۲۷ دی ۱۴۰۰

تلویزیون رول شونده LG Rollable OLED؛ یکی از پریمیوم­ترین تلویزیون‌های موجود در بازار

«تلویزیون رول شونده» یک عبارت غریب است که در سال‌های اخیر سر زبان‌ها افتاده است؛ یعنی درواقع اولین بار غول تکنولوژی کره جنوبی، یعنی شرکت ال‌جی بود که در نمایشگاه بین المللی CES سال 2018 میلادی ایده‌ی ساخت تلویزیون‌های رول شونده(Rollable)­را مطرح کرد و باعث کنجکاوی بسیاری از علاقه‌مندان در سراسر جهان شد.

حالا امسال بعد از سه سال آن را باقیمت 100 هزار دلاری روانه بازار آمریکا کرده است.ال‌جی این ایده‌ی رویایی را به واقعیت تبدیل کرده و تلویزیون Signature OLED R خود با اندازه‌ی 65 اینچی و رزولوشن 4K را در بازار آمریکا عرضه کرده است.

مکانیزم تلویزیون LG’s Rollable OLED به چه صورت است؟

احتمالاً برایتان سؤال است که یک تلویزیون 65 اینچی چگونه می‌تواند رول شود! نشریات معتبر Businessinsider و The Verge  به صورت مفصل به نحوه عملکرد و ویژگی­های این تلویزیون پریمیوم و خارق العاده پرداخته اند. به این صورت که در پشت پنل تلویزیون LG Signature OLED، دو میله به حالت ضربدری قرار دارد که با جمع شدن این میله‌ها، صفحه‌نمایش تلویزیون به سمت پایین جمع می‌شود. این فرایند که مجموعاً 30 ثانیه طول می‌کشد با کمک موتور و این میله‌های ضربدری، نمایشگر OLED را دور پیستونی که داخل باکس پایین تلویزیون تعبیه‌شده، جمع می‌کند.

وقتی این تلویزیون هوشمند درون باکس آلومینیومی زیر خود جمع می‌شود نیز همچنان قابلیت‌های جالبی را از خود نمایش می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها، «Line Mode»‌ است به این صورت که وقتی صفحه‌نمایش تلویزیون در قسمت پایین پنهان می‌شود، قسمت کوچکی از آن بیرون می‌ماند تا کاربران بتوانند از طریق آن موسیقی پخش کنند، عکس‌های خانوادگی را مرور کنند و به ساعت دسترسی داشته باشند. در حالت Line View سه‌چهارم تلویزیون پایین می‌رود و یک­ چهارم آن بیرون باقی می‌ماند.

البته حالت نمای خاموش (Zero View) هم دارد که به‌واسطه‌ی آن، تلویزیون خاموش و به‌طور کامل داخل باکس نقره‌ای‌رنگ زیبا جمع می‌شود.

تلویزیون LG’s Rollable OLED چه قابلیت‌هایی دارد؟

تلویزیون رول شونده ال‌جی تمامی مشخصات و امکاناتی که از نمایشگرهای باکیفیت ال‌جی انتظار دارید را در خود دارد. از پورت‌های HDMI 2.1 گرفته تا پشتیبانی از صدای Dolby Vision و Dolby Atmos، در این محصول گنجانده‌شده است.

پردازنده‌ی OLED R از نوع a9 Gen 4 است که در تلویزیون‌های پرچم‌دار این شرکت می‌بینیم. همچنین در این تلویزیون هوشمند از رابط کاربری WebOS ال‌جی استفاده‌شده که به کاربر امکان دسترسی به انواع سرویس‌های آنلاین پخش فیلم و اپلیکیشن‌های مختلف را می‌دهد.

بلندگوی تلویزیون Signature OLED R ال‌جی در قسمت پایه‌ی آن تعبیه‌شده و مجهز به سیستم Dolby 100 واتی با فناوری صدای فراگیر می­باشد. ریموت کنترل جادوئی (Magic Remote) این تلویزیون رول شونده نیز باقابلیت‌هایی مثل کنترل صوتی و حرکتی(voice control and motion-controlled) همراه است که استفاده‌ی آن را بسیار راحت کرده است.

تلویزیون رول شونده‌ی ال‌جی باقیمت 100 هزار دلاری خود یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین تلویزیون‌هایی است که تاکنون روانه بازار شده است. این محصول در سه ارتفاع متفاوت قابلیت تنظیم شدن دارد و از جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌های تلویزیون بهره‌مند است.

طراحی منحصربه‌فرد OLED R به‌گونه‌ای است که در هر حالتی که استفاده شود، منظره‌ای چشم‌نواز در گوشه‌ی اتاق ایجاد می‌کند. پیکسل‌های خود نورده نمایشگر این تلویزیون نیز کیفیت بی‌نظیر از تصویر را در پنلی بسیار نازک ارائه می‌دهند که در نوع خود بسیار عالی است.

 

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید