۰۴ بهمن ۱۳۹۶

باغ علم کودک ال‌جی؛ مکانی برای یادگیری مفاهیم علمی در قالب بازی و سرگرمی

پروژه باغ علم کودکان از مجموعه Science Hall شرکت ال‌جی الهام گرفته شده است. این مجموعه اولین بار در سال ۱۹۸۷ و به منظور آشنا کردن کودکان با علم در کره‌جنوبی افتتاح، و تبدیل به مکانی برای بازی و در عین حال یادگرفتن علم و دانش برای آنها شده بود.

این مکان به گونه‌ای طراحی شده بود تا با درگیر کردن کودکان با بازی و سرگرمی به آنها روش کارکرد وسایل مختلف و نحوه استفاده از آنها برای حفظ محیط زیست را یاد دهد. اکنون سالانه بیش از دو هزار دانش‌آموز در کره از این مجموعه بازدید کرده و با جهان هیجان‌انگیز علم آشنا می‌شوند و بعد آنجا را با رویاهایی برای دانشمند و مهندس شدن و  بهتر کردن دنیای ما در آینده، ترک می‌کنند. این مرکز به اندازه‌ای روی کودکان تاثیر مثبت گذاشت که ال‌جی تصمیم گرفت نمونه آن را در ایران نیز راه‌‌اندازی کند و کودکان را با بازی و شادی، دانشمند کند!

باغ علم کودک چهار فضای مستقل دارد و چهار داستان تعریف می‌کند: «یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد، یعنی بچه‌ها با بدن خودشان آشنا می‌شوند. اینکه بدنشان چطور کار می‌کند و در آن چه ‏اتفاقی می‌افتد. یا مثلاً می‌گویند اگر شما به عنوان یک ایرانی با همین اسکلت صورت اگر  آفریقایی یا چینی بودی چه ‏شکلی می‌شدید.

فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‏آشنا می‌شوند. یک بخش جالب آن مسابقه دادن بچه‌ها با روبات‌هایی به شکل جاروبرقی است.

داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد و مثلاً به بچه‌ها می‌گوید اگر دمای زمین یک درجه ‏افزایش پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد. مجموعه‌ای از فجایع زیست‌محیطی که ممکن است اتفاق بیفتد را به بچه‌ها ‏می‌گویند و آنها را توجیه می‌کنند که این افزایش دما به دلیل مصرف بی‌رویه و نادرست انرژی است.

یک بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر  به هم متصل می‌شوند. یا شما ‏وقتی با موبایل صحبت می‌کنید، نحوه اتصالش به چه شکل است. مفاهیمی شبیه به این را با دکورهای بزرگ و استفاده ‏از ابزارهای فناوری آموزش، و خودروهای الکتریکی به صورت ماکت به بچه‌ها نشان داده می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید