۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

ال‌جی الکترونیکس به طور جدی به دنبال ترویج تجارت مواد کاربردی است

ال‌جی الکترونیکس در حال گسترش و ترویج یک تجارت جدید است که در آن، «پودر شیشه ضد باکتری» و «پودر شیشه محلول در آب» تولید می‌شوند که اولی خاصیت ضد باکتری بودن دارد و دومی نیز می‌تواند در آب حل شود و برای احیای اکوسیستم دریایی مناسب است. همین نیز سبب شده تا هر دوی آن‌ها موتور رشد آینده باشند.

پودر شیشه ذرات ریز بدست آمده از خرد کردن شیشه است و در محصولات مبتنی بر شیشه، دوام عالی و همچنین پایداری شیمیایی، حرارتی و رنگ‌رفتگی را دارند. ال‌جی الکترونیکس بر اساس فناوری طراحی ترکیب شیشه اختصاصی خودش و همچنین درک عمیق از استفاده واقعی لوازم خانگی، پودر شیشه را با خاصیت ضد باکتریایی تولید کرده است. پودر شیشه ضد باکتری بسیار کاربردی و مفید است چراکه وقتی به مواد مختلفی همچون پلاستیک، الیاف، رنگ و روکش اضافه می‌شود، می‌تواند همچنان عملکرد ضد باکتری و ضد قارچی داشته باشد.

در حقیقت، مواد ضد باکتری در صنایع مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، بسته‌بندی، پزشکی و مصالح ساختمانی برای مواد مختلف استفاده می‌شوند و با افزایش تقاضا از زمان کرونا، دامنه استفاده از آن به‌تدریج در حال گسترش است.

ال‌جی الکترونیکس از سال ۲۰۲۲ میلادی پودر شیشه ضد باکتری خودش را روی لوازم خانگی‌ای همچون یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع اعمال کرده است. این پودر در هنگام تولید قطعات پلاستیکی همچون دستگیره‌هایی که به طور مکرر با بدن در تماس هستند، اضافه می‌شوند و به مشتریان کمک می‌کنند تا بتوانند از این محصولات به‌صورت بهداشتی استفاده کنند.

ال‌جی الکترونیکس همچنین پودر شیشه محلول در آب را تولید کرده و در آن نیز از فناوری‌ای کمک گرفته که به‌صورت دقیق اجزای مواد شیشه را آزاد می‌کند، کاری که نقطه قوت پودر شیشه ضد باکتری محسوب می‌شود. زمانی که پودر شیشه محلول در آب در داخل آب حل می‌شود، به یون‌های معدنی تبدیل شده که می‌توانند با کمک به رشد ریزجلبک‌ها و جلبک‎‌ها در دریا، اکوسیستم دریایی را بازسازی کنند. علاوه بر این، می‌توان از آن به‌عنوان جایگزینی برای گل اخرایی استفاده کرد که به هنگام جزر و مد قرمز روی دریا اسپری می‌شود.

ال‌جی الکترونیکس در ابتدا یک تجارت مواد کاربردی مفهومی را دنبال خواهد کرد که با تجارت پودر شیشه ضد باکتری شروع می‌شود. انتظار می‌رود که اندازه این بازار در سال جاری میلادی به ۲۴ تریلیون وون برسد. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد تا تجارت خودش را در بازار بازسازی اکوسیستم‌های دریایی نیز گسترش بدهد. این بخشی از تحقق چشم‌انداز ESG ال‌جی الکترونیکس است. ال‌جی الکترونیکس در سال گذشته میلادی از طریق اصلاحیه‌ای در اساسنامه خودش، ساخت و فروش مواد کاربردی مانند پودر شیشه را به کسب‌وکارهای خودش اضافه کرده تا بتواند تجارت‌های تازه را ترویج کند.

قبلاً، ال‌جی الکترونیکس تحقیقات خودش را درباره پودر شیشه در سال ۱۹۹۶ میلادی شروع کرده بود و تاکنون ۲۱۹ حق ثبت اختراع مربوط به پودر شیشه ثبت شده‌اند. این شرکت همچنین تأسیسات تولیدی با ظرفیت سالانه ۴۵۰۰ تن در پارک هوشمند در چانگ‌ون در کره جنوبی دارد.

پودر شیشه کاربردی برای اولین بار در اجاق گازی که در سال ۲۰۱۳ میلادی در آمریکای شمالی عرضه شد، اعمال شده بود. ال‌جی الکترونیکس با ایجاد عملکرد «پاکسازی آسان» ارزش نوآورانه‌ای را برای مشتریان خودش فراهم آورده و با پوشاندن سطح فلزی داخل فر با پودر شیشه کاربردی، تمیز کردن داخل آن را بسیار راحت کرده است.

این در حالی است که ال‌جی الکترونیکس قصد دارد در «هفته دریانوردی بوسان ۲۰۲۳» که در تاریخ ۲۲ مه در شهر بوسان برگزار می‌شود، حضور داشته باشد و تجارت جدیدی از مواد کاربردی متفاوت را با موضوع «کشف مجدد شیشه برای بهبود محیط دریایی» معرفی کند.

علاوه بر این، ال‌جی الکترونیکس به طور فعال با انجمن آب کره جنوبی همکاری می‌کند تا به حفظ اکوسیستم دریایی از طریق کاهش میکروپلاستیک‌ها در ماشین لباسشویی کمک کند و مدیریت ESG با حفظ محیط زیست را تقویت کند.

ریو جائه چئول مدیر بخش تجاری H&A شرکت ال‌جی الکترونیکس اظهار داشته:

«بر اساس فناوری و دانش پیشرفته‌مان، قصد داریم به طور مداوم حوزه کاربردی را فراتر از محدودیت‌های ذاتی مواد شیشه‌ای گسترش بدهیم. مطمئناً این به یک موتور رشد جدید برای ما تبدیل خواهد شد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید