۳۱ تیر ۱۳۹۶

آغاز به کار روبات‌های فرودگاهی ال‌جی در بزرگترین فرودگاه کره

روبات‌های ال‌جی به مسافران کره خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

درست در زمانی که کره جنوبی خودش را برای بزرگترین رخداد ورزشی تاریخش در فصل زمستان آماده می‌کند، شرکت ال‌جی الکترونیکس بر روی بهبود خدمات خودکار خود برای مسافران سراسر جهان در فردوگاه بین‌المللی اینچئون متمرکز شده است. از 21 جولای، ال‌جی تعدادی از روبات‌های هدایتگر فرودگاه (روبات راهنما) و روبات‌های نظافت‌چی را در فرودگاهی که برنده جایزه شده است در حیطه آزمایش می‌گذارد تا به مسافرانی که وارد کره می‌شوند یا از کره خارج می‌شوند یاری برساند. روبات‌های هدایتگر فرودگاه در سرتاسر فرودگاه گشت می‌زنند تا اطلاعات ارائه بدهند و به مراجعان کمک کنند؛ روبات‌های خدمتکار فرودگاه نیز کف زمین را تمیز و پاکیزه نگه می‌دارند.

Airport-Cleaning-Robot-02

ال‌جی با به کار انداختن این روبات‌ها در یکی از بزرگترین فرودگاه‌های دنیا می‌تواند به حدود 57 میلیون مسافر که سالانه در این فرودگاه آمد و رفت می‌کنند خدمات روباتیک خود را ارائه دهد. مهندسان ال‌جی در 5 ماه گذشته (از فوریه تا کنون) این روبات‌ها را آزمایش کرده‌اند تا عملکرد آن‌ها را بر اساس اطلاعات و تجربه در طی دوران آزمایش بهبود ببخشند.

Airport-Guide-Robot-04

روبات‌ هدایتگر فرودگاه برای کمک‌رسانی زبانی به مسافران به پلت‌فرم تشخیص صدای ال‌جی تجهیز شده است و 4 زبان زنده دنیا (کره‌ای، انگلیسی، چینی، ژاپنی) را می‌فهمد؛ زبان‌هایی که رایج‌ترین زبان‌های تکلم‌شده در این فرودگاه هستند. این روبات می‌تواند به سرور مرکزی فرودگاه متصل شود و اطلاعاتی در زمینه زمان حرکت هواپیما، مکان رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و اطلاعات از این قبیل را ارائه دهد. روبات هدایتگر فرودگاه با اسکن و بررسی سریع تابلوی پرواز می‌تواند مسافرانی که تأخیر داشته یا گم شده‌اند را درست سر موقع به سکوی پرواز برساند.

Airport-Guide-Robot-02

روبات‌های نظافت‌چی ال‌جی از عملکرد تمیزکاری قدرتمند، مسیریابی خودکار و قابلیت اجتناب از برخورد با موانع که در  HOM-BOT ال‌جی تعبیه شده برخوردار هستند و آنها را در محیط کاری و مکان عمومی پررفت‌وآمدی مانند فرودگاه به کار می‌برد. این روبات مناطقی را که نیاز به دفعات نظافت بیشتری دارند را تشخیص می‌دهد، آنها را در پایگاه داده‌های خود ذخیره می‌کند و کارامدترین مسیرها برای رسیدن به آنجا را پیدا می‌کند.

Airport-Cleaning-Robot-01

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید