۱۶ تیر ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج مالی اولیه سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به تازگی نتایج اولیه مالی و درآمدی خودش برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرده و درآمد تلفیقی ۲۱.۷ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱.۱۹ تریلیون وون را گزارش کرده است.

هم درآمد و هم سود عملیاتی از انتظارات بازار فراتر رفته و رکورد جدیدی را برای سه ماهه دوم ثبت کرده است. سود عملیاتی ۶۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و برای اولین بار در سه ماهه دوم از یک تریلیون وون گذشته است. در آمد سالانه نیز ۸.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

برای نیمه اول سال ۲۰۲۴، درآمد ۵.۹ درصد و سود عملیاتی ۱۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. درآمد نیمه اول سال ال‌جی برای سومین سال متوالی از ۴۰ تریلیون وون فراتر رفت و سود عملیاتی نیمه اول برای چهارمین سال متوالی از ۲ تریلیون وون بیشتر شد.

در طول سه ماهه دوم سال، ال‌جی رشد کیفی متعادلی را در کسب و کارهای اصلی و بخش‌های رشد آتی حفظ کرده است.

تجارت لوازم خانگی و راهکار هوا همچنان از رشد صنعت پیشی می‌گیرند. بخش راهکار هوا نیز به طور قابل توجهی به عملکرد قوی سه ماهه دوم کمک کرد که ناشی از تقاضای فصلی است.

کسب و کار راهکارهای اجزای خودرو تمرکز خودش را روی فروش محصولات ممتاز گذاشته است و در این در حالی است که فعالانه به سمت آماده‎‌سازی پیشگیرانه برای پیشرفت‌های فناوری آینده محور از جمله تغییر به سمت وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار حرکت می‌کند که نمونه آن LG AlphaWare است.

در بخش سرگرمی‌های خانگی، فروش تلویزیون‌های OLED ممتاز در بازارهای پیشرفته به تدریج افزایش می‌یابد، آن هم با وجود چالش‌هایی که از افزایش قیمت پنل‌های LCD وجود داشته است علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که شتاب قابل توجه در بازار اروپا باعث ایجاد فرصت‌های بیشتری شود.

در بخش راهکارهای تجاری، بازار را با محصولات فناوری اطلاعات ممتاز از جمله لپ‌تاپ‌های دارای هوش مصنوعی LG gram و اولین مانیتور گیمینگ با وضوح تصویر و نرخ تازه‌سازی متغیر هدف قرار داده است. این بخش همچنین در حال استفاده از هوش مصنوعی در نمایشگرهای تجاری و نفوذ به بازار فناوری‌های آموزشی با محصولات سفارشی شده شامل تخته سفیدهای الکترونیکی است. تلاش‌ها برای انرژی دادن به کسب و کارهای جدیدی مانند روباتیک و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی ادامه دارد.

این عملکرد قوی را می‌توان به طور قابل توجهی به تحول استراتژیک ال‎جی به سمت مدت کسب و کار آینده محور نسبت داد. این تغییر پتانسیل عملیات‌های موجود را به حداکثر رسانده و سرمایه‌گذاری مجدد با هدف کشف موتورهای رشد جدید را تسهیل کرده است.

تجارت B2B با رشد مداوم این تحول کسب و کار را پیش می‌برد. با ظهور هوش مصنوعی به‌عنوان یک نقطه عطف حیاتی در صنعت، تجارت گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) به ویژه در بخش خنک‌کننده‌ها فرصت‌های رشد جدیدی را در زیرساخت‌های هوش مصنوعی فراهم کرده که نوید چشم‌انداز مثبتی برای آینده هستند.

تجارت قطعات خودرو که یکی دیگر از ستون‌های رشد B2B است، به لطف سفارش‌های به تعویق افتاده و همچنین مجموعه متعادلی که شامل سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، اجزای پیشرانه خودروی الکتریکی و لامپ‌های خودرو است، رشد پایداری را حفظ کرده، آن هم با وجود اینکه کاهش موقتی در تقاضای خودروهای الکتریکی وجود داشته است.

تجارت B2C ال‎‌جی در حال غلبه بر عدم قطعیت‌ها و محدودیت‌های رشد با مدل‌های تجاری جدیدی مانند خدمات اشتراک است. کسب و کار اشتراک در حال حاضر شامل ۲۲ محصول می‌شود که بار خرید اولیه را کاهش می‌دهد و راهکارهای خدماتی را برای درآمد مداوم ترکیب می‌کند. مدل‌های کسب و کار جدید مانند خدمات اشتراک، از سبد محصولات گسترده ال‌جی به‌عنوان پلتفرم‌هایی برای ارائه محتوا و خدمات در سطح جهانی بهره می‌برد.

ال‌جی گذار خودش به سمت مدل کسب و کار ارتباط با مشتری تغییر می‌دهد. خرید اخیر شرکت پلتفرم خانه هوشمند Athom نیز نشان دهنده حرکت به سوی شخصی سازی و رویکردهای سرویس محور در تجارت لوازم خانگی است. تجارت لوازم خانگی همچنین بر پارادایم‌های راهکار محور و گسترش لوازم هوش مهربان ال‌جی تمرکز دارد که نیازهای مشتری را برآورده سازند.

در همین حین، سرویس محتوای ال‌جی یعنی LG Channels بیش از ۳۵۰۰ کانال رایگان را در ۲۸ کشور ارائه می‌دهد و بیش از ۵۰ میلیون کاربر دارد. ال‌جی همچنین تجارت محتوا و خدمات webOS را فراتر از تلویزیون‌ها گسترش می‌دهد تا شامل فناوری اطلاعات و سرگرمی خودرو باشند.

این ارقام سود تلفیقی بر اساس K-IFRS ارائه شده به سرمایه‌گذاران است و در اواخر ماه به طور رسمی نتایج نهایی درآمد و سود ال‌جی الکترونیکس از جمله سود خالص آن اعلام خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید