۰۸ خرداد ۱۴۰۰

علت لرزش یا تکان ماشین لباسشویی شما چیست؟

اگر ماشین لباسشویی ال‌جی شما هنگام کار کردن می‌لرزد تا تکان می‌خورد، برای یافتن علت، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ماشین لباسشویی Centum System بهترین انتخاب برای دوام با ۲۰ سال ضمانت برای موتور دایرکت درایو خواهد بود. در این ماشین لباسشویی، بار نامتعادل متوازن می‌شود تا وزن لباس‌ها در سرتاسر لگن به طور یکنواخت توزیع شود. با حسگر لرزش در Centum System سرعت چرخش تنظیم می‌شود تا تعادل لگن به خوبی برقرار شود.

عایق لرزش نیز باعث می‌شود لرزش‌های لگن به بدنه بیرونی سرایت نکند. سیستم تعدیل لرزش‌ها را از بین می‌برد و اجازه انتقال لرزش‌ها به کابین لباسشویی را نمی‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: لرزش کمتر، صدای کمتر

در ادامه مطلب، با دلایلی که می‌تواند منجر به ایجاد لرزش یا تکان در ماشین لباسشویی ال‌جی شما شود آشنا می‌کنیم.

maxresdefault (1)

دلایل احتمالی لرزش یا تکان ماشین لباسشویی

کمک فنر

کمک فنر باعث کاهش لرزش لگن ماشین لباسشویی می‌شود. اگر یک یا چند ضربه گیر آسیب دیده باشد، ماشین لباسشویی شما لرزیده یا تکان می‌خورد. گاهی اوقات، به دلیل تغییر مکان ماشین لباسشویی، می‌توان کمک فنر را جدا کرد. بنابراین، کمک فنر را بازرسی کرده و به درستی قرار دهید. همچنین، به دنبال کمک فنر آسیب دیده باشید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

میله آویز

میله آویز در هنگام حرکت لگن ماشین لباسشویی شما، لرزش را کاهش می‌دهد. اگر یک یا چند میله آویز آسیب دیده باشد، ماشین لباسشویی شما تکان می‌خورد. بنابراین، میله‌های آویز را از نظر نقص بررسی کنید. اگر میله آویز شکسته پیدا کردید، آنها را تعویض کنید.

maxresdefault

فنر وزنه تعادل

ماشین لباسشویی شما هنگام حرکت لگ ماشین لباسشویی را می‌لرزاند. فنر بالانس تعادل بیشتر لرزش ها را کاهش می‌دهد. اگر فنر تعادل شکسته شود، ماشین لباسشویی شما تعادل ندارد و به شدت تکان می‌خورد. بنابراین، فنر وزنه تعادل را بازرسی کنید. اگر فنر شکسته ای پیدا کردید، آن را تعویض کنید تا مشکل لرزش حل شود. جدا از آن، اگر زنگ زده است، باید قابی را تعویض کنید که به فنر وزنه تعادل متصل است.

حلقه و پد کمک فنر

حلقه و پد کمک فنر برای کاهش ارتعاش لگن ماشین لباسشویی کار می‌کند. اگر آنها فرسوده یا از دست رفته باشند یا با چیزهای چسبنده (شوینده، نرم‌کننده پارچه و غیره) پوشانده شده باشند، ماشین لباسشویی شما به شدت می‌لرزد. بنابراین، اگر حلقه‌ها و پدهای حلزونی ساییده شده یا از بین رفته‌اند، آنها را بازبینی و تعویض کنید.

centum1

کاسه عقب با یاتاقان

لگن داخلی با کمک یک یا چند یاتاقان به راحتی کار می‌کند. اگر یاتاقان‌ها خراب شوند، ماشین لباسشویی شما لرزش بدی ایجاد می‌کند. بنابراین، یاتاقان کاسه عقب را بررسی کنید. اگر یاتاقان خراب شد، آن را با یک مدل جدید جایگزین کنید. برداشتن و فشار دادن یاتاقان ها کار سختی است. بنابراین، بهتر است بلبرینگ‌ها و لگن‌های بیرونی را یکجا تعویض کنید.

پایه تسطیح کننده

اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، لرزش بدی ایجاد می‌شود. بنابراین، پایه تسطیح را در صورت لزوم بازرسی و تنظیم کنید. همچنین به یاد داشته باشید که پایه‌ها را شل نکنید.

بیشتر بخوانید: ماشین لباسشویی Centum System با حداقل صدا و کنترل لرزش

اگر از امور فنی بی اطلاع هستید، اکیدا به شما توصیه می‌کنیم برای برطرف کردن لرزش ماشین لباسشویی با مرکز خدمات مشتری گلدیران تماس بگیرید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید