۲۱ شهریور ۱۴۰۲

پیشگامی تلویزیون‌های OLED ال‌جی در نیمه اول سال ۲۰۲۳

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که سالانه چند تلویزیون OLED ال‌جی عرضه می‌شود؟ در نیمه اول سال 2023 میلادی، ال‌جی به رکورد عرضه بیش از ۱.۳۳ میلیون محموله از تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی خیره‌کننده خودش دست پیدا کرد و معیارها و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند که رقبا تنها می‌توانند رؤیای آن را داشته باشند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Omdia، ال‌جی بر اساس کل محموله‌ها بیش از ۵۵ درصد از بازار تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی جهانی را در شش ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی در اختیار داشته است. ال‌جی که به‌عنوان تولیدکننده برتر تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی در سال جاری میلادی دهمین سالگرد این نوآوری را جشن گرفته بود، بار دیگر در زمینه تلویزیون‌های ممتاز توانسته به برتری دست پیدا کند و جایگاهش در بازار تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی را تثبیت کند.

روند «بزرگتر، بهتر» در بازار تلویزیون‌ها همچنان ادامه دارد و این خبر خوبی برای ال‌جی است. از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال تلویزیون‌های بزرگتر برای فضای زندگی خود هستند، مدل‌های ۷۵ اینچی یا بزرگتر سهم قابل‌توجه ۱۱.۴ درصدی از کل فروش تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی را به خودشان اختصاص داده‌اند و این در حالی است که میانگین نرخ رشد سالانه محموله‌ها طی پنج سال گذشته به ۹۰ درصد رسیده است. با حفظ این روند رو به رشد، ال‌جی با سهم ۶۴.۲ درصدی از کل محموله‌های تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی بالای ۷۵ اینچی توانسته سلطه‌اش در این بازار را حفظ کند.

ال‌جی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به دنبال آن است تا به تقاضاها برای تلویزیون‌های بزرگ و ممتاز پاسخ بدهد و در همین راستا نیز تلویزیون ممتاز LG SIGNATURE OLED M (مدل 97M3) را در ماه ژوئیه عرضه کرده است، تلویزیونی که اولین تلویزیون 4K ۱۲۰ هرتز بدون سیم جهان به شمار می‌رود و این امکان را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا بتوانند به دکوراسیون رؤیایی خود دست پیدا کنند.

ال‌جی موجی از ۱۰ میلیون دستگاه تلویزیون چه ال‌سی‌دی و چه اوال‌ای‎دی را در جهان به راه انداخت که به این شرکت کمک کرد تا ۱۶.۲ درصد از درآمد کلی خودش را از بازار جهانی تلویزیون به دست بیاورد.

علی‌رغم رکود در بازار جهانی تلویزیون، ال‌جی همچنان به دنبال تقویت مدیریت موجودی خود و کسب سودهای بالاتر است و این در حالی است که فعالانه دنبال رویکرد استراتژیک برای نمایشگرهای ممتاز و فوق بزرگ خودش است. این تعهد نیز به طور قابل‌توجهی جواب داده است به طوری که تلویزیون اوال‌ای‌دی ال‌جی اکنون حدود ۳۰ درصد از درآمد کلی این شرکت از تلویزیون‌ها را تشکیل می‌دهند.

مجموعه محموله‌های تلویزیون در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به بیش از ۹۲ میلیون دستگاه رسیده که با عملکرد نیمه اول سال گذشته مطابقت دارد. در بخش تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی نیز که برای چندین سال تحت سلطه ال‌جی قرار داشته، در حال حاضر از مرز ۲ میلیون محموله در سال جاری گذشته که نشانه‌ای خوب برای ادامه سال به شمار می‌رود.

تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی پس از به دست آوردن ۹.۳ درصد از کل درآمد در نیمه اول، به سلطه خودشان بر بازار جهانی تلویزیون ادامه می‌دهند. این در حالی است که شرکت Omdia پیش‌بینی می‌کند که تلویزیون‌های OLED حتی عملکرد بهتری خواهند داشت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید