۲۵ فروردین ۱۴۰۱

با ربات قرنطینه ال‌جی آشنا شوید؛ رباتی که اماکن عمومی و بیمارستان‌ها را استریلیزه می‌کند

ربات قرنطینه مستقل ال‌جی برای استریل کردن مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها برای اولین بار به صورت تجاری وارد بازار شد.

ربات قرنطینه خودران که توسط ال‌جی الکترونیکس ساخته شده است، اولین کار تجاری خود را برای استریل کردن مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها انجام داد. این محصول هوشمند با استفاده از لامپ های فرابنفش C که در سمت چپ و راست بدن نصب شده اند، می تواند قرنطینه غیر چهره به چهره را بدون محدودیت زمانی انجام دهد.

ربات جدید ال‌جی با نام تجاری “CLOi UV-C” برای کارهای قرنطینه غیر چهره به چهره در ساختمان‌های بزرگ با فضاهای مجزای زیادی مانند هتل‌ها و بیمارستان‌ها بهینه شده است. ربات‌های CLOi UV-C در یک دفتر منطقه ای سئول، یک کتابخانه عمومی در جزیره جنوبی ججو و یک بیمارستان تا پایان آوریل مستقر خواهند شد.

بر اساس فناوری رانندگی خودکار و اجتناب از موانع، ربات قرنطینه فضای داخلی را در امتداد دیوار حرکت می‌کند و به ستریل کردن سطوح اجسامی می‌پردازد که دست انسان لمس می‌کند. لامپ UV-C می‌تواند 99.999 درصد باکتری‌های مضر را در فضاهای 50 سانتی متری از بین ببرد.

کاربران می‌توانند پیشرفت استریلیزاسیون و مناطق کاری را از طریق یک برنامه در لحظه بررسی کنند. رو کیو چان، رئیس کسب و کار روبات ال‌جی، در بیانیه‌ای در 14 آوریل گفت: «ما به معرفی راهکارهای خدمات رباتی که در زندگی روزمره مفید هستند و به مشتریان کمک می‌کنند تا با تجربیات و ارزش‌های جدید از طریق محصولات منحصر به فرد ربات ال‌جی کمک شوند، ادامه خواهیم داد.»

کووید-19 محققان را بر آن داشت تا به سرعت ربات‌های قرنطینه مستقلی بسازند که می‌توانند در مراکز پرخطر پرسه بزنند. انواع زیادی از ربات‌های قرنطینه مستقل در حال کار هستند، اما بسیاری از آنها فقط می‌توانند فضاهای خالی یا مکان‌هایی با جمعیت بسیار کمی در حال حرکت را تمیز کنند. درمان UV-C می‌تواند باعث زخم پوست و گاهی اوقات سوختگی‌های جدی شود. از آنجایی که روش درمان با نور قوی می‌تواند به مردم آسیب برساند، ربات‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی عمدتاً در مناطق خالی کار می‌کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید