۱۹ خرداد ۱۴۰۳

ال‌جی با LG AlphaWare فضای خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار را متحول می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) که شرکتی پیش‌گام در زمینه حمل‌ونقل به شمار می‌رود، با محصول پیشگامانه LG AlphaWare در حال گذار به خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) است. سیستم LG AlphaWare مجموعه نرم‌افزاری پیشرفته، نوآورانه و کاربر محور است که برای ارائه تجربیات همه‌جانبه در داخل خودرو طراحی شده و انتظارات از خودروهای آینده را تغییر می‌دهد. راهکارهای نرم‌افزاری پیشرفته ال‌جی این هفته در رویداد AutoTech: Detroit معرفی شدند، جایی که این شرکت بینش و رویکرد خودش را برای متحول کردن مدل کسب‌وکار SDV به اشتراک گذاشت.

ولنتین جانیات رئیس شرکت راهکارهای نرم‌افزاری شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی در ارائه خودش در رویداد AutoTech: Detroit درباره موضوعات مهمی پیرامون گذار به خودروهای SDV صحبت کرده است. او بر روند در حال ظهور وسایل نقلیه‌ای که به فضای شخصی افراد تبدیل می‌شوند، ارتباطات یکپارچه برای کار و آرامش و همچنین متحول کردن خودرو به فضایی فراتر از وسیله حمل‌ونقل تأکید کرد. سیستم LG AlphaWare از طریق توانایی‌اش برای تسهیل تجربه‌های کاربری مشابه آنچه که توسط لوازم الکترونیکی مصرفی ال‌جی در خانه ارائه می‌شوند، نقشی بسیار مهم در تبدیل شدن خودروهای SDV به فضاهای زندگی روی چرخ‌ها ایفا می‌کند.

مجموعه نرم‌افزاری LG AlphaWare شامل پنج راهکار اصلی پیچیده است که با هم کار می‌کنند تا تجربه داخل خودرو را افزایش بدهند. سیستم LG AlphaWare با پشتیبانی جامع و ادغام یکپارچه با سیستم‌های داخل خودرو OEM، به ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل قدرت می‌دهد تا بر چالش‌های فنی غلبه کنند و راحتی و ارتباطاتی مشابه داخل خانه را برای رانندگان و مسافران به ارمغان بیاوردند. پنج راهکار اصلی این مجموعه نرم‌افزاری نیز به شرح زیر است:

PlayWare – یک پلتفرم سرگرمی است که تجربه سرگرمی اطلاعاتی داخل خودرو را از طریق ارائه محتوای با کیفیت بالا و کیفیت صدای عالی بهبود می‌بخشد. پلتفرم PlayWare با استفاده از مشارکت ال‌جی با برنامه‌های بزرگ استریم، کانال‌های خبری و ورزشی، تجربه تلویزیون ال‌جی را به داخل خودرو می‌آورد. این پلتفرم برای اجرای سریع و روان به حداقل منابع حافظه نیاز دارد و در عین حال نیز محتوا را با کیفیت خیره‌کننده 4K برای مسافران به نمایش می‌گذارد. این پلتفرم همچنین از فناوری AI Audio اقتباس شده از تلویزیون‌های ال‌جی برای ارتقای محتوای صوتی استفاده می‌کند و هر سفر را به یک رویداد شنیداری فراگیر تبدیل می‌کند.

MetaWare – تجربه رانندگی را با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و ترکیبی افزایش می‌دهد تا اطلاعات معناداری را در نمایشگرهای مختلف داخل خودرو ارائه کند. این سیستم از تولید رویه‌ای محیط‌های سه بعدی واقعی پشتیبانی می‌کند و داده‌های استاندارد نقشه دو بعدی را به تصاویری پویا و همه‌جانبه تبدیل می‌کند. این ویژگی به رانندگان کمک می‌کند تا اطلاعات ADAS و سیستم ناوبری خودرو را بهتر درک کنند و تجربه رانندگی جذاب‌تری را ارائه بدهند.

VisionWare – پلتفرم هوش مصنوعی و سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS) است که رفتار راننده و مسافر را از طریق سیستم نظارت پیشرفته‌ای تجزیه و تحلیل می‌کند که از الگوریتم هوش مصنوعی، چارچوب نرم‌افزاری، واحد کنترل الکترونیک و فناوری‌های دوربین بهره می‌برد. سیستم VisionWare از سیستم‌های نظارت بر راننده برای جلوگیری از حواس پرتی و خطراتی که ممکن است هنگام رانندگی رخ بدهد، استفاده می‌کند. این سیستم همچنین دارای یک سیستم نظارت داخلی است که وضعیت همه مسافران را تجزیه و تحلیل می‌کند، استفاده از کمربند، حرکات دست، الگوهای رفتاری و حضور کودکان را شناسایی می‎کند تا تجربه کاربری نسل جدیدی را ارائه بدهد.

BaseWare – این سیستم ستون فقرات خودرو است و مجموعه‌ای جامع از ماژول‌های نرم‌افزاری همه کاره را ارائه می‌دهد که برای غنی سازی سیستم عامل‌های خودرویی موجود OEM و کمک به ساختن پلتفرم‌های جدید مناسب است. این سیستم برای پشتیبانی از چرخه حیات ضروری یک خودرو طراحی شده و مدیریت بلادرنگ و قابل اعتماد را تسهیل می‌کند و انتزاع و توسعه خدمات را ساده می‌کند. نمونه‌ای از اجزای گنجانده شده درون آن نیز Mixed Critical Orchestrator است که از مدیریت اجرای سرویس هم روی دستگاه و هم در فضای ابری پشتیبانی می‌کند و در عین حال نیز به الزامات ایمنی سخت‌گیرانه صنعت پایبند است.

OpsWare – پلتفرم عملیات مرکزی طراحی شده تا همکاری در میان توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار را افزایش بدهد. این پلتفرم تعامل یکپارچه میان تیم‌های جهانی در کل فرایند توسعه نرم‌افزار از طراحی تا اعمال آن را تسهیل می‌کند. در کنار تقویت همکاری، این سیستم همچنین مدیریت قوی امنیت سایبری را در اولویت قرار می‌دهد و پشتیبانی جامعی برای نگهداری طولانی مدت ارائه می‌کند. سیستم Cybersecurity-as-a-Service ال‌جی نظارت مستمر و تجزیه و تحلیل عمیق خطرات امنیت سایبری را ارائه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که نرم‌افزار وسایل نقلیه در برابر تهدیدات نوظهور ایمن باقی می‌ماند. این سیستم از طریق قابلیت‌های متنوع خودش از OEMها در حفظ امنیت بالا و بهبود کارایی مدیریت چرخه عمر نرم‌افزاری آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

سیستم LG AlphaWare مجموعه راهکارهای پیشرفته وسایل نقلیه ال‌جی را تقویت می‌کند و از گذار این شرکت به سمت یک شرکت راهکارهای زندگی هوشمند حمایت می‌کند. ال‌جی که برندی معتبر و پیشرو در لوازم‌خانگی است، به گسترش خود در بخش حمل‌ونقل ادامه می‌دهد تا تجربیات و فضاهای مشتریان را به روش‌های معنادار غنی کند.

یون سئوک هیون رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی بیان کرده:

«با سیستم AlphaWare ما تجربه خودرویی ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تری را در عصر خودروهای SDV  ارائه خواهیم کرد. خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار نه تنها در فناوری بلکه در کل اکوسیستم ساخت، استفاده و مالکیت خودرو نشان‌دهنده تغییر است. با معرفی مجموعه نرم‌افزاری پیشرفته ما برای وسایل نقلیه، ال‌جی راه را برای نوآوری و توسعه جدید در بخش خودرو هموار می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید