۱۹ دی ۱۳۹۷

همکاری ال‌جی و مایکروسافت برای شتابدهی تحول در بخش خودرو

بهره‌گیری از فناوری آژور (Azure) مایکروسافت برای پیشبرد استراتژی ال‌جی برای خودروهای مجهز به هوش مصنوعی

ال‌جی الکترونیکس و مایکروسافت یادداشت تفاهمی برای پیشرفت و رشد بیشتر کسب و کار خودروهای مستقل از راننده و سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو امضا کردند.

طبق این تفاهم‌نامه، ال‌جی با بهره‌گیری از سیستم ابری آژور مایکروسافت و فناوری‌های هوش مصنوعی در کنار نرم‌افزار رانندگی خودکار ال‌جی در آینده قادر خواهد بود تحول پلت‌فرم دیجیتال کنونی خود برای صنعت وسایل نقلیه را شتاب دهد؛ صنعتی که یکی از موتورهای رشد اصلی این شرکت به شمار می‌رود.

ال‌جی از دانش و تخصص هوش مصنوعی مایکروسافت در سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده (ADAS)، دوربین‌های کنترل وضعیت راننده (DSM) و دوربین‌های چندمنظوره جلو بهره می‌گیرد و شتابدهنده دستیار مجازی مایکروسافت (Virtual Assistant Solution Accelerator) را در سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی ال‌جی به کار می‌برد. با استفاده از سرویس دیتا باکس آژور (Azure Data Box)، اطلاعاتی که در مسیر جاده ثبت می‌شود می‌تواند به صورت خودکار آپلود شده تا کتابخانه‌ای برای کمک به نرم‌افزار رانندگی خودکار در راستای هوشمندتر کردن آن ایجاد شود.

آژور می‌تواند به نرم‌افزار هوش مصنوعی رانندگی خودکار در یادگیری الگوهای متنوعی که توسط راننده نمایش داده می‌شود و همین طور تشخیص و تمایز بین عابران پیاده و اشیا مفید واقع شود. با گنجاندن نرم‌افزار هوش مصنوعی رانندگی خودکار که با آژور در سیستم ADAS ارتقا پیدا کرده است عملکرد DSM و دوربین‌های چندمنظوره جلو به میزان قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

LG-MS-partnership-01

آژور، علاوه بر توانایی آموزش دادن به نرم‌افزار هوش مصنوعی رانندگی خودکار، از یک شتابدهنده دستیار مجازی مبتنی بر صوت نیز مجهز به سرویس‌های هوش مصنوعی برخوردار است. سیستم‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودروی ال‌جی با کمک آژور به راننده‌ها امکان می‌دهند که به سرعت و به آسانی شرایط ترافیکی را در مسیر خود چک کنند، به دنبال رستوران‌های نزدیک خود بگردند، آهنگ دلخواهشان را از طریق فرمان صوتی درخواست کنند و خیلی از امکانات دیگر را در اختیار داشته باشند.

کیم جین-یانگ، رییس شرکت قطعات خودروی ال‌جی، گفت: «ما انتظار داریم ترکیب زیرساخت‌های ابری و پیشرفته مایکروسافت با تجارت قطعات خودروی ال‌جی، که به سرعت در حال رشد است، در مجموع به صنعت رانندگی خودکار وسایل نقلیه شتاب دهد. ما اطمینان داریم که ادغام فناوری‌های ال‌جی و مایکروسافت الگوی جدیدی در هوش مصنوعی خودروهای خودران پدید می‌آورد.»

سانجای راوی، مدیرکل صنعت خودرو در مایکروسافت، در ادامه افزود: «ال‌جی و مایکروسافت در کنار هم می‌توانند در شکل‌دهی آینده حمل و نقل مفید واقع شوند. ما با همکاری یگدیگر می‌توانیم به سازندگان خودرو قدرت دهیم تا تجربیات موبایلی متمایزی ارایه دهند، خدمات جدید و فرصت‌های درآمد و سوددهی خلق کنند و بتوانند وسایل نقلیه ایمن‌تر، هوشمندتر و پایدارتری بسازند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید