۲۷ تیر ۱۳۹۶

بالاترین رتبه برای جاروی روباتیک HOM-BOT ال‌جی از آزمایشگاه محصولات روباتیک

هوش جاروی روباتیک ال‌جی در حد هوش یک کودک و برتر از سایر رقباست.

شرکت ال‌جی الکترونیکس صنعت جاروبرقی را 16 سال پیش با عرضه یکی از اولین جاروبرقی‌های روباتیک متحول کرد. مهندسان ال‌جی از همین سال‌ها تجربه ال جی در لوازم خانگی روباتیک استفاده کردند تا +HOM-BOT® Turbo امسال را تولید کنند. این جاروی روباتیک به تازگی توسط آزمایشگاه سیستم‌های روباتیک و هوشمند در دانشگاه ملی سئول (SNU) مورد تأیید قرار گرفته است و در برنامه روباتیک برترین دانشگاه ملی کشور کره جنوبی شبیه‌ترین روبات جاروبرقی به انسان در صنعت به شمار می‌رود.

هوش مصنوعی یا AI که مرکز تمام روبات‌های پیشرفته امروزی است تعاریف زیادی دارد. یکی از آنها توانایی فراگیری از تجربیات است. طبق نتایج تحقیقات آزمایشگاه ملی سئول، روبات‌ها بر خلاف داستان‌های علمی-تخیلی و فیلم‌های هالیوود لازم نیست باهوش باشند بلکه باید ماشین‌هایی باشند که بتوانند کارهای متنوعی را انجام دهند. بیشتر بهترین جاروهای روباتیک امروزی قادر به فراگیری هستند اما سطح فراگیری در همه جاروهای روباتیک یکسان نیست.

LG-HOM-BOT-Turbo-02

دانشگاه ملی سئول جاروهای روباتیک سازندگان برتر را در حیطه آزمایش گذاشت تا هوش آنها را در سه زمینه درک، تصمیم‌گیری و عملکرد بسنجد و نتایج را در یکی از این سه سطح هوشمندی طبقه‌بندی کند. جاروی روباتیک HOM-BOT Turbo+ ال‌جی بالاترین رتبه را دریافت کرد؛ سطحی که آزمون‌گیرندگان آن را در حد هوش یک کودک (یا به گفته برخی دیگر شامپانزه و دلفین) دانستند زیرا آزمایشگاه روباتیک دانشگاه ملی سئول توانایی فراگیری جاروی HOM-BOT Turbo+ ال‌جی را با یک کودک شش-هفت ساله نیز مقایسه کرده است. مهندسان ال‌جی با بهره‌گیری از فناوری CNN  (شبکه عصبی پیچیده یا convolutional neural network) توانستند کاری کنند که روبات با تحلیل اطلاعات تصویری ذخیره شده بتواند بین انسان و سگ تمایز ایجاد کند. میزان درک و تصمیم‌گیری جاروی روباتیک ال‌جی که دو عنصر اصلی یک هوش مصنوعی با قدرت اجرایی برتر است با استفاده از فناوری DeepThinQ ال‌جی به میزان قابل توجهی در جدیدترین مدل آن بهبود یافته و از مدل قبلی دو سال پیش که در سطح یک شامپانزه بود بسیار فراتر رفته است.

چیزی که جاروی روباتیک +HOM-BOT Turbo ال‌جی با فناوری DeepThinQ را از دیگر مدل‌های رقیب متمایز می‌کند نه تنها توانایی تشخیص موانع و نقشه کشیدن برای کارامدترین حرکات در سرتاسر خانه است بلکه این جاروی روباتیک قادر است به انسان اجازه مداخله در کارهایش را بدهد. مثلاً وقتی جاروی روباتیک دور و اطراف انسان می‌چرخد و در حال تمیزکاری است، لحظه‌ای توقف می‌کند تا انسان از سر راهش کنار برود. با این حال، در مورد مبلمان و دیگر موانع ساکن و غیرمتحرک، جاروی روباتیک ال‌جی می‌داند که نباید منتظر بماند؛ می‌تواند به راحتی دور و اطراف وسایل منزل بچرخد و به تمیز کردن محیط ادامه دهد. این شیوه تحلیلی است که آزمایشگاه روباتیک دانشگاه ملی سئول انجام داد؛ آزمایشی که بسیار منحصربه‌فرد و در نوع خود بی‌همتاست و در این طبقه شایان ذکر است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید