۱۸ تیر ۱۴۰۳

تحول نمایشگرهای خودرو با فناوری OLED ال‌جی

همان‌طور که صنعت حمل و نقل به سمت وسایل نقلیه نرم‌افزاری (SDV) تمایل پیدا می‌کند، اهمیت نمایشگرهای خودرو همچنان در حال رشد است. فناوری نمایشگر پیشرفته در حال حاضر سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و تجربیات راننده را با ارائه انبوهی از اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه و جاده بهبود می‌بخشد و در عین حال نیز مجموعه‌ای از محتوای سرگرم‌کننده را به مسافران ارائه می‌دهد.

روند ترکیب نمایشگرهای بزرگتر و متعدد در وسایل نقلیه، راحتی، ایمنی و لذت سرنشینان خودرو را افزایش می‌دهد و در عین حال نیز بر طراحی کابین خودرو تأثیر می‌گذارد. پنل‌های OLED که به خاطر کیفیت تصویر برتر و انعطاف‌پذیری بی‌نظیرشان شناخته می‌شوند، به طور فزاینده‌ای در بخش خودروهای ممتاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت تحقیقات بازار Omdia پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، از هر دو واحد نمایشگر اطلاعاتی مورد استفاده در خودروهای درجه یک، یکی از آن‌ها پنل OLED خواهد بود. چندین خودروساز جهانی در حال حاضر مدل‌های رده بالای خود را به نمایشگرهای بزرگ و با وضوح بالا مجهز می‌کنند تا انتظارات و ترجیحات در حال تحول و تکامل مشتریان را برآورده کنند. پنل‌های OLED با رنگ‌های خیره‌کننده، شفافیت و کنتراست خود، سطح صفحه نمایش‌های خودرو را بالا می‌برند و انتظار می‌رود که گسترش مداوم بازار را افزایش بدهند.

فناوری OLED امکان ایجاد صفحه نمایش‌های بزرگ، منحنی و انعطاف‌پذیر را برای استفاده در کابین‌های دیجیتالی فراهم می‌کند. در پاسخ به علاقه روز افزون صنعت خودرو به نمایشگرهای ممتاز، آزمایشگاه تحقیق و توسعه در شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی اخیراً الگوریتمی را برای نمایشگرهای OLED داخل خودرو توسعه داده است که هرگونه اعوجاج بصری مربوط به زاویه دید را از بین می‌برد.

این فناوری پیشرفته که برای اولین بار در Display Week 2024 به نمایش گذاشته شد، تضمین می‌کند که صفحه نمایش‌های OLED ال‌جی برای خودروها تقریباً از هر زاویه‌ای روشنایی و رنگ‌های بدون اعوجاج را ارائه می‌دهند. در نتیجه نیز رانندگان اکنون می‌توانند تصاویر و متن را با وضوح بیشتری در تمام قسمت‌های نمایشگر ببینند و با کاهش زمان مورد نیاز برای بررسی اطلاعات روی صفحه، ایمنی افزایش می‌یابد.

فناوری جدید ال‌جی بر محدودیت‌های زاویه دید که معمولاً مربوط با نمایشگرهای OLED بزرگ و منحنی است، غلبه کرده است. در حال حاضر، ال‌جی تنها عرضه‌کننده نمایشگر خودرو است که الگوریتم آن این مشکلات خاص را اصلاح می‌کند و اکنون به دنبال تجاری سازی این نوآوری است.

تحقیق درباره نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر خودرو در سال گذشته تمرکز اصلی آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت LG VS بوده است. معاون توسعه نمایشگر در شرکت LG VS یعنی کیم کیونگ لیک بیان کرده که به دلیل تلاش‌های گسترده و مداوم، ال‌جی قادر است طیف گسترده‌ای از نمایشگرهای خودرو را با فناوری نسل جدید و عملکرد فوق‌العاده ارائه بدهد. از سال ۲۰۲۲، ال‌جی در حال توسعه نمایشگرهای پیشرفته داخل خودرو است و اکنون نیز مجموعه‌ای چشمگیر از راهکارها از جمله صفحه‌نمایش‌هایی با ویژگی قابل چرخش، تاشو و انعطاف‌پذیر را به خودش اختصاص داده است. محصولات متنوع این شرکت انتخاب‌های بیشتری را برای خودروسازان در هنگام طراحی فضای داخلی خودرو فراهم می‌کند و به کاربران خودرو تجربه‌ای غنی‌تر و متنوع‌تر در داخل خودرو ارائه می‌دهد.

شرکت راهکار قطعات خودرو ال‌جی فراتر از نمایشگرها و قطعات خودرو مانند موتورهای EV و لامپ‌های هوشمند، پلتفرم‌ها و راهکارهای نرم‌افزاری پیشرفته‌ای را در داخل خودرو ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار به طور یکپارچه با محصولات نمایشگر شرکت ادغام می‌شود تا یک راهکار تجربه کامل در داخل خودرو را ایجاد کند و ارزش قابل توجهی را به خودروسازانی ارائه کند که به دنبال بهبود عملکرد سیستم‌های اطلاعات سرگرمی موجود خود هستند.

ال‌جی از طریق راهکارهای نوآورانه‌اش برای وسایل نقلیه، ورود به عصر خودروهای SDV را تسریع می‌کند و نقشی پیشرو در بازتعریف آینده صنعت حمل و نقل ایفا می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید