۰۲ خرداد ۱۴۰۰

طراحان محصول ال‌جی‌: جرقه‌های کوچک، ایده بزرگ

در این مطلب از وبلاگ ال‌جی، شما را با چند نفر از افراد با استعداد و خلاقی که محصولات ال‌جی را زنده می‌کنند و به آنها حیات می‌دهند آشنا می‌کنیم. با ما همرا باشید.

LEDها به معنای واقعی کلمه در همه جا هستند؛ از نمایشگرهای خیره‌کننده شبانه در ساختمان‌ها گرفته تا نمایشگرهای پیشرفته در استادیوم‌ها. فناوری LED یا دیود ساطع‌کننده نور، به فناوری نورپردازی انتخابی در اتومبیل‌ها، خانه‌ها و وسایل الکترونیکی مصرفی تبدیل شده است. اخیراً شکل جدیدی از LED به نام Micro LED وارد فرهنگ لغت ما شده که به دلیل اندازه یا فقدان آن، علاقه عمومی را به خود جلب کرده است.

اینکه گفته شود Micro LEDها کوچک هستند، در واقع آنها را دست کم گرفته‌ایم. میکرو ال‌ای‌دی به منابع نوری کوچک LED که قابل آدرسدهی جداگانه و خود تابش هستند و اندازه‌ای بین 10 تا 100 میکرومتر دارند گفته می‌شود. یک نمایشگر Micro LED شامل مجموعه‌ای ازLED های میکروسکوپی است که فاصله‌ای بیش از یک‌میلی متر بین آنها وجود ندارد. تبدیل این فناوری جدید LED به یک نمایشگر تجاری مناسب چالشی بود که تیم طراحی محصول LG MAGNIT با آن روبه‌رو بود. تیم آزمایشگاه طراحی ال‌جی برای جان بخشیدن به LG MAGNIT، یک محصول باریک و سبک ایجاد کردند که نصب بدون دردسر، سطح جدیدی از انعطاف پذیری و زیبایی را ارائه می‌داد.

Product-Designers-02

ال‌جی MAGNIT از مجموعه‌ای از LED های میکروسکوپی تشکیل شده است که فاصله‌ای بیش از یک میلی متر بین آنها وجود ندارد. اینLED های ریز قادر به بهبود روشنایی و دقت رنگ نسبت به نمایشگرهای معمولی LCD هستند و تولید یک اندازه تقریباً بی‌نهایت از اندازه صفحه را ممکن می‌سازند. نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی مزایای دیگری مانند بهره‌وری انرژی و زمان پاسخ سریع را نیز به همراه دارند.

Product-Designers-03

طراحی هوشمندانه مونتاژ بلوک یکی از خلاقانه ترین ویژگی‌های LG MAGNIT است. هر “کابینت” Micro LED به صورت یکپارچه به سایر کابینت‌ها متصل می‌شود و به نصاب‌ها این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به راحتی صفحه نمایش در هر سایت را به راحتی بسازند. تیم طراحی به لطف استفاده MAGNIT از فناوری اتصال غیر تماسی، ارسال و دریافت سیگنال به صورت بی‌سیم بین کابینت‌ها را به یک کار ساده مبدل کرده و باعث کاهش زمان مورد نیاز برای مدیریت کابل می‌شود.

Product-Designers-04

تیم طراحی محصول همچنین اطمینان حاصل کردند که فناوری انتقال داده بی‌سیم در LG MAGNIT برای مدیریت محتوا نیز آسان‌تر است. این طراحی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به پیکربندی اتصال شبکه سیمی، به طور همزمان، محتوای یکسانی را در هر تعداد از محصولات LG MAGNIT نمایش دهند. علاوه بر این، مکانیزم اتصال هوشمند بلوک متصل به بلوک که به طور خاص برای تابلوهای تبلیغاتی و دیجیتال میکرو LED ال‌جی ایجاد شده است، می‌تواند تا 33 درصد زمان نصب را کوتاه کند.

Product-Designers-05

تیم طراحی محصولات LG MAGNIT برای ایجاد جلوه‌ای جذاب و پریمیوم را ترجیح داده است که به جای پلاستیک معمولی، از فلز فشرده برای پوشش عقب استفاده کند. پوشش فلزی نه تنها عالی به نظر می‌رسد، بلکه وزن و هزینه کلی محصول را نیز کاهش می‌دهد و دوام بسیار خوبی نیز دارد. این پوشش با نقش و نگار برجسته مثلثی خود، به الماس تراش‌خورده‌ای ماهرانه شباهت دارد که LG MAGNIT را از همه زاویه دید لذت‌بخش می‌کند.

Product-Designers-06

تلاش موفقیت‌آمیز طراحان محصولات ال‌جی برای تحقق بخشیدن به طراحی زیبا و برتر LG MAGNIT، از چشم دور نمانده است. نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال Micro LED با مفهوم ابتکاری هوشمند مونتاژ بلوک، برنده جایزه برنز در جوایز بین‌المللی طراحی برتر 2020 (IDEA)، یکی از سه مسابقه طراحی برتر جهان، است. این افتخار برای تیمی که در یافتن راهکارهای جدید برای حل مشکلات و ارائه وظایف ال‌جی برای بهتر کردن زندگی بسیار عالی است، شایسته تقدیر و تشکر بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید