۰۵ خرداد ۱۳۹۸

گزارش وب سایت زومیت از مراسم اختتامیه و معرفی برنده نهایی سری دوم ال‌جی چلنجر

وب سایت زومیت: سری دوم مسابقه LG Global Challenger در ایران به پایان رسید تا تیم برتر از میان ۵ تیم فینالیست مشخص شود و با کسب جایزه ۱۲ هزار دلاری بتواند کسب‌وکار خود را توسعه دهد.

مسیری که تیم برنده در سری دوم مسابقه LG Global Challenger طی کرد تا به جایزه نهایی برسد، چندان آسان نبود. در ابتدا ۳۰ تیم برگزیده به ارائه طرح‌های خود و هدفشان از سفر پرداخته بودند و داوران این مسابقه که از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت شده‌ بودند، امکان‌پذیری و جذابیت طرح‌ها را بررسی کردند. چرا که دانشجویان در این رویداد باید از طرح تحقیقاتی خود برای سفر به کشور انتخابی، باتوجه‌به موضوع و طرح دفاع می‌کردند تا علاوه‌بر مزایای تحقیقاتی، شانس خود را برای برنده شدن جایزه‌ نقدی معادل ۱۲ هزار دلار امتحان کنند. برای انتخاب ۳۰ تیم برتر، معیار به‌صورت ۷۰ درصد بررسی طرح تحقیقاتی ارسالی و ۳۰ درصد مصاحبه تعیین شد. ۵ تیم برتر، مدت زمان دو هفته را به‌منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی کشور انتخابی سپری کردند.

این مسابقه هیجان‌انگیز، مدت زیادی است که در کشور کره اجرا می‌شود. پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این سفر تحقیقاتی برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد که به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه سفر تحقیقاتی به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره مورد استقبال همگان قرار گرفت. اکنون این مسابقه هیجان‌انگیز تنها در دو کشور ایران و کره برگزار می‌شود و ایران غیر از کره، تنها کشوری است که دانشجویان خود را با حمایت ال‌جی برای پروژه‌های تحقیقاتی اعزام می‌کند.

تیم Epas، به‌عنوان برنده این دوره از مسابقه هیجان‌انگیز ال چلنجر ایران هم برای حل مشکل بازیافت پسماندهای الکترونیکی، کشور هلند را به‌عنوان مقصد تحقیقاتی خود انتخاب کردند. هدف این گروه این است که قدمی در راستای جمع آوری و بازیافت این نوع از زباله بردارند. در این طرح، نظر بر این است که سیستمی طراحی شود تا گوشی‌های خارج از مصرف مردم جمع آوری و پس از بررسی کامل, تعمیر یا بازیافت شوند. در ادامه همراه باشید تا در قالب گزاش ویدیویی، آنچه در دوره دوم گذشت را با هم مرور کنیم:

منبع:‌ وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید