۰۹ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: دهمین و یازدهمین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

اعضای  گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از دهمین و یازدهمین روز سفر تحقیقاتی این گروه در ژاپن است.

دهمین و یازدهمین روز در ژاپن:

در اولین روز از ماه سپتامبر، تیم ما با جناب دکتر یوییدا (Ueda) در محل آزمایشگاه ایشان در دانشگاه علوم توکیو (Tokyo University of Science) قرار داشت.

image001

وقتی به دانشگاه رسیدیم، خبری از علائم انگلیسی نبود ولی با کمک دانشجوها محل ساختمان آزمایشگاه ها را پیدا کردیم و به طبقه پنجم رفتیم تا آقای دکتر را ملاقات کنیم. ایشان از ما استقبال کرده و ما را به اتاق سمینار اهنمایی کردند.

image003

ایشان ابتدا به تشریح کارهای قبلی خود در این زمینه پرداختند. نکته جالب توجه این بود که او با کمک مالی یک موسسه این کار را آغاز کرده و سپس به صورت قدم به قدم کار خود را پیش برده است؛ اما از نظر ما، با وجود مشغله استادی در دانشگاه، نمونه اولیه کاری ایشان بسیار ابتدایی و بر خلاف تصوری بود که در ایران دارند؛ به عبارت دیگر، محصولی عالی ارائه نکردند و بیشتر تمرکزشان تسلط بر جنبه‌های فنی عمل بود.

image005

در حین ارائه، ما سوالات خود را در موارد مختلف همچون زاویه پنل‌ها، توانایی در کاهش تبخیر، چالش باد و … از ایشان پرسیدیم و ایشان هم کامل و به صورت واقعاً پخته جواب‌های ما را می دادند که از این حیث روزی بسیار عالی برای ما بود. در ادامه نیز یکی از دانشجویان ایشان تز ارشد خود را به ما ارائه دادند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید