۲۹ خرداد ۱۴۰۰

اتخاذ موضع تجاری ال جی در مورد تخلف حق ثبت اختراع

مالکیت معنوی (IP) در دنیای فناوری یکی از ارزشمندترین دارایی‌های یک شرکت است. حق ثبت اختراع، اثبات قانونی مالکیت معنوی، می‌تواند صدها میلیون دلار تحقیق و توسعه در طی چندین سال و ساعت‌ها کار بر زنان و مردان در یک شرکت تحمیل کند. اما کسب حق ثبت اختراع فقط اولین قدم است. یک دارنده حق ثبت اختراع باید مایل به محافظت از آن در برابر استفاده غیر مجاز نیز باشد که غالباً با صرف هزینه زیاد زمانی و مالی همراه خواهد بود. با توجه به اینکه مالکیت معنوی کار زندگی بسیاری از مهندسان و دانشمندان خود است، ال‌جی استراتژی تهاجمی را برای محافظت از اختراعات و اکتشافات کارمندان خود در پیش گرفته است.

ال‌جی دارای سابقه‌ای طولانی و نوآورانه در زمینه نوآوری‌های علمی است اما هیچ یک به احتمال زیاد به اندازه نوآوری‌هایش در فناوری‌های بی سیم 4G/LTE و 5G قابل توجه نیست. در حقیقت، ال‌جی با داشتن بیش از 6000 خانواده ثبت اختراع در سراسر جهان، یکی از قوی‌ترین نمونه کارهای ثبت اختراع را در اختیار دارد. و حتی با اعلام ال‌جی برای خروج از تجارت تلفن همراه، حق ثبت اختراع بی‌سیم آن همچنان به عنوان درآمد و نوآوری در آینده به ال‌جی کمک خواهد کرد. محافظت از مالکیت معنوی مهم است زیرا شرکت‌ها در قبال کارکنانی که انتظار دارند شرکت‌هایشان هر کاری را برای جلوگیری از کالایی شدن نوآوری‌هایشان توسط بازیگران غیرمستقیم انجام می‌دهند ، مسئولیت دارند.

50656365782_ec3037bc25_c

خوشبختانه، جنگ ال‌جی برای محافظت از حق ثبت اختراع خود در دادگاه‌ها تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بوده است. در سال 2017، ال‌جی به دلیل نقض پنج حق ثبت اختراع استاندارد LTE (SEP) ال‌جی علیه تولیدکننده گوشی‌های هوشمند BLU در ایالات متحده اقدام قانونی کرد. این موضوع چند ماه بعد با امضای توافق نامه صدور مجوز برای فناوری‌های ال‌جی با موفقیت به نتیجه رسید.

در مورد دیگری، دادگاه منطقه‌ای در آلمان اوایل این ماه حکم داد که برند لوازم الکترونیک و مصرفی چینی TCL یکی از حق ثبت اختراعات LTE ال‌جی را نقض کرده است و مطابق با دو تصمیم قبلی که به نفع ال‌جی نیز قضاوت شده بودند. این حکم برای ال‌جی قابل توجه است زیرا بدان معنی است که تمام دستگاه های LTE سازندگان در واقع از فناوری اختراع‌شده ال‌جی استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، ال‌جی مجبور شده است از مالکیت معنوی خود در برابر تولیدکننده تلفن اروپایی Wiko از استفاده غیرقانونی و بدون مجوز دفاع کند. در سال 2018، ال‌جی سه شکایت جداگانه علیه ویکو به دلیل نقض قانون LTE SEP های ال‌جی تشکیل داد و همه یک سال بعد به نفع ال‌جی تصمیم گرفتند اما توسط ویکو درخواست تجدید نظر شد. در نهایت، دو مورد از احکام اصلی مورد تأیید قرار گرفتند که انتظار می‌رود پرونده سوم در اواخر سال جاری تصمیم‌گیری شود. حق ثبت اختراع در پرونده Wiko با حق ثبت اختراع در پرونده TCL متفاوت است. این ثابت می‌کند که گستردگی و قدرت نمونه کارها LTE SEP ال‌جی همتا ندارد.

Patent

آنچه این موارد نشان می‌دهد این است که حفاظت از مالکیت معنوی شخص برای بقا در یک محیط رقابتی امروز از اهمیت حیاتی برخوردار است. فناوری‌های آینده مانند 6G به دلیل اهمیت اتصال سریع در دنیای فردا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

ال‌جی در حال آماده‌سازی قطعات برای ادامه کار خود به عنوان یک رهبر در صنعت بی‌سیم است که شامل تأسیس مرکز تحقیقاتی LG-KAIST 6G با همکاری موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره و همکاری با Keysight Technologies، یک ابزار آزمایش جهانی ارتباطات بی‌سیم سازنده تجهیزات می‌شود. انتخاب مهندس اصلی تحقیقات ال‌جی، دکتر لی کی دونگ، به عنوان رئیس Next G Alliance به پیشرفت ال‌جی در 6G نیز کمک می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید