۲۲ دی ۱۳۹۷

تلویزیون 8K OLED ال‌جی در نمایشگاه CES 2019

ال‌جی الکترونیکس در نمایشگاه CES 2019 با معرفی جدیدترین تلویزیون‌های پرچمدار خود که مجهز به فناوری هوش مصنوعی ThinQ AI هستند دنیای تجربه سرگرمی خانگی را متحول کرد.

جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی به لطف وجود فناوری یادگیری عمیق (Deep Learningبهترین کیفیت تصویر و صدا و همین طور واضح‌ترین تصویر ۸K را به نمایش می‌گذارند. مدل‌های جدید از تلویزیون‌های ال‌جی با دومین نسل از پردازنده هوشمند α (Alpha) 9 Gen 2 (آلفا ۹ نسل دو) و الگوریتم یادگیری عمیق deep learning نیرو می‌گیرند و سطح بالاتری از تجربه کیفیت بالای صدا و تصویر هوش مصنوعی را به ارمغان می‌آورند. تلویزیون‌های ال‌جی به لطف وجود این الگوریتم‌های جدید با تحلیل محتوای اصلی بهترین کیفیت صدا و تصویر را ارائه کرده و علاوه بر آن با تشخیص شرایط محیط می‌توانند محتوا را به بهترین نحو به نمایش بگذارند.

CES-2019_LG전자-88인치-8K-올레드-TV

مجموعه تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی با بهره‌گیری از پلت‌فرم هوشمند و باز ال‌جی امکان دسترسی به گستره وسیعی از خدمات هوش مصنوعی پرطرفدار در پلت‌فرم‌های دیگر را خواهند داشت که شامل تعبیه شدن آمازون الکسا علاوه بر دستیار گوگل می‌شود. کاربران می‌توانند از راحتی استفاده از قابلیت تشخیص صدا و داشبورد خانگی لمسی و هوشمندی لذت ببرند که با کمک آن می‌توانند بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را مستقیما از طریق تلویزیون کنترل کنند.

LG-OLED-TV-8K_04-1024x640

گنجاندن پردازنده α۹ Gen 2 در مدل‌های Z9، W9، E9 و C9 از تلویزیون‌های ‌OLED‌ ال‌جی منجر به افزایش کیفیت صدا و تصویر با کمک الگوریتم یادگیری عمیق می‌شود؛ الگوریتمی که از پایگاه اطلاعاتی وسیعی شامل بیش از یک میلیون داده بصری ساخته شده است. بنابراین، کیفیت محتوای اصلی شناخته شده و بهترین شیوه ارتقای آن برای ارائه بهترین خروجی بصری تشخیص داده می‌شود. تلویزیون‌ ۸۸ اینچ ۸K ال‌جی مدل Z9 OLED از قابلیت‌های پردازش بالاتری برای ارائه واقعی‌ترین کیفیت تصویر ۸K برخوردار است؛ تصویری که به لطف ارتقا به کیفیت ‌۸K و بهبود کاهش نویز شفاف، زنده و پر از جزییات است.

۱ نظر

حسين ۲۲ دی ۱۳۹۷ پاسخ

عرضه اولین نمونه تلوزیون ۸k یا super hi vision به حدود یک دهه قبل بر می گردد این پروژه با مشارکت تلوزیون دولتی ژاپن و شرکت پاناسونیک انجام شد اما بدلیل نیاز به پهنای باند بسیار بالا و فناوری آن زمان انتقال تصویر فقط بر روی فیبر نوری امکان پذیر بود در سال ۲۰۱۳ میلادی یا ۱۳۹۲ میلادی شرکت ال جی راه میانه ای بین تلوزیونهای fullHD و ۸k را برگزید و اولین تلوزیون ۴k را تولید و در مقیاس تجاری عرضه کرد این تلوزیون مدل ۸۴lm74000 بود که به فاصل کمی در ایران رونمایی و بعد از چند روز بصورت تجاری عرضه شد در حال حاضر علاوه بر اینکه منبع تصویری ۴k بر روی لوح فشرده عرضه می گردد پخش تلوزیونی با این وضوح به یمن استاندارد های جدید پخش زمینی و ماهواره ای DVB-T2 و DVB-S2 و ابداع روش فشره سازی h.265 و HEVC رو به گسترش است و اخیرا شرکت nhk ژاپن پخش برنامه های تلوزیونی با فرمت ۸k را آغاز نموده است تلوزیون ۸k ال جی یک ویژگی منحصر به فرد دارد و ان اینکه در فناوری انحصاری ال جی از ۴ پیکسل فرعی برای ایجاد یک پیکسل اصلی استفاده شده و این بدین معنی است که ۳۳% تعداد پیکسل های فرعی ال جی بیشتر است و تلوزیونهای ۸k ال جی از ۳۳ میلیون پیکسل فرعی برای تولید تصویر استفاده می کنند که در قیاس با تلوزیونهای دیگر با حدود ۲۴ میلیون پیکسل قطعا تصویری واضح تر ارائه می گردد البته در سایز تلوزیون ما تلوزیونهای ۱۵۴ اینچی پلاسمای ال جی و ۱۱۰ اینچی شارپ و تی سی ال و جنرال الکتریک و وستینگهاوس را داریم که از نظر اندازه بزرگتر هستند اما از نظر وضوح این تلوزیون سر آمد تر است قطعا بعد از پنل پردازنده گرافیکی مهمترین نقش را در کیفیت تصویر دارد و در سالهای قبل تلوزیونهای سونی علی رغم استفاده از پنل ال جی بواسطه استفاده از پردازنده های قدرتمند سونی میتوانستند در مقابل تلوزیونهای OLED ال جی خودی نشان دهند که در سال گذشته با بهره برداری از پردزنده های قدرتمند الفا ورق به نفع ال جی برگشت و عرضه نسل جدید و قدرتمند تر این پردازنده نشانگر این است که ال جی قصد دارد عنوان با کیفیت ترین تلوزیون را با تمام توان برای خود حفظ خواهد نمود .

نظر دهید