۱۸ آذر ۱۴۰۰

ماحصل تلفیق تلویزیون OLED ال‌جی و هنر؛ محو شدن مرز بین واقعیت و دیجیتال

کمپین هنری ال‌جی با الهام از OLED ال‌جی این هفته در لندن به پایان می‌رسد. آخرین نمایش سال این کمپین در گالری مشهور ساعتچی (Saatchi) برگزار می‌شود و سپس در سال 2022 به مناطق دیگر می‌رود. نمایشگاه Media Art; Reinterpreted Time آثار بازسازی شده دیجیتال از بزرگترین نام‌های هنر معاصر را به نمایش می‌گذارد که توسط کالج سلطنتی هنر جان تازه‌ای به آنها بخشیده شده است. علاوه بر این، مجموعه‌ای از آثار متنوع از هنرمندان مطرحی مانند Je Baak، Luke Stephenson و Ruofan Chen نیز در معرض نمایش عموم گذاشته شد.

هنرمندان با استفاده از OLED خودنورده ال‌جی به‌عنوان یک بوم دیجیتال، طیف وسیعی از پرسپکتیوهای منحصربه‌فرد با مفهوم زمان را از طریق 20 مدل تلویزیون OLED ال‌جی از جمله OLED سری G1 evo، سری Z1 سری 8K و تلویزیون رو‌ل‌شونده LG SIGNATURE OLED R ارائه می‌کنند. کیفیت تصویر بی‌نظیر بوم‌های OLED ال‌جی مرز بین دنیای واقعی و دیجیتال را محو کرده و نیت خلاقانه هنرمندان را به طور کامل حفظ می‌کند.

هنرمندان جوان با استعدادی که در این نمایشگاه حضور دارند، به عنوان بخشی از نسل جدیدی که مرزهای هنرهای زیبا را پیش می‌برند، مبتکران بصری به شمار می‌روند که آثارشان مخاطبان را تشویق می‌کند تا دیدگاه‌های جدید را در نظر بگیرند و آنچه را که می‌دانند دوباره ارزیابی کنند. مجموعه‌ سازه‌های ویدیویی تحسین‌شده Je Baak، The Moment & Morpho Luna، شامل چند اثر هنری مبتنی بر داده‌ است که او آن را «هنر متابیو» می‌نامد و به رابطه بیولوژیکی بین فضای فراوجهی و فضای واقعی می‌پردازد. سه تلویزیون OLED ال‌جی – مدل‌های 65R1، 65G1 و 88Z1 – به‌عنوان رسانه‌ای عمل می‌کنند که Je Baak از طریق آن مفاهیم اصلی کار خود را به اشتراک می‌گذارد. به دلیل توانایی OLED در ارائه رنگ‌های زنده، کنتراست بی‌نهایت و انعطاف‌پذیری است که Je Baak می‌تواند عمقی از احساس و عواطف را ایجاد کند که برای بیننده قابل لمس است.

لوک استفنسون، عکاس مشهور بریتانیایی، در An Incomplete Dictionary of Show Birds ، گونه‌های مختلفی از پرندگان را به تصویر می‌کشد که هرکدام لحظه‌ای خاص در زمان را ثبت می‌کنند و در عین حال به تنش موجود بین طبیعت و سازه در هنر او اشاره می‌کنند. چهار تلویزیون OLED 77 اینچی سری G1 ال‌جی با تصاویر فوق‌العاده روشن و واضح، می‌توانند رنگ‌ها و جزئیات شگفت‌انگیزی را که از ویژگی‌های کار استفنسون هستند، با دقت به تصویر بکشند.

Ruofan Chen هنرمند مقیم لندن مجموعه ای از قطعات بصری چشمگیر را ارائه می‌دهد که از ارتباط عاطفی انسان‌ها با دنیای طبیعی در طول زمان صحبت می‌کند. تلویزیون OLED رول شونده ال‌جی در مرکز یکی از قطعات به نمایش گذاشته شده او، به صورت استوایی بین شاخه‌های درختی که دقیقاً چیده شده‌اند، قرار می‌گیرد، فناوری را با زندگی در کنار هم قرار می‌دهد و بینندگان را دعوت می‌کند تا ارتباط بین غیرارگانیک و ارگانیک را تفسیر کنند.

این نمایشگاه به لطف مشارکت گالری ساعتچی، قطعاتی را از برخی از برجسته‌ترین پزشکان هنر مدرن مانند دیمین هرست، یایو کوساما، بنکسی و اوفان لی به نمایش می‌گذارد. آثار منتخب هنرمندان با افشای جزئیات و ظرایف جدید برای اینکه بینندگان بتوانند با چشم‌های تازه آشنا شوند، توسط تیمی از متخصصان در کالج سلطنتی هنر لندن، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های هنر و طراحی در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت دیجیتالی بازسازی شدند.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی علاوه بر بازتولید دقیق رنگ‌ها و بافت‌های اصلی، معنای جدیدی را در آثار بازسازی‌شده نشان می‌دهند و مضامین زمان، زندگی، مرگ، بی‌نهایت و مقاومت را به منصه ظهور می‌رسانند. این توانایی منحصربه‌فرد پیکسل‌های خودنورده OLED برای بازآفرینی واقعی و همزمان آشکار کردن عناصری است که قبلاً دیده نشده بودند و هنرمندان رسانه‌ای در سراسر جهان را نسبت به نمایشگرهای نسل بعدی ال‌جی هیجان زده کرده است.

ال‌جی Media Art; Reinterpreted Time را با یک تجربه بصری و فضایی منحصر به فرد با تعدادی تلویزیون OLED ال‌جی در گالری ساعتچی دنبال خواهد کرد. پروژه SELF-LIT OLED Art از طریق مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های موفقی که در طول سال برگزار شد، موفق شد توجه به بوم‌های دیجیتال را به عنوان یکی از جنبه‌های مهم هنر مدرن مدرن جلب کند.

برای تجربه بیشتر دنیای آثار هنری الهام گرفته از OLED، به وب سایت پروژه ال‌جی بروید.

 

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید