۲۹ دی ۱۴۰۱

ال‌جی و تغییر جهان؛ یک نوآوری در یک زمان

سال 2022 برای ال‌جی سال تعیین‌کننده‌ای برای سفر تزلزل‌ناپذیرش به سمت پایداری بود؛ درست پس از اینکه این شرکت با موفقیت تمرکز خود را به سمت همکاری‌ها برای تأثیر جمعی بیشتر از طریق چالش جهانی نوآوری خود، LIFE’S GOOD AWARD، تغییر داد.

نوآوران از هر چهار گوشه جهان با خلاقیت، اشتیاق و تلاش برای اطمینان از زندگی خوب (Life’s Good)، با راه‌حل‌های جدید که امید به آینده‌ای روشن‌تر را برای مردم و کره زمین به ارمغان می‌آورد، به فراخوان ال‌جی پاسخ دادند. از میان ایده‌های بی‌شماری که بازی را تغییر می‌دهند، چهار ایده برتر انتخاب شدند تا در کنفرانس پایانی بزرگ LIFE’S GOOD AWARD که در ژانویه برگزار شد، ارائه شوند.

با توجه به نوآوری در هسته خود، مناسب بود که LG Sciencepark، مرکز نوآوری عظیم این شرکت مستقر در Magok (کره جنوبی)، به عنوان میزبان کنفرانس انتخاب شود. چهار فینالیست به هیئت داوران متشکل از محققان محترم و مدیران ال‌جی پیوستند تا آخرین پیشنهادهای خود را ارائه دهند و مشخص شود کدام جایزه را به خانه خواهند برد. اما این به هیچ وجه یک رویداد بسته نبود، زیرا عموم مردم به گرمی برای هماهنگی با رویدادهای بعد از ظهر کنفرانس دعوت شده بودند.

این روز با ارائه هر تیم آغاز شد و هیئت داوران بازخورد ارزشمندی ارائه کردند و سوالاتی را بر اساس تأثیر راهکار، نوآوری و پایداری مطرح کردند. و بالاخره لحظه‌ای رسید که همه منتظرش بودند؛ اعلام برنده جایزه در مراسم اهدای جوایز که اواخر آن روز برگزار شد.

از شرکت‌کنندگان عام علاقه‌مند به آخرین تلاش‌های پایداری ال‌جی با غرفه‌ای ویژه در پارک استقبال شد. در این غرفه نمای کلی جالبی از هر چهار ایده برتر ارائه شد و همچنین نگاهی به برجسته‌ترین محصولات ال‌جی که پایداری و دسترسی زیست‌محیطی را ترویج می‌کنند، داشتند.

«Dot pad»، نمایشگر گرافیکی لمسی ایده شرکت Dot Incorporation، یکی از آنها بود. این دستگاه دارای 2400 پین/نقطه خط بریل است که برای تبدیل اطلاعات به بالا و پایین حرکت می‌کنند و بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا تجربه کنند که افراد کم بینا چگونه دنیا را از طریق نوک انگشتان خود می‌بینند.

ایده بعدی راهکار پلاستیک جایگزین Day1Lab بود که دیدگاه آن یک زمین سبز عاری از تمام زباله های میکروپلاستیک مضر بود. این نمایشگاه به منظور نشان دادن چگونگی تجزیه طبیعی مواد پیچیده کربوهیدراتی در آب شیرین و زمین به منظور آسیب رساندن به اکوسیستم های زیبا و متنوع سیاره راه اندازی شده است.

راهکار SOLUTUM نیز به طور مشابه، یک راهکا پلاستیک جایگزین ارائه کرد که به طور طبیعی در آب شیرین بدون پسماند سمی تجزیه می‌شود. شرکت‌کنندگان مشتاق دیدن مواد سازگار با محیط زیست از نزدیک بودند، به خصوص که انتظار می‌رود به زودی در محصولات مصرفی با همکاری یک برند نوشیدنی پیشرو به نمایش درآید.

نمک زدایی آب ابتکار کلیدی در نمایشگاه NONA Technologies بود. اینجاست که تماشاگران می‌توانند کشف کنند که چگونه یک محلول نمک‌زدایی که مواد معدنی را از آب خام حذف می‌کند، دیدگاه کشاورزی و جوامع محروم از آب را به طور کامل تغییر می‌دهد.

پس از این تور منحصر به فرد از ایده‌های برنده، همه برای مراسم جوایز مورد انتظار جمع شدند. اما قبل از اهدای جوایز، یک سخنرانی خوشامدگویی توسط ال‌جی، سخنرانی‌های ویژه اساتید و سخنرانی‌های تیم‌های برنده انجام شد. این سخنرانی‌ها نمونه‌ای عالی از این بود که چگونه کسب‌وکارها، محققان و نوآوران می‌توانند به عنوان یکی برای جهانی بهتر گرد هم آیند.

پرده‌های مراسم با یک دور تشویق بزرگ برای برندگان بسته شد و Dot Inc (کره جنوبی)، شرکت SOLUTUM، شرکت Day1Lab (کره جنوبی) و NONA Technologies (ایالات متحده) به ترتیب مدعی جایزه بزرگ طلا، جوایز نقره و برنز شدند. هیئت داوران فداکاری شگفت انگیز و راهکار رویایی چهار برنده را تحسین کردند.

ال‌جی از طریق تلاشی بی‌وقفه برای نوآوری و تعهد تزلزل ناپذیر و برقراری ارتباط با برخی از باهوش‌ترین ذهن‌های جهان، به ایجاد زندگی بهتر برای همه ادامه خواهد داد. با وبلاگ ال‌جی همراه باشید تا بدانید آخرین تلاش‌های ال‌جی چگونه جهان را در مسیری پایدارتر قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید