آغاز ساخت سومین کارخانه الجی در هند برای تبدیل شدن به برند ملی
افتتاح پروژه جدید کارخانه تولیدی در Sri City هند
شرکت LG الکترونیکس (به مدیریت جو جووان) با هدف تسریع در تبدیل شدن به برند ملی مورد اعتماد در بازار هند، عملیات ساخت سومین کارخانه لوازم خانگی خود را در این کشور آغاز کرد. این کارخانه پس از واحدهای فعال در نویدا و پونه، سومین سرمایهگذاری تولیدی الجی در هند به شمار میرود.
جزئیات مراسم کلنگزنی
این مراسم در روز ۸ مه به وقت محلی، در محل ساختوساز کارخانه در ایالت آندرا پرادش، منطقه صنعتی Sri City برگزار شد. از جمله شرکتکنندگان این مراسم میتوان به نارا لوکش، وزیر توسعه منابع انسانی ایالت، و تومبالام گوتی بهارات، وزیر صنعت ایالت اشاره کرد. همچنین مدیران ارشد LG شامل رئیس بخش HS، ریو جهچول، معاون اجرایی بخش ES، لی جهسونگ، و مدیر LG در هند، جون هونگجو نیز حضور داشتند.
مشخصات فنی و ظرفیت تولید کارخانه جدید
کارخانه جدید با مساحتی معادل ۱ میلیون متر مربع و زیربنای ۲۲۰ هزار متر مربع احداث خواهد شد. سرمایهگذاری کل پروژه حدود ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
ظرفیت سالانه تولید به شرح زیر خواهد بود:
- ۸۰۰ هزار دستگاه یخچال
- ۸۵۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی
- ۱.۵ میلیون دستگاه کولر
- ۲ میلیون کمپرسور کولر
تولید اولیه کولرها از پایان سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۹ خطوط تولید ماشین لباسشویی، یخچال و کمپرسور نیز بهصورت تدریجی راهاندازی خواهند شد.
استراتژی منطقهای برای تبدیل شدن به برند ملی در بازار لوازم خانگی هند
تمرکز بر بازارهای نوظهور با رویکردی جهانی
ساخت این کارخانه در راستای استراتژی منطقهای LG برای تسلط بر بازارهای نوظهور موسوم به «جهان جنوب» مانند آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا انجام میشود. هند که پرجمعیتترین کشور جهان است و نرخ رشد اقتصادی آن بیش از دو برابر میانگین جهانی است، به عنوان یک قطب کلیدی در این برنامه جایگاه ویژهای دارد.
پاسخ به تقاضای رو به رشد بازار داخلی و منطقهای
با توجه به اینکه ضریب نفوذ ماشین لباسشویی و کولر در هند تنها بهترتیب ۳۰٪ و ۱۰٪ است، فرصتهای رشد زیادی وجود دارد. همچنین با افزایش تقاضای لوازم خانگی پریمیوم در نتیجه رشد اقتصادی، تولیدات محدود دو کارخانه قبلی کافی نبوده است.
کارخانه جدید در Sri City علاوه بر پاسخگویی به تقاضای داخلی، نقش مهمی در تأمین بازارهای اطراف از جمله خاورمیانه، بنگلادش و سریلانکا ایفا خواهد کرد.
موقعیت جغرافیایی استراتژیک
نزدیکی به شهر بندری چنای و قرارگیری در جنوب شرقی هند، این کارخانه را برای صادرات بسیار مناسب کرده است. همچنین نسبت به کارخانههای نویدا (در شمال) و پونه (در غرب)، دسترسی به جنوب هند از این مکان آسانتر است.
تولید محصولات با ارزش افزوده بالا مطابق با نیاز مصرفکنندگان هندی
تمرکز بر محصولات پریمیوم
با در نظر گرفتن نیاز بازار، قرار است تولید این کارخانه بر محصولات با ارزش افزوده بالا مانند یخچالهای در فرانسوی (French Door) و ماشین لباسشوییهای درب از جلو متمرکز شود که مناسب صادرات نیز هستند.
تقویت تجربه مشتری با تولید محصولات منطبق بر سبک زندگی هندی
تطابق با فرهنگ غذایی و پوشاک هند
LG با بهرهگیری از توان تولیدی گستردهتر، تمرکز خود را بر ساخت محصولاتی قرار داده که با سبک زندگی خاص مردم هند هماهنگ باشند. بهعنوان مثال:
- یخچالهای کانورتیبل که میتوان بخش فریزر آنها را به فضای یخچال تبدیل کرد، پاسخگوی نیاز خانوادههای گیاهخوار است.
- ماشین لباسشوییهای ویژه با برنامه مخصوص برای لباسهای سنتی مانند ساری، که از پارچههای لطیف تشکیل شدهاند، طراحی شدهاند.
ارتقاء خدمات فروش و پس از فروش در سراسر هند
علاوه بر ظرفیت تولید، LG بهطور جدی در حال گسترش شبکه فروش و خدمات خود است تا تجربهای متمایز در کل سفر مشتری ارائه کند.
شبکه پشتیبانی گسترده در هند شامل:
- بیش از ۷۰۰ فروشگاه برند LG
- بیش از ۹۰۰ مرکز خدمات پس از فروش
- پشتیبانی تلفنی به ۱۲ زبان زنده هند
تأکید بر تعهد به بازار هند
ریو جهچول، رئیس بخش HS شرکت LG در این مراسم گفت:
«ساخت کارخانه جدید در Sri City، گامی نمادین در راستای هدف ما برای تبدیل شدن به برند واقعی ملی در هند است. ما با بهرهگیری از زنجیره تأمین قویتر و محصولات نوآورانه، جایگاه خود بهعنوان برند شماره یک لوازم خانگی در هند را تثبیت خواهیم کرد.»
قطعا غلت اینکه ال جی در هند به محبوب ترین برند لوازم خانگی و صوت و تصویر تبدیل شده طراحی و ساخت محصولات مطابق با سلیقه مردم هند است بطور مثال توان صوتی تلوزیونهای طراحی و تولید شده در کشور هند بسیار بالاست بنحوی که قدرت سیستم ضوتی یک تلوزیون ۳۲ اینچ فراتر از ۶۵ اینچ است و یا در کشورهایی کانند ایران لوازم خانگی فقط در رنگهای سفید و خاکستری روشن و تیره عرضه میشود و قطعا فریزر چهار درب که هریک از ذربهای ان به یک رنگ و فقط رنگهای شاد باشد قطعا در ایران با استقبال مواجه نخواهد شد در جال حاضر کشور هند پرجمعیت ترین کشور جهان است به لحاظ سطح دستمزد جزو ارزانترین کشورهای جهان است بنابراین میتواند رقیب و یا جانشین چین در مونتاژ محصولات برندهای معتبر باشد کما اینه تلوزیونهای پاناسونیک موجود در بازار ایران مونتاژ هند است بسیاری از گوشیهای تلفن همراه با برندهای جهانی عرضه شده در بازار ایران مونتاژ هند هستند بسیاری از برندهای محبوب جهانی مانند آیوا و سن سوئی ژاپن توسط تولید کنندگان هندی حریداری شده اند محصولات انها تحت تاثیر فرهنگ کشور هند قرار گرفته است مثلا برند آیوا تا یک دهه قبل فقط بعنوان تولید کننده محصولات ضوت و تصویر شناخته می شد در حال حاضر انواع لباسشویی و یخچال فریزر در طیف متنوعی از رنگها تولید می کند و …