد. کارخانه E6 در پاجو تولید انبوه را از سه ماهه دوم سال آینده آغاز می‌کند. علاوه بر این، گفته‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد تولید OLED و POLED های بزرگ هم در کارخانه P10 در پاجو که فعلاً در دست ساخت است انجام خواهد شد.

مخصوصاً این که گوگل هم به تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد یک هزار میلیارد وون (878.73 میلیون دلار امریکا) در کارخانه LG Display سرمایه‌گذاری کند و توجه متقاضیان را به سوی این بازار جلب نماید.

۲ نظر

حسين ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

شما یک خبر منتشر میکنید در مقابل صدها سوال توی ذهن مطرح میشه مثلا :
۱- فناوری سامسونگ AlmoOLED چه تفاوتی با فناوری POLED ال جی دارد .
۲- مزیت فناوری سامسونگ مصرف کم انرژی و درخشندگی زیاد صفحه نمایش و قابلیت تولید صفحات نمایش با لبه کاملا خمیده و مشکل آن رنگهای اغراق امیز و تحمل ضربه پذیری بسیار پائین صفحه نمایش بود در قیاس با سامسونگ مزایا و معایب فناوری ال جی چیست
۳- ال جی برای افزایش دو بربر عمر پنل های تلوزیونهای OLED ال جی از یک سو و افزایش میزان کنتراست تصویر و تولید نور سفید درخشان فناوری انحصاری پنل چهار رنگ مجهز به پیکسل فرعی تولید کننده نور سفید را اختراع نمود از این فناوری در تولید صفحات نمایش کوچک هم استفاده شده یا خیر
۴- اولین گوشی ال جی مجهز به این فناوری چه زمانی وارد بازار خواهد شد
۵- ایا برنامه تولید مشترک ال جی و گوگل برای تولید گوشی سری جدید نکسوس با این فناوری وجود دارد یا خیر
۶- در حال حاضر در صفحات نمایش LED بالاترین میزان تحمل ضربه و فشار مربوط به صفخات نمایش IPS تولید ال جی می باشد این مزیت در صفحات نمایش POLED هم حفظ شده یا خیر
۷- بعد از اتمام مشارکت فیلیپس در کارخانه مشترک تولید صفحات نمایش LG Phlips
و واگذاری تمام سهم فیلیپس به ال جی و بدنبال آن تغییر نام شرکت به LGdisplay چه شرکتهای بین المللی دیگری در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند و چه شرکتهایی از تولیدات آن در محصولات خود استفاده می کنند ( مانند اپل )
۷- میزان عمر مفید پنل های poled چند هزار ساعت است و میزان روشنائی و مصرف برق آن در مقابل صفحات نمایش مرسوم چه میزان است .
۸- تفاوت قیمت این فناوری با صفحات نمایش IPS در اندازه و وضوح یکسان چه میزان است .

سعید ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سامسونگ از سه پیکسل در AMOLED خود استفاده میکنه ولی ال جی از چهار پیکسل در OLED واقعی خود استفاده میکند که اختلاف پتانسیل عالی در کاتد و آند OLED رخ میدهد و گسیل نور ها به علت وجود نور سفید به درستی صورت میگیرد اما این در سامسونگ متقلب به این شکل هست که در ایجاد نور سفید مشکل پیدا میشود و نور صفحه مایل به آبی دیده میشود و رنگها هم بسیار اشباع شده و فریبنده هستند اما پس از مدتی کار با آنها کیفیت آنها مثل سابق نبوده و تار خواهد شد. و دیروز هم خبر مشکل صفحه نمایش اس ۸ و قرمز شدن صفحه آن منتشر شد که ایراد در گسیل نور پیدا شده است . کلام همیشگی :
به امید روزی که ال جی در زمینه موبایل سامسونگ متقلب را شکست دهد و آن روز محقق خواهد شد

نظر دهید