۱۰ آبان ۱۳۹۷

نقش مهم سیستم‌های ذخیره انرژی در خانه‌های مدرن امروزی با انرژی تجدیدپذیر

از زمانی که برق اختراع شد، مردم در پی یافتن شیوه‌های مؤثر ذخیره انرژی برای استفاده در روزهای ضروری هستند. شبکه برق سیستم پیچیده‌ای است که در آن منبع نیرو و تقاضا باید متعادل باشد تا با وجود استفاده از لوازمی مانند سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و البته روشنایی بتوان در مواقع نیاز از نیروی برق استفاده کرد.

فصل و شریط جوی نیز در این محاسبات نقش مهمی را بازی می‌کنند. این توازن برای ایجاد سیستم شبکه انعطاف‌پذیر و مطمئن برای مالکانی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر برای خانه‌هایشان دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از آنجا که بسیاری از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر مانند خورشید و باد به صورت نامداوم و غیرقابل پیش‌بینی انرژی تولید می‌کنند، سیستم‌های ذخیره انرژی می‌توانند نقش مهمی را در مصرف کمتر منابع الکتریسیته داشته باشند تا بتوان در زمان نیاز از آنها استفاده کرد. سیستم‌های ذخیره انرژی یا  ESS بخش اصلی یک سیستم الکتریسیته مطمئن‌تر، منعطف‌تر و کارامدتر هستند.

ESS-Technology-02

ورود ال‌جی الکترونیکس به بازار رو به رشد ESS مسکونی در امریکا به این معنی است که از حالا به بعد شهروندان بیشتری می‌توانند از فناوری‌های پیشگامانه این شرکت در صنعت بهره‌مند شوند. معرفی دو محصول ESS ال‌جی با مدل‌های سیستم 5 کیلوواتی AC-coupled برای دارندگان پنل خورشیدی و مدل 7.6 کیلوواتی DC-coupled برای نصب جدید پنل‌های خورشیدی ال‌جی با یک پک باتری افزودنی، به مالکان خانه‌ها گزینه‌های مبتکرانه بیشتری برای احتیاجات انرژی آنها می‌دهد.

ESS-Technology-03

سیستم‌های ESS ال‌جی با استفاده از “مدیریت هوشمند انرژی” انرژی اضافی تولیدشده از پنل‌های خورشیدی ساکنان را برای استفاده در طی ساعاتی که انرژی خورشیدی تولید نمی‌شود ذخیره می‌کنند؛ مثلا شب‌ها یا روزهای ابری و بارانی. بدین ترتیب، دیگر نیازی نیست به شبکه برق سراسری در زمان‌های اوج مصرف انرژی متکی بود؛ یعنی درست زمانی که هزینه برق هم در بالاترین میزان خود است. سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر ال‌جی (LG ESS) بهره‌وری و بازده انرژی بالاتری دارند زیرا DC-coupled ESS ال‌جی نسبت به مدل‌ AC  انرژی را با راندمان بالاتری تبدیل می‌کنند.

ESS-Technology-04

هر خانواده الگوی متفاوتی در مصرف برق با خانواده دیگر دارد اما به طور طبیعی، صبح‌ها و عصرها که صبحانه آماده و لباس‌ها شسته می‌شود، زمان اوج مصرف برق است. ال‌جی ESS آن قدر پیشرفته است که حتی برای زمان‌هایی که تقاضا زیاد است هم کارایی دارد و می‌تواند خودش را مطابق با آن تنظیم کند. در زمان قطعی برق، هر سیستم ESS می‌تواند تا چهار ساعت انرژی در خود ذخیره نگه دارد و با اتصال باتری می‌توان انتظار ذخیره انرژی بیشتری را داشت.

ESS-Technology-05

در آینده، با ایجاد فناوری‌های گوناگون برای ذخیره انرژی و حمایت امریکا از اقتصاد انرژی پاک، ذخیره انرژی نقش مهم‌تری را بازی می‌کند و ال‌جی نیز تصمیم دارد بخشی از این راهکار باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید