۳۰ مرداد ۱۳۹۷

چطور شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصویر را در تلویزیون هوشمند ال‌جی خود داشته باشیم؟

شفافیت و زنده بودن تصویر، به تنظیم رنگ آن بستگی دارد.

اگر دوست دارید تلویزیون رنگ‌های کاملا طبیعی با خلوص کافی داشته باشند، باید این تنظیمات را روی کانال‌های استاتیک انجام دهید؛ کانال‌هایی همانند شبکه‌های خبر. مواردی همانند سبزه، چمن را کنترل کنید. به طور مثال، اگر سبزه‌ها شبیه رادیواکتیو دیده می‌شدند، باید میزان رنگ را کاهش دهید.

طیف / ته‌رنگ

این قسمت برای تنظیم تعادل رنگ‌ها است. این نمودار میان طیف‌های سبز یا آبی/قرمز قابل تغییر و تنظیم است. برای تنظیم این بخش، باید همه برنامه‌های بلو-ری / دی‌وی‌دی و برنامه‌های تلویزیون را روی یک صورت یا منظره متوقف کنید (هر چه طبیعی‌تر باشد، بهتر است) سپس شاخص نمودار را جابه‌جا کنید تا به حالت طبیعی و موردنظر رنگ‌ها دست پیدا کنید.

sj8500-config-3-medium

دمای رنگ

بدون اینکه وارد توضیحات فنی و علمی بشویم، باید بگوییم دمای رنگ نیز گزینه دیگری برای تنظیم تعادل رنگ است. این گزینه تعیین می‌کند که مثلاً رنگ‌ سفید چگونه باید باشد. اگر آن را کم کنید، نمای کلی تصویر به سمت گرم‌تر و قرمز شدن پیش خواهد رفت. اگر دمای رنگ را زیاد کنید، همه چیز ته‌رنگ‌ آبی به خود خواهند گرفت. به چشمان خود اعتماد کنید و تراز را چشمان خود قرار دهید. برای تنظیم این بخش از چمن، صورت انسان، وسایل نقلیه قرمز، برف و غیره می‌توانید کمک بگیرید. این تصاویر به شما نشان می‌دهند که رنگ طبیعی است یا خیر.

lf5600-config-1-medium

وضوح

همه چیز به لبه‌های تصویر مربوط می‌شود. اگر نتوانید حاشیه‌ها و مرزهای تصویر را تشخیص بدهید، یعنی تصویر مات یا تار است. اگر این گزینه زیاد از اندازه استاندارد باشد، همه چیز زیادی از هم جدا و مرزدار دیده می‎‌شوند و تصویر کاملاً مصنوعی خواهد بود.

maxresdefault

نسبت تصویر

تناسب صفحه‌نمایش و عکس، نسبت پهنای تصویر به ارتفاع تصویر، را «نسبت تصویر» می‌گویند. صفحه‌های عریض، نسبت تصویر ۱۶ به ۹ دارند. تقریبا بیشتر تلویزیون‌های مدرن این نسبت را دارند. بیشتر فیلم‌های سینمایی نیز با نسبت ۱٫۸۵:۱ و شکل Letterbox (تصویر در وسط صفحه نمایش) یا عریض‌تر و ۲٫۳۵:۱ و به شکل سینماسکوپ ساخته می‌شوند. تصاویر Letterbox در دی‌وی‌دی به صورت خودکار رمزگشایی می‌شوند و این روند را کدگشایی آنامورفیک می‌نامند. به هیمن دلیل، تصویر را در تلویزیون‌های عریض طوری پخش می‌کنند که همه صفحه پر می‌شود. در بلو-ری، این روند تا اندازه‌ای متفاوت است اما نتیجه دقیقاً همان است. بهترین تنظیم برای این حالت، همان ۱۶ به ۹ است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید