۲۰ آبان ۱۴۰۲

حمایت از رؤیاهای جوانان دارای معلولیت از طریق GITC

ماه گذشته و برای فینال چالش جهانی فناوری اطلاعات برای جوانان دارای معلولیت (GITC 2023) بیش از ۴۶۰ شرکت‌کننده در ابوظبی امارات متحده عربی گرد هم آمدند تا در چالش‌های مختلف به رقابت بپردازند و توانایی‌های فناوری اطلاعاتی خودشان را محک بزنند.

در هر یک از ۶ چالش، برندگان بر اساس برتری آن‌ها در تکمیل چالش‌های مرتبط با فناوری اطلاعات مانند ایجاد ارائه و صفحه گسترده، انجام جستجوی متن و تصویر، تولید و ویرایش ویدیو، کدنویسی یک برنامه ماشین خودران و توسعه ایده‌هایی برای فناوری که می‎تواند زندگی افرادی دارای معلولیت را بهبود ببخشد، انتخاب شدند.

در ادامه همراه با ما باشید تا با چند تن از برندگان GITC امسال آشنا شویم.

محمد نعظیر دانش پانزده ساله از مالزی به‌عنوان رهبر جهانی فناوری اطلاعات در GITC 2023 انتخاب شد. محمد نه‌تنها در چالش eContent و چالش eCreative_Smart Car اول شد بلکه در چالش eCreative_IoT در جایگاه دوم قرار گرفت و در جایگاه eTool_Spreadsheet نیز به جایگاه سوم دست پیدا کرد.

محمد که امسال برای سومین بار در GITC شرکت کرده، اظهار داشته:

«دریافت چنین جایزه بزرگی زبان من را بند آورده است.»

محمد قصد دارد مطالعات بیشتری را در زمینه فناوری اطلاعات انجام بدهد تا بتواند در صنعت فناوری در آینده کار کند.

برنده چالش eLifeMap نیز سیرانو جانپو جوانی پانزده ساله از کامبوج بوده است. سیرانو مدت‌ها است که به سخت‌افزار و تعمیر کامپیوتر علاقه‌مند است و همین نیز باعث شده تا برای شرکت GITC درخواست بدهد. در حالی که او از بدو تولد به خاطر ناتوانی بازوهایش با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است، همیشه سعی کرده راهکارهایی بیاید و رویکرد مثبتش را حفظ کند. او گفته: «اگر این فرصت را پیدا کنم، دوست دارم در آینده دانش بیشتری درباره فناوری اطلاعات و به صورت جدی به دست بیاورم.»

در چالش eTool_Spreadsheet مینسئونگ پارک هجده ساله از کره جنوبی نیز نفر اول شد. او به پیشنهاد معلمش در GITC شرکت کرده و آرزو دارد معلم آموزش استثنایی شود. به گفته او، رویداد GITC فرصت مناسبی برای او بود تا در زمینه برقراری ارتباط و همکاری با جوانان دارای معلولیت تجربه کسب کند و حالا نیز او تمایل بیشتری برای اثبات توانایی‌های خودش دارد.

از فیلیپین، دیو سوریانو هفده ساله توانست جایگاه سوم چالش eCreative_Smart Car را کسب کند. دیو علی‌رغم ناتوانی‌هایش همیشه سعی می‌کند مثبت و فعال بماند و دوست دارد اوقات فراغت خودش را به پیاده‌روی، بازی‌های آنلاین و شنا بپردازد. او آرزوی تبدیل شدن به یک مهندس کامپیوتر را دارد و امیدوار است که بتواند الگویی برای دوستانش باشد که با مشکلات و ناتوانایی‌های شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

فابیا نجوا اظهاری جوانی بیست ساله از اندونزی است که جایزه دوم چالش eCreative_Smart Car را به دست آورد. او که در رویداد GITC سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز شرکت کرده، به لطف حمایت دوستان و خانواده‌اش تشویق شده تا امسال نیز در این رویداد شرکت کند. او گفته: «از طریق این تجربه متوجه شدم که چگونه می‌توانم فردی قوی‌تر باشم و باور دارم که با پشتکار می‌توان از معلولیت‌ها و محدودیت‌ها عبور کرد.» او به دنبال آن است تا مطالعات بیشتری در زمینه علم اطلاعات داشته باشد.

هر یک از شرکت‌کنندگان در رویداد GITC نه‌تنها فداکاری و عزم راسخ بلکه خوش‌بینی جسورانه برند Life’s Good شرکت ال‌جی را نشان دادند، حتی با وجود اینکه با وظایف دشوار و چالش‌های سخت روبه‌رو شدند.

ال‌جی از طریق رویداد GITC امیدوار است که به طور مستمر از جوانان دارای معلولیت حمایت کند تا این افراد بتوانند به متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل شوند و با توانمندسازی بتوانند رؤیاهای خودشان را پیگیری کنند و از همه موانع از نظر توانایی، مذهب و ملیت عبور کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید