۲۰ دی ۱۴۰۰

پیوند ال‌جی با شبکه کوانتومی IBM برای کاربردهای پیشرفته محاسبات کوانتومی در صنعت

این ارتباط برای پشتیبانی از داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، ماشین‌های متصل، تبدیل دیجیتال و برنامه‌های رباتیک شکل می‌گیرد.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز اعلام کرد که به شبکه کوانتومی آی‌بی‌ام (IBM Quantum Network) می‌پیوندد تا کاربردهای صنعتی محاسبات کوانتومی را پیش ببرد. ال‌جی با پیوستن به شبکه کوانتومی آی‌بی‌ام، به سیستم‌های محاسباتی کوانتومی آی‌بی‌ام و همچنین به تخصص کوانتومی IBM و Qiskit (کیسکیت)، کیت توسعه نرم‌افزار اطلاعات کوانتومی منبع باز آی‌بی‌ام، دسترسی پیدا می‌کند.

ال‌جی با استفاده از فناوری کوانتومی آی‌بی‌ام قصد دارد کاربردهای محاسبات کوانتومی را در هر حوزه‌ای که نیاز به پردازش حجم زیادی از داده‌ها از جمله هوش مصنوعی، خودروهای متصل، تحول دیجیتال، اینترنت اشیا و برنامه‌های روباتیک دارد، بررسی کند. ال‌جی می‌تواند از پیشرفت‌ها و برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محاسبات کوانتومی، مطابق با نقشه راه کوانتومی آی‌بی‌ام، در زمان ظهور استفاده کند. با استفاده از فناوری IBM Quantum، ال‌جی قادر است آموزش نیروی کار را به کارمندان خود ارائه دهد و بررسی کند که چگونه پیشرفت‌های بالقوه  را می‌تواند در صنعت خود اعمال کند.

محاسبات کوانتومی یک تحول هیجان‌انگیز در محاسبات است. در حالی که رایانه‌های کلاسیک در بیت‌هایی محاسبه می‌کنند که ۰ و ۱ را نشان می‌دهند، رایانه‌های کوانتومی از کیوبیت‌هایی بهره می‌برند که با استفاده از پدیده‌های مکانیکی کوانتومی مانند تداخل و درهم‌تنیدگی در محاسبات برای حل مسائل که اساساً برای رایانه‌های کلاسیک غیرقابل حل هستند کار می‌کنند. در نتیجه، محاسبات کوانتومی برای کمک به کشف راهکارهای جدید برای طیف گسترده‌ای از مسائل مناسب است.

تیم کوانتوم آی‌بی‌ام و ال‌جی در حال تحقیق و بررسی هستند که چگونه محاسبات کوانتومی به صنایع و رشته‌های مختلفی از جمله مالی، انرژی، شیمی، علم مواد، بهینه‌سازی و یادگیری ماشینی و بسیاری دیگر کمک می‌کند.

کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «بر اساس استراتژی نوآوری باز خود، قصد داریم از IBM Quantum برای توسعه شایستگی خود در محاسبات کوانتومی استفاده کنیم. هدف ما این است که با استفاده از فناوری محاسبات کوانتومی در کسب‌وکارهای آینده، ارزشی را به مشتریان ارائه دهیم که تاکنون تجربه نکرده‌اند.»

جی گامبتا، عضو و معاون محاسبات کوانتومی در IBM، گفت: «ما خوشحالیم که ال‌جی الکترونیکس را در یک اکوسیستم محاسباتی کوانتومی رو به رشد در کره در زمانی هیجان‌انگیز برای منطقه استقبال می‌کنیم. رابطه بین IBM و ال‌جی الکترونیکس به ال‌جی اجازه می‌دهد تا انواع جدیدی از مشکلات مرتبط با فناوری‌های نوظهور را بررسی کند و به تقویت قابلیت‌های کوانتومی در کره کمک خواهد کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید