۱۴ آذر ۱۳۹۸

وب سایت زومیت: ربات Cloi Chefbot ال‌ جی در رستوران کره‌ای مشغول به کار شد

وب سایت زومیت: ربات Cloi Chefbot سرآشپز ال‌جی در بوفه‌ی رستوران کره‌ای معروف CJ Foodville در یک دقیقه نودل تهیه و سرو می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس موفق شده است ربات جدیدی به‌نام Cloi Chefbot بسازد که می‌تواند نودل درست کند. ربات آشپز در یکی از رستوران‌های خانوادگی معروف کره‌جنوبی به‌نام CJ Foodville به‌صورت آزمایشی به‌کار گرفته شده است. ربات آشپز در قسمتی از آشپزخانه نصب می‌شود و مشتریان می‌توانند کاسه‌ی نودل را به ربات بدهند تا Cloi Chefbot مناسب با سلیقه‌ی آن‌ها نودل و مخلفات را برایشان آماده کند.

13c29eea-721c-4e4a-9d34-eaf5cd56cad9

ربات پس از آماده‌کردن نودل، آن را در کاسه‌ی مشتریان می‌ریزد. ربات سرآشپز ال‌جی کل فرایند‌ پخت نودل را حدودا در یک دقیقه انجام می‌دهد. ال‌جی مدعی است در طراحی ربات سرآشپز تمام تلاش خود را کرده تا حرکت ربات بسیار شبیه به سرآشپز واقعی باشد. به‌نظر می‌رسد کره‌ای‌ها حرکات سرآشپز واقعی را به‌دقت بررسی کرده‌اند تا ربات بتواند با الگوبرداری از آن، همان حرکات را تکرار کند و حین تهیه و سرو غذا، کاسه و سایر وسایل آشپزخانه را رها نکند.

ال‌جی امیدوار است ربات‌هایی مانند Chefbot بتوانند در آینده‌ی نزدیک مسئولیت‌ها و وظایف سنگین‌تری در رستوران‌ها برعهده بگیرند. رستوران کره‌ای CJ Foodville قصد دارد ربات‌های بیشتری در سالن‌های پذیرایی‌اش استفاده کند. مسئولان رستوران مذکور معتقدند ربات‌های سرآشپز می‌توانند رویکردی رو‌به‌جلو برای رستوران‌های خانوادگی ‌CJ Foodville ایجاد کنند.

6893bd7d-7874-4035-8413-793ba83242c3

رستوران CJ Foodville و ال‌جی از آوریل قرارداد همکاری امضا کرده‌اند. هفته‌ی گذشته نیز، ال‌جی از ربات‌های Cloi برای کمک در مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان کودکان سئول بهره برد. ناگفته نماند از اواخر سال گذشته، بخش جدید رباتیک ال‌جی زیر نظر مستقیم مدیرعامل شرکت کار خود را آغاز کرده است.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید