۰۸ مهر ۱۴۰۰

جان تازه‌ای در کالبد یک شاهکار ون گوگ با تلویزیون ال‌جی سیگنچر

برند ال‌جی سیگنچر (LG SIGNATURE) به عنوان یک نام تجاری مبتنی بر فلسفه، “هنر الهام‌بخش فناوری، فناوری مکمل هنر”، با ارزش‌های میراث فرهنگی هماهنگ است و منابع و زمان قابل توجهی را صرف کرده تا هنرهای زیبا را برای مخاطبان گسترده‌تری به ارمغان آورد. اخیراً، ال‌جی با مشارکت موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین روسیه اعلام کرد که پروژه تاکستان قرمز در آرل را در دست بازسازی دارد؛ تنها اثری که تصور می‌شود توسط ونسان ون گوگ در طول زندگی وی به فروش رسیده است.

این تابلو به دلیل شدت رنگ و وضعیت احساسی مضطرب نشان داده شده در اثر، هنگامی که برای اولین بار در سال 1890 در بلژیک رونمایی شد، بلافاصله توسط هنرمند آنا بوخ با قیمتی معادل 2000 دلار امروز خریداری شد. به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این تابلو یکی از ارزشمندترین نقاشی‌ها در میان آثار اروپایی قرن 19 و 20 محسوب می‌شود و خانه‌اش اکنون در موزه پوشکین مسکو است.

با حمایت مالی LG SIGNATURE، این نقاشی برای اولین بار در تاریخ 130 ساله خود تحت معاینه کامل قرار می‌گیرد. با کمک روش‌های علمی فعلی، محافظان و متخصصان موزه پوشکین نقاشی را با استفاده از طیف سنجی فلورسانس اشعه ایکس و میکروسکوپ الکترونی شامل تجزیه و تحلیل پراکندگی انرژی بررسی می‌کنند. از طریق این فرایند، محققان امیدوارند بتوانند به برخی از سوالات قدیمی در مورد نقاشی مانند رنگ‌های مورد استفاده، نحوه ترکیب آنها، نحوه تغییر نقاشی به دلیل سن و تغییر قسمتها توسط خود ون گوگ پاسخ دهند.

از زمان آغاز همکاری، ال‌جی و موزه هنرهای زیبای پوشکین در پروژه‌های مشترکی مانند چهارشنبه‌های موزه پوشکین و LG SIGNATURE، مجموعه‌ای از گفت‌وگوها با مورخان هنر، روانشناسان، مجموعه‌داران و فیلسوفان برای بحث در مورد موضوعات مربوط به توانایی انسان در دیدن و تفکر همکاری کرده‌اند.

با جذب بیش از 500 هزارنفر شرکت‌کننده آنلاین در افتتاحیه، ارائه‌دهندگان برنامه با استفاده از تلویزیون LG SIGNATURE OLED 8K به عنوان پس زمینه، ضمن توجه به کیفیت استثنایی و روشنایی چشمگیر، اهمیت ادراک بصری را مورد توجه عموم قرار دادند.

  حمایت از پروژه مرمت نه تنها بر اساس مأموریت فرهنگی LG SIGNATURE برای مطالعه و حفاظت از این شاهکار انجام شد بلکه بر این باور بود که حفظ میراث جهانی می‌تواند به الهام‌بخشی در فناوری منجر شود. اثر تاکستان قرمز در آرل از زمان ورودش به موزه پوشکین در سال 1951 هرگز فضای نمایشگاهی خود را ترک نکرده است. بنابراین، فرصتی برای بررسی و ثبت این اثر با جزئیات نه تنها برای موزه پوشکین بلکه برای هنردوستان در سراسر جهان ارزشمند است.

با مشارکت ال‌جی روسیه

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید