۲۴ شهریور ۱۳۹۷

جام جهانی روبات‌ها با جاروی روباتیک ال‌جی

اگر دوست دارید مسابقه جاروهای روباتیک ال‌جی را تماشا کنید، به باغ علم کودک بروید و هیجان را تجربه کنید. ال‌جی با مشارکت شهرداری تهران این مرکز علمی را در باغ کتاب تهران احداث کرد تا کودکان بیشتری را به علم آموزی علاقه‌مند کند.

باغ علم کودک ال‌جی در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد که زیرساختی حدود ۶۵ هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه‌گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان (LG Kids Science Hall) است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.

photo_2017-10-22_11-21-56

پروژه باغ علم کودکان از مجموعه Science Hall شرکت ال‌جی الهام گرفته شده است. این مجموعه اولین بار در سال ۱۹۸۷ و به منظور آشنا کردن کودکان با علم در کره‌جنوبی افتتاح،  و تبدیل به مکانی برای بازی و در عین حال یادگرفتن علم و دانش برای آنها شده بود.

باغ علم کودک چهار فضای مستقل دارد و چهار داستان تعریف می‌کند: «یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد، یعنی بچه‌ها با بدن خودشان آشنا می‌شوند. اینکه بدنشان چطور کار می‌کند و در آن چه ‏اتفاقی می‌افتد. یا مثلاً می‌گویند اگر شما به عنوان یک ایرانی با همین اسکلت صورت اگر  آفریقایی یا چینی بودی چه ‏شکلی می‌شدید. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‏آشنا می‌شوند. یک بخش جالب آن مسابقه دادن بچه‌ها با روبات‌هایی به شکل جاروبرقی است.

photo_2017-10-22_11-21-08

داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد و مثلاً به بچه‌ها می‌گوید اگر دمای زمین یک درجه ‏افزایش پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد. مجموعه‌ای از فجایع زیست‌محیطی که ممکن است اتفاق بیفتد را به بچه‌ها ‏می‌گویند و آنها را توجیه می‌کنند که این افزایش دما به دلیل مصرف بی‌رویه و نادرست انرژی است.

یک بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر  به هم متصل می‌شوند. یا شما ‏وقتی با موبایل صحبت می‌کنید، نحوه اتصالش به چه شکل است. مفاهیمی شبیه به این را با دکورهای بزرگ و استفاده ‏از ابزارهای فناوری آموزش، و خودروهای الکتریکی به صورت ماکت به بچه‌ها نشان داده می‌شود. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک هست تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ای را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏

باغ علم ال‌جی، با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی فرصت نمی‌کنند با مفاهیم علمی به صورت ‏ملموس برخورد کنند، می‌تواند در برقراری بهتر ارتباط بچه‌ها با علم کمک کند. باغ علم کودک کمک می‌کند بچه‌ها ‏بفهمند چیزهایی که می‌خوانند، به صورت عینی چه حاصلی دارد. ال‌جی به دنبال این است که خواندن و تجربه کردن ‏با هم اتفاق بیفتد. چون مراکز علم روایت دیگری از همان چیزهایی هستند که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند.

علاقمندان برای بازدید از مجموعه #باغ_علم_کودک_الجی می توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند: تهران, میدان ونک, بزرگراه حقانی, مسیر غرب به شرق, بعد از تقاطع شهید مدرس, خروجی کتابخانه ملی, باغ کتاب

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید