۰۵ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: هفتمین روز از سفر گروه 193 به ژاپن

اعضای  گروه  ۱۹۳ از دانشگاه امیرکبیر در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق می‌کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش مختصری از هفتمین روز سفر تحقیقاتی این گروه در ژاپن است.  

هفتمین روز در ژاپن:

به دلیل آنکه شب قبل به آخرین قطار توکیو نرسیده بودیم، شب را در شهری دیگر در حوالی توکیو گذراندیم و ظهر روز بعد به توکیو بازگشتیم.

در طول مدت سفر مرتباً با سفارت ایران در حال مکاتبه بودیم. بنابراین، سفارت برای روز 28 آگوست ساعت 11 قراری را در محل سفارت با یک شرکت ژاپنی دانش‌بنیان هماهنگ کرد و ما از محل ایستگاه قطار با همان ظاهر توریستی به سفارت رفتیم.

image001

جلسه ساعت 11 با حضور آقای هاشمی رایزن علمی ایران در ژاپن و تیم ژاپنی رسمیت یافت. طرف ژاپنی اقدام به معرفی محصول علمی خود کرد که در آن به کمک سیگنال‌های رفت و برگشت می‌توانستند آب‌های زیرزمینی را شناسایی کنند. اگرچه موضوع ارائه شده شرکت ژاپنی همان موضوع ما نبود اما ابراز علاقه زیادی برای همکاری با ما از سمت آنها دیده می‌شد.

image003

شرکت مذکور با حدود 35 سال سابقه کاری و 800 نفر پرسنل پروژه‌هایی را در کشورهای مالزی و عمان به ثبت رسانده بودند. در نتیجه، با توجه به عضویت چندین نفر از اعضای هیات علمی و متخصص بحث کیفیت آب در این شرکت از آنها برای حضور در ایران دعوت کردیم تا در آینده از آن برای شاخه جانبی شرکت استفاده کنیم.

پس از آن،  دو نفر از اعضای تیم با همکاری سفارت برای مدیریت هزینه‌ها به محل اسکان سفارت برای سپری کردن شب رفتند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید