۱۵ فروردین ۱۴۰۲

جوان اتیوپیایی با حمایت ال‌جی شغلی آینده‌دار را در زمینه فناوری آغاز کرد

در این قسمت از سری مطالب On the Job، قرار است با لیبانوس تادیوس از شرکت ال‌جی الکترونیکس خاورمیانه (LGEME) آشنا شویم و بدانیم چطور او تخصص خودش در تعمیر لوازم خانگی را بدست آورده و به همکاری خودش با ال‌جی ادامه داده است.

لیبانوس تادیوس اهل اتیوپی و کارآموز شرکت ال‌جی الکترونیکس خاورمیانه است، شرکتی که بازوی خدمات منطقه‌ای است و برای مهندسین محصول خود آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد تا در ۹ دفتر اصلی محلی این شرکت مشغول به کار شوند. شایان ذکر است که او اولین دانش‌آموزی است که تحصیلات خودش را با کمک ال‌جی به پایان رساند و در یکی از شرکت‌های تابعه ال‌جی در خارج از کشورش مشغول به کار شد.

با این حال، مسیر او در تبدیل شدن به کارآموزی در شرکت LGEME سه نسل را در بر می‌گیرد که با پدربزرگش و رابطه‌اش با کره، مقر اصلی شرکت ال‌جی شروع می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی بیاندازیم که این شرکت در هر مرحله چه کمکی به لیبانوس کرده است.

بیش از شش دهه قبل، زمانی که جنگ کره در سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد، پدربزرگ لیبانوس به نام نگاتو آنبای به همراه ۶۰۰۰ سرباز اتیوپی دیگر به شبه جزیره کره رفتند تا به کره جنوبی کمک نظامی بکنند. متأسفانه پدربزرگ لیبانوس در سن ۲۴ سالگی در جنگ کشته شد.

اتیوپی تنها کشور آفریقایی بود که در طول جنگ به کره سرباز فرستاد، واقعیتی که ال‌جی هرگز آن را فراموش نکرده است. این شرکت به ارائه کمک به خانواده‌های جانبازان جنگ کره در اتیوپی از طریق صندوق مشارکت اجتماعی اجرایی ادامه می‌دهد، صندوقی که در سال ۲۰۰۴ میلادی برای کمک به تأمین مالی فعالیت‌ها و طرح‌های مفید برای جامعه تأسیس شده بود. مدیران ال‌جی مستقر در کره و دفاتر خارج از کشور این صندوق را اداره می‌کنند و هر کدام ۰.۵ درصد از حقوق خود را برای اهداف خیر در آفریقا و سراسر جهان می‌دهند.

به عنوان نواده یک جانباز جنگ کره، لیبانوس قادر بود تا از این صندوق ال‌جی کمک دریافت کند، موضوعی که او از طریق یک بیمارستان محلی و به هنگام مریضی مادربزرگش متوجه آن شد. در دبیرستان، لیبانوس بورسیه تحصیلی و حمایت مالی دریافت کرد. او بعدا در کلاس‌های بخش فناوری اطلاعات کالج LG-KOICA Hope TVET شرکت کرد، مدرسه‌ای بدون شهریه که مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی را ارائه می‌دهد و به جوانان اتیوپیایی مهارت‌های کاربردی در بازار و لازم برای ورود به بازار را آموزش می‌دهد.

بر اساس تخصصی که او در این کالج بدست آورد، توانست به عنوان یک کارآموز در شرکت LGEME مشغول به کار شود. پس از گذشت پنج ماه، عطش و اشتیاق وی برای تعمیرات او را در مسیر تبدیل شدن به یک مهندس محصول واجد شرایط قرار داد. او بیش از دو سال است که به طور پیوسته تخصص خودش در تعمیر لوازم خانگی را افزایش می‌دهد و قصد دارد وارد یک دوره آموزشی در سطح مهندسی شود که به او یاد می‌دهد چگونه تمام محصولات ال‌جی از جمله تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال را تعمیر کند. در ماه ژوئن، لیبانوس همچنین شروع به توسعه محتوای تشخیص خرابی لوازم خانگی کرد و پایه دانش و توانایی‌های فنی خودش را افزایش داد.

لیبانوس اظهار داشته:

«این بورسیه تحصیلی هم از نظر آکادمیک و هم از نظر شخصی به من کمک کرده و برای همیشه از آن‌ها سپاسگزارم. حضور در کالج به من کمک کرد تا در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مدیریت زمان، مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی، پشتکار و خودباوری پیشرفت کنم. این مهارت‌های مهم کاری و زندگی به من کمک کرد تا در درس به نتایج خوبی برسم و این امکان را به من داد تا به سفرم با ال‌جی ادامه بدهم.»

لیبانوس که پس از مواجه شدن با نمایشگرهای ساینیچ دیجیتالی تجاری ال‌جی شگفت‌زده شده است، قصد دارد تا روزی به یک مهندس سطح بالا تبدیل شود. او که مشتاق، ماهر و قادر به جذب دانش فنی جدید است، می‌خواهد در کنار شرکت ال‌جی رشد کند و بخشی از آینده‌ای بهتر باشد.

او در ادامه اظهار داشته:

«با تکیه بر تجربیات و فرصت‌های ارزشمندی که ال‌جی برای من فراهم کرده، امیدوارم روزی به تحول دیجیتالی اتیوپی و کل قاره آفریقا کمک کنم. اگر از سفرم تاکنون چیزی یاد گرفته باشم، این است که با سخت‌کوشی و حمایت درست، می‌توان به هر چیزی دست پیدا کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید