۲۷ خرداد ۱۴۰۳

حمایت ال‌جی از زندگی پایدار و زندگی بهتر برای همه در اندونزی

ال‌جی متعهد به ایجاد زندگی بهتر برای همه است تا آینده‌ای سبزتر را برای همه افراد رقم بزند و تمام اقدامات لازم برای تحقق سیاره‌ای سالم‌تر را برای نسل‌های آینده انجام بدهد. این‌ها شامل طراحی و اجرای طرح‌های سبز همچون بازنگری در فرایندهای عملیاتی و چرخه عمر محصول برای کاهش انتشار کربن و ضایعات و همچنین توسعه فناوری‌هایی است که پایداری و فراگیری را ارتقا بدهند.

ال‌جی اندونزی در راستای این مأموریت فراگیر نیز اخیراً کمپین Better life for all را راه‌اندازی کرده تا نسل جوان این کشور را برای اتخاذ سبک زندگی پایدار ترغیب کند. این رویداد مهیج بر ترویج فرهنگ غذایی پایدار و افزایش آگاهی درباره مسائل غذایی در زمانی متمرکز شده که ضایعات غذایی و ناامنی غذایی در اندونزی بالا است.

بر اساس گزارش ضایعات غذایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ میلادی، کشور اندونزی با مسئله نگران کننده ضایعات مواد غذایی مواجه است و با تولید سالانه ۲۰.۹۳ تن ضایعات، در رتبه دوم جهان قرار دارد. همین ضایعات نیز ناامنی غذایی را تشدید می‌کند و از ۲۱۳ تا ۵۵۱ تریلیون IDR به صورت سالانه به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند و این در حالی است که در بین ۱۲۵ کشور جهان در فهرست جهانی گرسنگی ۲۰۲۳، کشور اندونزی در رتبه ۷۷ قرار دارد. ال‌جی می‌خواهد با درگیر کردن نسل جوان که امروزه بیش از ۵۰ درصد جمعیت اندونزی را تشکیل می‌دهند، با اتلاف مواد غذایی و مسائل ناامنی ناشی از آن مبارزه کند.

این کمپین در ماه مارس با رویداد Better Life Recipe شروع شد، رویدادی که با همکاری با سرآشپز معروف دوینا هرماوان ایجاد شده است. این سرآشپز به‌عنوان بخشی از این رویداد نیز دستورالعملی را برای به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی ایجاد کرد. او در اینستاگرام و تیک تاک به دنبال‌کنندگانش پیشنهاد داد که بین دو غذای سنتی کره‌ای یکی را انتخاب کنند که یکی بی‌بی‌باپ خوشمزه با سس تایچان و دیگری بولگوگی است. از طریق این نظرسنجی، غذای بولگوگی به‌عنوان غذای برنده انتخاب شد. برای افزایش بیشتر آگاهی عمومی و ایجاد گفتگو، ال‌جی کمپین Better Life Social Challenge با هشتگ #MaskaPintarLG را راه‌اندازی کرده تا جوانان اندونزیایی را تشویق کند که خودشان دستورالعمل‌های غذاهای بدون ضایعات را ایجاد کنند.

ال‌جی در ادامه این کمپین در ماه آوریل نیز میزبان Better Life Festival بود که یک برنامه آفلاین با هدف ارتقای پایداری از طریق افزایش آگاهی عمومی درباره اثرات نامطلوب ضایعات مواد غذایی است.

این جشنواره دو روزه که در Chillax Sudirman Jakarta برگزار شد، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، همچون کارگاه‌های سبز و پنل تخصصی گفتگو را شامل می‌شد که هدف از آن‌ها آموزش و تعامل با شرکت‌کننده‌ها است. این جشنواره یک موفقیت چشمگیر بود و بیش از ۲۰۰۰ شرکت‌کننده را جذب کرد و شور و شوق جوانان اندونزی را برای عصر جدیدی از زندگی آگاهانه از محیط زیست برانگیخت. این رویداد در چندین منطقه تعاملی سازماندهی شد که شامل Jane’s Boutique،‌ Jack’s Open Kitchen و CRAFT SHOP می‌شود.

بخش Jane’s Boutique شامل محصول LG Styler است، محصولی که بازدیدکنندگان را با مزایای لباس‌های خشک شده با بخار آشنا می‌کند. در اینجا همچنین LG WashTower معرفی شد. شرکت‌کنندگان می‌توانند در مسابقه‌ای درباره مراقبت از لباس و شیوه‌های پایدار شرکت کنند و حتی کیسه‌های بادوام را از مواد بازیافتی بسازند که بر تعهد ال‌جی نسبت به مسئولیت‌پذیری محیط زیستی تأکید دارد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند درباره تصفیه‌کننده‌های هوای ال‌جی از جمله LG PuriCare AeroTower و AeroFurniture بیشتر بیاموزند، محصولاتی که با اجزای ساخته شده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شدند.

در بخش Jack’s Open Kitchen نیز نمایشی آزمایشی توسط سرآشپز دوینا هرماوان به نمایش گذاشته که با خلاقیت از مواد باقی مانده برای تهیه غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه مانند چای تهیه شده از سیب‌های ناقص استفاده کرد و هدف آن نیز کاهش ضایعات مواد غذایی در خانه‌های اندونزیایی است.

این منطقه همچنین دارای مجموعه متنوعی از محصولات نوآورانه ال‌جی است که به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک می‌کند که مانند یخچال LG InstaView Door-in-Door است. این یخچال به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دو ضربه زدن به پنل بدون باز کردن درب، محتویات داخل یخچال را بررسی کنند و همین نیز از خروج هوای سرد جلوگیری می‌کند. این یخچال همچنین نوآوری‌های پیشرفته‌ای مانند LinearCooling و DoorCooling دارد که می‌توانند تازگی مواد غذایی ذخیره شده را افزایش بدهند و به کاهش مؤثر ضایعات مواد غذایی کمک کنند.

علاوه بر این، ال‌جی در مشارکت با دانشگاه Prasetiya Mulya، FoodCycle Indonesia و همچنین Badan Pangan Nasional طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برای ترویج زندگی پایدار تسهیل کرد. غرفه‌ای نیز برای بازدیدکنندگان برپا شد تا غذاها را اهدا کنند و از جنبش نجات غذا برای کاهش ضایعات غذایی حمایت کنند.

ال‌جی اندونزی به‌عنوان بخش دیگری از این کمپین نیز یک رویداد اهدای غذا را از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ماه مه در مناطق جاکارتا و تنگرنگ برگزار کرد. رویداد Better Life Food Distribution توسط ۱۴۰ کارمند ال‌جی اندونزی و همچنین افراد داوطلب برپا شد. برای حمایت بیشتر از تلاش‌های رفاهی و پایداری جامعه نیز ال‌جی و شرکای آن در مجموع ۱۵۰۰ کیت غذای بدون زباله و ۱۵۰۰ جعبه ناهار بولگوگی را به بنیادهای رفاهی محلی اهدا کردند.

ال‌جی اندونزی از طریق این کمپین تعهد خودش برای کمک به نسل جوان برای اتخاذ سبک زندگی پایدارتر را نشان داده است. این همکاری در طول سال با فعالیت‌های تعاملی بیشتری برای جوانان اندونزیایی ادامه خواهد داشت تا مأموریت ال‌جی در ارائه پیام Better life for all و ترویج زندگی پایدار را ادامه بدهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید